220 Nm w elektrycznym motocyklu - Mugen Shinden
Pod koniec lutego Mugen zapowiedział, że weźmie udział w SES TT Zero Race – wyścigu elektrycznych motocykli, który będzie towarzyszył legendarnym zawodom na Wyspie Man.
Mugen powoli odkrywa karty. Znany jest już wygląd i podstawowe parametry maszyny, która będzie rywalizowała na 60-kilometrowej trasie.
Dla uczestników SES TT Zero priorytetem będzie ustanowienie nowego rekordu średniej prędkości. W poprzednim roku zbliżyła się do granicy 160 km/h. Zespół, który pierwszy ją przekroczy, otrzyma od organizatora specjalna nagrodę w wysokości 10 tysięcy funtów.
Wyczynowy Mugen Shinden będzie napędzany trójfazowym silnikiem bezszczotkowym, który rozwija 122 KM oraz imponujące 220 Nm. Źródłem prądu będą litowo-jonowe akumulatory. Ich obecność wpłynęła na masę pojazdu, który waży 260 kilogramów. Mugen Shinden jest więc kilkadziesiąt kilogramów cięższy wyścigowych motocykli z klasycznym napędem. Warto dodać, że konstruktorzy walczyli ze wszystkimi zbędnymi kilogramami. Rama oraz wahacz zostały uformowane z włókna węglowego. Widelec dostarczyła Showa, a hamulce pochodzą z półek Nissina.
Maszynę poprowadzi John McGuinness, trzykrotny zwycięzca wyścigu na wyspie Man. Do McGuinnessa należy również rekordowa średnia prędkość.