200-konna Fiesta już na polskim rynku
Najmocniejsza w historii Fiesta właśnie wjeżdża do sprzedaży na polskim rynku. Poprawione parametry silnika, a także zmodyfikowane zawieszenie oraz układ kierowniczy przekładają się na wyższą cenę, która startuje od 94.150 zł.
200-konna odmiana Fiesta ST200 to ten sam 1,6-litrowy silnik EcoBoost, ale dzięki innemu skalibrowaniu ma o 10 proc. wyższą moc oraz o 20 proc. wyższy moment obrotowy (290 Nm) w porównaniu do obecnej już na rynku Fiesty ST, która generuje 182 KM maksymalnej mocy i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W obu przypadkach, dzięki funkcji overboost, możliwy jest chwilowy (do 20 sekund) przyrost maksymalnego momentu obrotowego - odpowiednio do 320 i 290 Nm.
Lepsze parametry silnika to naturalnie lepsze osiągi. Fiesta ST200 do 100 km/h przyspiesza w 6,7 s, czyli o 0,2 s szybciej niż wersja ST. To także wyższe spalanie. W cyklu mieszanym musimy się liczyć z zużyciem benzyny na poziomie 6,1 l/100 km (5,9 l/100 km w Fieście ST). Modyfikacje przekładni, m.in. skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 do 4,06, pozwoliło uzyskać lepszą elastyczność. Przykładowo rozpędzenie z prędkości 50 do 100 km/h będzie trwało 5,2 s, podczas gdy kierowca Fiesty ST będzie się rozpędzał w aż 6,4 s.
Wspomniane modyfikacje zawieszenia to zmodernizowane amortyzatory, zwiększona sztywność tylnej belki skrętnej oraz większa średnica przedniego stabilizatora poprzecznego. Podobnie jak w Fieście ST, tak i Fiesta ST200 ma o 15 mm obniżone zawieszenie w stosunku do standardowej odmiany małego Forda. Z kolei w układzie zawieszenia inżynierowie popracowali nad większą precyzją poprzez bardziej bezpośrednie przełożenie, skrócenie drążka kierowniczego oraz zastosowanie zmodyfikowanej zwrotnicy.
Ford Fiesta ST200 na wyposażeniu ma układ eTVC poprawiający stabilność na zakrętach oraz układ ESP z trzema trybami pracy (w tym częściowo uśpionowym lub całkowicie wyłączonym).
200-konny Ford Fiesta będzie się wyróżniał na drodze detalami. Otrzymał ekskluzywny kolor Storm Grey, czarne, matowe obręcze 17-calowe, czerwone zaciski hamulców oraz dużą trapezoidalną osłonę chłodnicy, dodatkowe spojlery, progi boczne i tylny dyfuzor w kolorze nadwozia.
W kabinie pojawiły się sportowe fotele Charcoal Recaro, częściowo skórzane, ze srebrnymi przeszyciami. Nakładki progowe są podświetlane i mają logo ST200, na desce rozdzielcze mamy detale wykonane z włókna węglowego, zaś nakładki na pedały oraz lewarek zmiany biegów są aluminiowe.
Lepsze parametry naturalnie oznaczają wyższy koszt zakupu. Fiesta ST200 kosztuje 94.150 zł, podczas gdy podstawowa odmiana ST 75.650. W cennikach znajdziemy jeszcze lepiej wyposażoną odmianę ST2 z ceną 79.950 zł.