20 proc. Fordów w Europie ma silniki 1.0 EcoBoost
Początkowo pomysł Forda z silnikami 1.0 Ecoboost spotkał się z ogromnym sprzeciwem fanów motoryzacji, którzy twierdzili, że to powolne duszenie ekologów zniszczy rynek samochodów. Rynek zweryfikował te twierdzenia i pokazał prawdziwe potrzeby. Okazało się, że silniki tego typu są bardzo chętnie wybierane przez klientów.
Trzycylindrowy silnik 1.0 EcoBoost okazał się strzałem w dziesiątkę, zaś liczne nagrody między innymi International Engine of the Year z pewnością napędziły sprzedaż, która w pierwszej połowie 2014 roku sięgnęła poziomu 120 tysięcy egzemplarzy. Oczywiście chodzi o modele wyposażone w tę jednostkę w różnych wariantach. A które auto było najchętniej łączone z tym silnikiem?
Według statystyk Forda, największą popularnością cieszył się model B-Max, który w aż 47 procentach był łączony z silnikiem 1.0 EcoBoost. Okazuje się, że również 33 procent klientów kupujących Focusa wybrało ten silnik, zaś jeśli chodzi o Fiestę, na małą jednostkę zdecydowało się około 30 procent nabywców. Pozostałe modele w ofercie trochę rzadziej łączono z 1-litrowym motorkiem.
Ford oferuje swój silnik w w wersji o mocy 100 lub 125 KM, zaś w specjalnych wariantach Forda Fiesty Black & Red silnik ten podkręcono do 140 KM. Oprócz wspomnianej Fiesty, Focusa oraz rodzinnego B-Maxa, klienc1 mogą połączyć tę niewielką jednostkę z takimi modelami, jak EcoSport, C-Max, Grand C-Max, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Transit Connect, Transit Courier, zaś pod koniec roku pojawi się również pod maską nowego Mondeo.
Fot. Ford Fiesta Black oraz Red