2-litrowy silnik w limuzynie - Audi A8 Hybrid
Moda na ekologię opanowała już popularne segmenty rynku, a od niedawna daje o sobie znać także w grupie limuzyn najwyższej klasy. Doskonałym tego przykładem jest nowa, hybrydowa odmiana Audi A8.
Choć jeszcze jakiś czas temu, standardem w limuzynach były potężne silniki V8 czy nawet V10, pod maskę nowej wersji A8 trafił 4-cylindrowy motor o pojemności zaledwie 2 litrów. Dokładnie mowa o turbodoładowanej jednostce TFSI, z której „wyciśnięto” 211 KM i 350 Nm. Połączono ją z dodatkowym silnikiem elektrycznym rozwijającym 54 KM i 210 Nm.
Cały zestaw dostarcza dokładnie 245 KM mocy i 480 Nm momentu obrotowego pozwalając tym samym przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i rozpędzić się do 235 km/h. Jeśli chodzi o parametry ekologiczne, średnie zużycie paliwa ustalono na 6,4 l/100 km, zaś emisję CO2 – na niecałe 148 g/km. Zasięg przy jeździe bez uruchomionego silnika spalinowego wyniósł z kolei 3 kilometry.
Doskonałe połączenie osiągów ze spalaniem to zasługa nie tylko wydajnego układu napędowego, ale również bardzo lekkiej konstrukcji, szeroko wykorzystującej m.in. aluminium. Ze wspomnianego materiału wykonano na przykład karoserię, która w A8 Hybrid została osadzona na aerodynamicznych felgach o średnicy 18 lub 19 cali (większy rozmiar w opcji).
Technologiczny majstersztyk inżynierów Audi zostanie pokazany szerokiej publiczności już w przyszłym miesiącu, podczas autosalonu we Frankfurcie.