138 KM pod maską Chevroleta Aveo/Sonic RS
W polskiej ofercie Chevroleta na szczycie gamy silnikowej Aveo stoi 1,6-litrowy "benzyniak" rozwijający 115 KM i 155 Nm. Klientom na rodzimym rynku, amerykańska marka (za)proponuje coś mocniejszego.
Sonic - bo tak nazywa się odpowiednik Aveo sprzedawany w USA - doczekał się właśnie nowej wersji oznaczonej symbolem "RS". Pod jej maską znalazł się benzynowy motor 1.4 Ecotec z turbodoładowaniem generujący 138 KM i 200 Nm. Połączono go z 6-biegową przekładnią - ręczną lub automatyczną.
Jak przystało na topową odmianę silnikową, wariant RS wyróżnia się nie tylko tym, co kryje pod maską. Jego nadwozie ozdobiono przerobionym zderzakiem przednim z charakterystycznymi światłami przeciwmgłowymi, poszerzonymi progami, unikalnymi lusterkami, spojlerem dachowym oraz zmienionym zderzakiem tylnym z pseudo-dyfuzorem i dwiema chromowanymi końcówkami wydechu.
Karoserię osadzono na 17-calowych felgach, a pod nią ukryto wnętrze zaopatrzone w fotele wyprofilowane mocniej niż w standardzie, sportową kierownicę o grubym wieńcu spłaszczonym u dołu, zmienioną dźwignię zmiany biegów, aluminiowe pedały, unikalne dywaniki, a także specjalnie przygotowane, czarno-czerwone wykończenie kabiny.
Sonic RS będzie miał swój oficjalny debiut w styczniu, podczas targów samochodowych w Detroit, a do sprzedaży trafi pod koniec przyszłego roku. Nabywcy auta, którzy będą mieli do wyboru hatchbacka i sedana, będą musieli zostawić w salonie sprzedaży przynajmniej 14.495 $ (ok. 50.000 zł).