10 Najlepszych Silników 2012
Zmienne fazy rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie - oto, co producenci fundują nowo opracowywanym silnikom, aby zapewnić im jak najwyższe parametry mocy i momentu obrotowego, a jednocześnie jak najniższe wartości spalania i emisji CO2.
Świadczą o tym wyniki plebiscytu na "10 Najlepszych Silników 2012", który przeprowadził amerykański serwis motoryzacyjny Wards Auto. Wśród laureatów wybranych przez samochodowych ekspertów znalazło się 7 jednostek wyposażonych w bezpośredni wtrysk, a także 5 wspomaganych doładowaniem (4 z turbo i 1 z kompresorem). Warto zauważyć też, że połowę listy stanowią konstrukcje 4-cylindrowe, co również świadczy o coraz bardziej zaawansowanym downsizingu.
Jakie jednostki znalazły się wśród dziesięciu najlepszych? Oto ich lista (wraz z modelami, w których m.in. są stosowane):
- 3.0 TFSI DOHC V6 z kompresorem (Audi A6)
- 2.0 N20 DOHC I4 z turbodoładowaniem (BMW Z4/BMW 528i)
- 3.0 N55 DOHC I6 z turbodoładowaniem (BMW 335i coupe)
- 3.6 Pentastar DOHC V6 (Chrysler 300S/Jeep Wrangler)
- 2.0 EcoBoost DOHC I4 z turbodoładowaniem (Ford Edge)
- 5.0 DOHC V8 (Ford Mustang Boss 302)
- 2.0 DOHC I4 z turbodoładowaniem (Buick Regal GS)
- 1.6 DOHC I4 (Hyundai Accent/Kia Soul)
- 2.0 Skyactiv DOHC I4 (Mazda 3)
- 3.5 DOHC V6 HEV (Infiniti M35h)