10-lecie Suzuki Motor Poland
Wprowadzeniem na polski rynek dwóch nowych modeli samochodów z napędem na cztery koła firma Suzuki Motor Poland uczciło jubileusz dziesięciolecia działalności w Polsce.
<strong>
Wprowadzeniem na polski rynek dwóch nowych modeli samochodów z napędem na cztery koła firma Suzuki Motor Poland uczciło jubileusz dziesięciolecia działalności w Polsce. Suzuki Grand Vitara XL-7 to największy pojazd seryjnie produkowany przez koncern, Wagon R+ 4x4 przeciwnie – jest najmniejszym i najtańszym na polskim rynku autem z napędem na obie osie.
</strong>
Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. powstała w 1992 r. Jej założycielem i właścicielem 100 procent udziałów był jeden z największych w Japonii domów handlowych – firma Tomen Corporation. Dwa lata później współudziałowcem w polskiej firmie stała się Suzuki Motor Corporation, która w 2000 r. przejęło 100 procent udziałów SMP. Podczas dziesięciu lat działalności SMP sprzedała 17 929 aut i 4263 motocykle.
Początki były skromne, siedziba spółki mieściła się w Warszawie przy ul. Wrocławskiej 4. Pierwszy dealer, który otworzył salon sprzedaży aut Suzuki, to A-A Centrum w Chorzowie. W 1993 r. Suzuki Motor Poland przeniosło się do nowej, znacznie większej siedziby w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej. Znalazły się tam biura firmy, salon sprzedaży i magazyn części.
Chociaż SMP rozpoczęła działalność jako jedna z ostatnich wielkich japońskich firm samochodowych w Polsce, szybko zdobyła uznanie nabywców. O dużym popycie na samochody Suzuki zdecydował fakt, że wszystkie modele są ekonomiczne, niezawodne i mają dobre osiągi. W raportach niemieckiego TŰV od kilku lat utrzymują się na czołowym miejscu wśród aut o najmniejszej liczbie usterek.
Suzuki, będąc od ponad 30 lat znanym producentem pojazdów terenowych z napędem 4x4, coraz bardziej koncentruje się na tym segmencie. W sprzedaży, oprócz aut typowo terenowych, znajdują się również samochody osobowe z napędem 4x4: Ignis i Wagon R+.
Suzuki to również światowy producent jednośladów. W Polsce są do nabycia niemal wszystkie wytwarzane przez firmę jednoślady – motocykle i skutery o pojemności 50 cm³ po najpotężniejsze, o pojemności 1000 i 1400 cm³. Duże sukcesy odnoszą motocykle Suzuki w sporcie, zarówno w wyścigach jak motocrossach i rajdach enduro.
W tym roku SMP może pochwalić się znacznym wzrostem sprzedaży jednośladów: w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego aż o ponad 60 procent! Największym powodzeniem cieszą się motocykle Hayabusa 1300 i DL-1000 V-Strom. Spośród skuterów najlepiej sprzedają się Burgman 400 i – nowość w tym sezonie – Burgman 150. Z najmniejszych – AY-50 Katana i AP-50 Adress.
Warto dodać, iż w ofercie Suzuki znajduje się największy i najszybszy, seryjnie produkowany skuter Burgman 650, w którym zastosowano wiele rewolucyjnych rozwiązań, np. zmianę biegów jak w samochodach Formuły l, za pomocą przycisku na kierownicy.
Mimo ogólnych trudności na rynku motoryzacyjnym sprzedaż samochodów Suzuki wzrasta. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (pierwsze dziewięć miesięcy) wzrosła ona o 28,05 procent.
W tym roku SMP osiągnęła jeden z najwyższych wskaźników przyrostu sprzedaży samochodów w kategorii pojazdów produkcji japońskiej. Wyniósł on 21,5 procent.
W ogólnopolskiej sieci dealerskiej Suzuki ma 44 salony, 43 stacje obsługi samochodów, 26 punktów sprzedaży motocykli. Poza tym autoryzację Suzuki Motor Poland ma 14 stacji obsługi prowadzących naprawy mechaniczne i blacharskie.
<strong>Źródło: Suzuki Motor Poland</strong>