10-lecie MMC Car Poland
10 lat temu w Warszawie powstała firma MMC Car Poland. Początkowo sprzedawano kilkaset aut rocznie z kontyngentu bezcłowego, gdyż modele produkowane w Japonii były obłożone wysokim, 35% cłem.
<b>10 lat temu w Warszawie powstała firma MMC Car Poland. Początkowo sprzedawano kilkaset aut rocznie z kontyngentu bezcłowego, gdyż modele produkowane w Japonii były obłożone wysokim, 35% cłem.</b>
<p class="maintext">Powstanie firmy zbiegło się z pojawieniem na rynku pierwszego modelu tej marki importowanego w ramach kontyngentu bezcłowego – produkowanej w Europie Mitsubishi Carismy. W 1996 roku, podczas pierwszych dwunastu miesięcy swojej działalności MMC Car Poland wprowadziła na rynek 400 egzemplarzy Carismy, w następnym roku już 800.</p>
<p class="maintext">W kolejnych latach, wraz z pojawianiem się w ofercie nowych modeli – Space Star, Colt, Lancer, L200, Galant, Pajero, Pajero Sport, Outlander, Pajero Pinin a także sportowych Carisma GT i Lancer Evolution V, VI, VII i VIII roczna sprzedaż zwiększyła się do kilku tysięcy aut, by osiągnąć na koniec listopada 2005 roku łączną sumę 15 633 sprzedanych w ciągu 10 lat działalności firmy. </p>
<p class="maintext">Sieć autoryzowanych punktów dealerskich stale rozwija się, powstają nowe placówki a właściciele i pracownicy tej sieci przechodzą intensywne szkolenia. Sieć dealerów Mitsubishi zatrudnia obecnie około 400 osób i obejmuje 36 placówek na terenie całego kraju. W przyszłym roku planowane jest zwiększenie tej liczby o kilka nowych stacji. </p>
<p class="maintext">Plany MMC Car Poland na 2006 rok są ambitne - dzięki premierom nowych aut - Lancer Evolution IX (styczeń 2006), zmodernizowanego Lancera 2006 (kwiecień 2006) i zupełnie nowego modelu L200 (kwiecień 2006) oraz przy pomocy znakomitej gamy aut 4x4 firma ma zamiar skutecznie walczyć o klientów. Wbrew pesymistycznym prognozom, zakładającym dalsze zmniejszanie się wielkości sprzedaży w Polsce, plany MMC Car Poland zakładają sprzedaż co najmniej tej samej liczby aut, co w tym roku i stałe zwiększanie udziału w rynku.</p>
<p><b>Źródło: MMC Car Poland</b>