10 lat po rewolucji Harley-Davidson V-Rod wciąż pędzi
Harley-Davidson celebruje dekadę wysokooktanowych osiągów, wypuszczając rocznicową wersję V-Rod 10th Anniversary Edition – jeden z trzech modeli 2012 z linii V-Rod – wraz z odświeżonym Night Rod Special i V-Rod Muscle. Wprowadzony w 2002 roku, oryginalny V-Rod zapoczątkował nową erę osiągów motocykli Harley-Davidson. 60-stopniowy silnik Revolution V-Twin o pojemności 1130 cm3 był pierwszym napędem w seryjnej produkcji Harley-Davidson wyposażonym w górne wałki rozrządu i chłodzonym cieczą, oraz osiągającym obroty rzędu 9000 RPM. Zainspirowany stylami drag-racing i monster-motor, V-Rod zadebiutował z pełnymi aluminiowymi kołami, smukłą ramą i anodyzowaną, aluminiową karoserią, wyznaczając nowy kierunek w stylistyce Harley-Davidson.
W ciągu zaledwie dziesięciu lat, rodzina V-Rod poszerzyła się o wiele nowych modeli. V-Rod zawitał na tory wyścigowe w 2007 roku, stanowiąc bazę dla modelu Custom Vehicle Operations V-Rod Destroyer – fabrycznego motocykla wyścigowego typu drag. Był również inspiracją dla modelu Harley-Davidson Screamin’ Eagle/Vance & Hines V-Rod, czterokrotnego mistrza świata w zawodowych wyścigach Pro Stock Motorcycle. W 2012 roku modele V-Rod nadal będą zapewniać dynamiczne osiągi oraz miejski styl kierowcom poszukującym wyjątkowych wrażeń dostępnych tylko na motocyklach power-cruiser.
Wszystkie modele V-Rod 2012 napędzane są najnowszą wersją chłodzonego cieczą silnika Revolution V-Twin o pojemności 1250 cm3 z podwójnymi górnymi wałkami rozrządu, czterozaworowymi głowicami cylindrów i elektronicznym portem sekwencyjnego wtrysku paliwa (ESPFI). Napęd wyposażono w sprzęgło poślizgowe, pięciostopniową skrzynię biegów oraz wysokowytrzymały pas napędowy z włókien węglowych. Wyposażenie obejmuje również opony radialne Michelin Scorcher, w tym tylną o szerokości 240 mm. Standardem są również potrójne hamulce tarczowe Brembo i ABS. Wszystkie modele V-Rod wyposażono również w system zabezpieczeń Smart Security System z brelokiem do bezdotykowej identyfikacji.
Night Rod Special
Ciemny i mroczny, przemodelowany Night Rod Special posiada węższy tył, lżejsze koła i udoskonaloną ergonomię podnóżków i kierownicy, ułatwiającą dostęp do tych elementów. Odwrócony widelec przedni i regulowane zawieszenie tylne usprawniają prowadzenie i manewry. Ten poczerniony i niedwuznaczny power cruiser najlepiej czuje się w ciemnych uliczkach.
Główne cechy modelu Night Rod Special
- Elastycznie montowany chłodzony cieczą silnik Revolution o pojemności 1250 ccm z elektronicznym sekwencyjnym wtryskiem paliwa (ESPFI) generujący moc 125 KM przy 8250 RPM i moment obrotowy 111 Nm przy 7250 RPM.
- „Szczotkowany” wydech z dwoma tłumikami, lakierowaną na czarno osłoną i końcówkami tłumików.
- Nowe czarne, pięcioramienne koła z odlewu aluminium o 1.4 kg lżejsze od poprzednich.
- Nowy węższy tył z zamontowanymi na płasko światłami tylnymi w technologii LED.
- Nowa cofnięta kierownica przybliża kierowcy wskaźniki i przełączniki o ponad 7,5 cm.
- Nowość - Mniej wysunięte do przodu podnóżki kierowcy.
- Nowość – Odwrócony widelec przedni
- Nowa dwuosobowa kanapa ze szwem w stylu custom.
- Nowa stylizowana czarna osłona nad lampą.
- Nowa grafika i emblematy rocznicowe 10 lecia V-Rod.
- Lakierowany proszkowo na czarno silnik z czarnymi deklami.
- Czarna rama, kierownica, przedni widelec, półki i dekle.
- Wyścigowe pasy na atrapie zbiornika i tylnym błotniku.
- Sportowy przedni błotnik z lakierowanymi klamrami.
- Szeroka 240 mm opona tylna.
V-Rod 10th Anniversary Edition
Przyszłoroczna edycja stanowiąca hołd wobec oryginalnego modelu w karoserii Brilliant Silver Perl i z dopasowaną kolorystycznie ramą to unikat w linii produktowej V-Rod. Dodatkowo motocykl zdobią chromowane i polerowane powierzchnie silnika, układu wydechowego i blatu prędkościomierza. Ta specjalna edycja posiada również wszystkie nowe elementy modelu Night Rod Special 2012.
Główne cechy modelu V-Rod 10th Anniversary Edition
- Elastycznie montowany chłodzony cieczą silnik Revolution o pojemności 1250 ccm z elektronicznym sekwencyjnym wtryskiem paliwa (ESPFI) generujący moc 125 KM przy 8250 RPM i moment obrotowy 111 Nm przy 7250 RPM.
- Nowy prosty wydech z dwoma skośnie ściętymi chromowanymi tłumikami, i chromowaną osłoną.
- Nowe srebrne, pięcioramienne koła z odlewu aluminium o 1.4 kg lżejsze od poprzednich.
- Nowy węższy tył z zamontowanymi na płasko światłami tylnymi w technologii LED.
- Nowa cofnięta kierownica z polerowanym wykończeniem.
- Nowość – Odwrócony widelec przedni ze srebrnym i polerowanym wykończeniem.
- Nowość – Dwuosobowa kanapa z nowym szwem w stylu custom.
- Nowość – Stylizowana srebrna osłona nad lampą.
- Nowa grafika i emblematy rocznicowe 10 lecia V-Rod.
- Nowy chromowany silnik z platynowymi głowicami.
- Polerowana kierownica, przedni widelec i półki.
- Szeroka 240 mm opona tylna.
V-Rod Muscle
Ten power cruiser to najlepsza oferta dla entuzjastów mocy i kontroli, z nutką zuchwalstwa. Elementy stylistyki obejmują szeroką pokrywę wlotów powietrza podkreślającą barczystą posturę motocykla czy podwójne wydechy w satynowym chromie wraz z tłumikami i przyciemnionymi końcówkami. Skrócony tył i przycięty tylny błotnik eksponują szeroką 240-mm oponę. Głębokie siodło utrzymuje kierowcę we właściwej pozycji, niezależnie od działania uwolnionej mocy silnika Revolution V-Twin.
Główne cechy modelu V-Rod Muscle
Elastycznie montowany chłodzony cieczą silnik Revolution o pojemności 1250 ccm z elektronicznym sekwencyjnym wtryskiem paliwa (ESPFI) generujący moc 122 KM przy 8250 RPM i moment obrotowy 115 Nm przy 6500 RPM.
Dwustronny satynowy wydech z czarnymi końcówkami.
Nowy emblemat 10 rocznicy V-Rod.
Czarne, pięcioramienne koła z odlewu aluminium.
Sportowy błotnik przedni z czarnymi klamrami i czarny tył.
Kierownica z polerowanego aluminium z zintegrowanymi wspornikami.
Polerowane półki typu triple clamp
Podcięty błotnik tylny.
Szerokie wloty powietrza w kanciastej atrapie zbiornika.
Przednie kierunkowskazy LED zintegrowane w lusterkach.
Kombinacja tylnych świateł LED zintegrowanych w panelu na tylnym błotniku.
43 mm odwrócony widelec przedniego zawieszenia.
Stylizowane tylne amortyzatory z czarnymi sprężynami.
Lakierowana na czarno rama
Głębokie, dwuosobowe siodło w stylu drag.