Zbieżność kół to składowa geometrii kół, która określa ustawienie kół w stosunku do osi wzdłużnej pojazdu. Koła zbieżne to takie, w których odległość pomiędzy ich obręczami z przodu jest mniejsza niż z tyłu. Odwrotne ustawienie nazywamy kołami rozbieżnymi. Zbieżność kół mierzy się w milimetrach na wysokości ich obrotu przy ustawieniu kół do jazdy na wprost.
Podczas przekazywania momentu obrotowego na drogę, koła mają tendencję do zbiegania się do środka osi wzdłużnej (do zbieżności). Dlatego też w samochodach z napędem na koła przednie ustawia się niewielką rozbieżność na kołach osi napędzanej, tak by podczas jazdy dochodziło do kompensacji różnic i, w wyniku tego, do uzyskania prawidłowego, równoległego ustawienia kół. W pojazdach napędzanych na tył koła przedniej osi ustawia się nieco zbieżnie, ponieważ powstające w czasie jazdy momenty rozchylające doprowadzają do uzyskania prawidłowej zbieżności.
Nieprawidłowa zbieżność kół prowadzi do tego, że nie obracają się one w kierunku swojej osi obrotu, co wpływa na przyspieszenie ich zużycia i pogarsza właściwości jezdne pojazdu.