Wielowahaczowe zawieszenie - co to jest?
Niezależne zawieszenie kół (tzn. takie, w którym każde z kół jednej osi porusza się i resorowane jest niezależnie od siebie), stosowane w konstrukcji tylnego (czasem także przedniego) zawieszenia pojazdu, zapewniające wysoki komfort podróżowania, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych. Każdy z konstruktorów ma swoją indywidualną koncepcję na rozwiązanie najbardziej optymalne, ale zasada ogólna zawsze jest taka sama: stworzyć taką kompilację wahaczy wzdłużnych, poprzecznych, skośnych oraz drążków, która zapewni maksymalny komfort podróżowania, przy jednoczesnym zagwarantowaniu perfekcyjnego prowadzenia każdego z kół po nawierzchni drogi. Dość często spotykanym rozwiązaniem jest układ dolnego wahacza wzdłużnego wraz z dwoma drążkami poprzecznymi (dolnym, do którego zamocowany jest amortyzator ze sprężyną, oraz górnym). Taka konfiguracja zawieszenia tylnego zapobiega zmianom kąta pochylenia kół, nawet, gdy wzrasta obciążenie pojazdu.