Pasek rozrządu to zębaty pasek wykorzystywany do przekazywania napędu z koła pasowego wału korbowego do wałka (wałków) rozrządu sterujących pracą zaworów. Najczęściej wykonuje się go ze specjalnej gumy wzmacnianej kordem.
Pasek rozrządu jest jednym z kluczowych elementów, dlatego należy dbać o jego właściwy stan oraz serwisowanie (wymianę zgodną z harmonogramem zalecanym przez producenta, sprawdzanie stanu naprężenia). Niestosowanie się do zaleceń producenta w kwestii terminowej wymiany paska rozrządu skutkować może jego zerwaniem, co zazwyczaj prowadzi do kosztownych uszkodzeń elementów silnika (tłoków, zaworów, głowicy). Koszty naprawy są bardzo wysokie.
Pasek rozrządu należy wymieniać zgodnie z zaleceniem producenta, nawet jeśli wizualnie czy pod względem zachowania wydaje się on sprawny. W praktyce pasek rozrządu powinno się wymieniać co około 90 tys. km, choć wartość ta może się bardzo różnić w zależności od modelu silnika.