Masą resorowaną określa się masę przypadającą na nadwozie pojazdu wraz z jego zawieszeniem, z kolei takie części, jak koła i hamulce przypadają na masę nieresorowaną. Połączenie obu mas stanowi układ masowo-sprężysty, na który oddziałuje szereg czynników zewnętrznych. Przekłada się to na dwa rodzaje drgań występujących na określonych elementach pojazdu.
Ten pierwszy rodzaj drgań (z dużą amplitudą i małą częstotliwością, nazywany potocznie kołysaniem) odczuwany jest między innymi na nadwoziu, silniku i wielu innych elementach, na przykład na układzie wydechowym, wale napędowym, zbiorniku paliwa. Podzespoły te, będące masą resorowaną, są tłumione przez elementy zawieszenia.
Drugi rodzaj drgań (wibracje) pochodzi między innymi od felg, opon, piast, zwrotnic, wahaczy, półosi czy hamulców. Są to masy nieresorowane, będące jednocześnie elementami układu jezdnego. Wibracje masy nieresorowanej są tłumione za pomocą amortyzatora, który odpowiada za tłumienie zarówno drgań nadwozia jak i kół. Masy resorowana i nieresorowana oddziałują wzajemnie na siebie: im większa jest różnica pomiędzy obiema masami, tym samochód jest bardziej komfortowy i stabilny w prowadzeniu na drodze.