Łącznik stabilizatora to element zawieszenia pojazdu łączący stabilizator z wahaczem (lub z kolumną zawieszenia). Stabilizator odpowiada za optymalne prowadzenie kół pojazdu w czasie pokonywania zakrętów, a łącznik stabilizatora dba o to, by każde z kół podczas pokonywania łuków przylegało do nawierzchni drogi (łącznik stabilizatora "spina" wahacze i przenosi ruch z jednej strony na drugą).
Łączniki stabilizatora zazwyczaj montowane są na osi przedniej i tylnej. W zależności od samochodu stabilizatory różnią się długością i sztywnością (im grubszy, tym większa część sił jest przenoszonych). Ich delikatna konstrukcja sprawia, że są one wrażliwe na jakość dróg. Na dziurawych nawierzchniach potrafią się zużyć już po 10 - 15 tys. km. Objawy zużytych łączników stabilizatora to denerwujące stuki i skrzypienie z okolic kół podczas przejeżdżania przez nierówności z niskimi prędkościami. Ponadto, jazda z uszkodzonymi łącznikami stabilizatora zdecydowanie przyśpiesza zużycie innych elementów zawieszenia.