Kąt natarcia to określenie ze świata aut terenowych, ale warto je znać również na potrzeby porównań coraz popularniejszych na rynku SUV-ów. To parametr, który określa maksymalne nachylenie zbocza, z którego może zjechać auto terenowe, bez ryzyka zahaczenia o nawierzchnię tylnym zderzakiem lub innym elementem umieszczonym za tylną osią pojazdu. W technicznym ujęciu jest to zawarty pomiędzy prostą styczną do tylnego koła i najdalej wysuniętego elementu auta a nawierzchnią drogi.
Kąt zejścia zależy od konstrukcji pojazdu: prześwitu pomiędzy tylnym zderzakiem a podłożem oraz długości tylnego zwisu. Oznacza to, że im mniejsza jest odległość kół od tyłu pojazdu i im wyżej jest zamontowany zderzak, na tym bardziej strome zbocze podjedzie pojazd. W praktyce dobre wyniki w tym zakresie notują niekoniecznie duże wozy terenowe, jak Nissan Patrol, ale te z kompaktowym tyłem. Rekordzistą w tej kategorii jest Suzuki Jimny, który dysponuje kątem zejścia aż 49 stopni.