Zawór DV (z angielskiego Dump Valve) jest to zawór odprowadzający nadmiar sprężonego przez turbosprężarkę pod dużym ciśnieniem powietrza, które przy zamkniętej przepustnicy nie jest w stanie przez nią przejść dalej do układu. Zwór DV tworzy obieg zamknięty, ponieważ sprężone powietrze nie jest wyprowadzane na zewnątrz układu, lecz trafia z powrotem przed turbinę.
Za sterowanie DV odpowiada sygnał płynący z kolektora dolotowego (podciśnienie/nadciśnienie). Zawór ten zazwyczaj pozostaje w pozycji otwartej zarówno podczas pracy silnika na biegu jałowym, podczas jazdy ze stałą prędkością, jak i przy zamkniętej przepustnicy. DV jest obiegiem zamkniętym więc nie wpływa to negatywnie na pracę silnika. Jedynie podczas przyspieszania samochodu, zawór DV zostaje zamknięty i musi wytrzymać maksymalne ciśnienie doładowania. Z tego też powodu nie zaleca się nadmiernego zwiększania ciśnienia doładowania przy zachowaniu zaworu DV. Nierzadko obecność niesprawnego zaworu DV w układzie powoduje uszkodzenie turbosprężarki.