Element sprężysty (resorujący), stosowany równo w przednim jak i tylnym zawieszeniu niezależnym, mający takie samo zadanie jak sprężyna śrubowa czy resor piórowy. Istotą działania drążka skrętnego zbudowanego jako pręt lub rura, jest jego podatność na skręcanie. Na końcu drążka zamocowany jest wahacz, którego ruch pionowy powoduje ruch obrotowy drążka skrętnego. Drugi koniec drążka jest zamocowany na sztywno.
Jedyną istotną zaletą drążków skrętnych i przewagą nad popularniejszymi sprężynami śrubowymi jest możliwość regulacji. Przez obrót drążka na mocowaniu można większych lub zmniejszyć prześwit pojazdu. Inną zaletą, ale znacznie mniej istotną jest fakt, że z racji poziomego umieszczania ich pod podłogą pojazdu, zajmują znacznie mniej miejsca, niż tradycyjne resory. Dlatego też chętnie stosowali je producenci aut francuskich w tylnym zawieszeniu z belką opartą na drążkach skrętnych, bardzo często błędnie nazywaną belką skrętną.
Innym zastosowaniem drążków skrętnych są pojazdy wojskowe, m.in. gąsienicowe, a także terenowe (w przednim zawieszeniu niezależnym).