Wartość ciśnienia, pod jakim paliwo wtryskiwane jest przez wtryskiwacze do układu dolotowego, komory wstępnej lub wirowej, a także bezpośrednio do komory spalania (w zależności od technologii wtrysku i rodzaju jednostki napędowej).
W przypadku pośredniego wtrysku paliwa wartość ów ciśnienia waha się od 0,4-4 barów (silniki benzynowe) do 100-180 barów (w przypadku silników Diesla). W technologii bezpośredniego wtrysku wartości wahają się od ok. 60 barów (jednostki benzynowe) do 180-390 barów w przypadku jednostek dieslowskich.
Jeszcze wyższe wartości ciśnienia wtrysku osiągają nowoczesne silniki wysokoprężne zasilane w technologii common rail (nawet znacznie powyżej 2000 barów).
Im wyższe ciśnienie wtrysku, tym wtryskiwane paliwo można lepiej rozpylić w komorze spalania. To z kolei sprawia, że paliwo lepiej miesza się z powietrzem dostarczonym do cylindra, dzięki czemu proces spalania jest pełniejszy, co zwiększa efektywność silnika i zmniejsza ilość szkodliwych substancji w spalinach.