Belka podatna na skręcanie: typ zawieszenia półzależnego, stosowanego na tylnej osi nienapędzanej. Oznacza to, że ruch pionowy jednego koła w minimalnym stopniu wpływa na ruch drugiego koła tej samej osi – tylko w zakresie podatności belki na skręcanie.
Resorowanie odbywa się za pośrednictwem sprężyn śrubowych, a belka mająca postać ceownika, jest podatna na skręcanie i łączy dwa wahacze wleczone obu kół. Belka przyjmuje na siebie wszystkie siły, zarówno poprzeczne jak i podłużne i wykonuje zarówno ruch pionowy jak i boczny w niewielkim zakresie. Belka dzięki swojej konstrukcji pełni również rolę stabilizatora. Skręcanie belki następuje wraz z pionowym ruchem kół (wahaczy).
Jest to niezwykle prosta, a tym samym tania, zajmująca niewiele przestrzeni, niemal bezobsługowa i wytrzymała konstrukcja. Powszechnie stosowana jest w samochodach od segmentu A do C, rzadziej D.
Często belkę skrętną myli się z tylną osią resorowaną za pomocą drążków skrętnych, stosowaną w samochodach francuskich. W tego typu konstrukcji zawieszenia przy wzajemnym ruchu pionowym tylnych wahaczy podatne na skręcanie są wyłącznie drążki skrętne, a nie belka, która ma postać rury.