APS - Adaptive Pneumatic Suspension - co to jest?
Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne; system aktywnego zawieszenia (składający się z kolumn resorująco - tłumiących zawierających miech powietrzny zintegrowany z amortyzatorem hydraulicznym o regulowanym tłumieniu oraz elektronicznie sterowanie mikroprocesorowe) stosowany w wielu autach luksusowych jako standard lub bardzo kosztowna opcja. Każdy z producentów ma specyficzną dla swojej marki terminologię tego typu zawieszenia, jednak w większości przypadków zasada działania ów systemów jest bardzo zbliżona. Najogólniej rzecz ujmując system adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego na bieżąco analizuje warunki drogowe (przechyły wzdłużne i poprzeczne karoserii), styl prowadzenia pojazdu przez kierowcę, obciążenie auta oraz konfigurację terenu i na podstawie uzyskanych w ten sposób danych dobiera odpowiednie parametry pracy układów resorująco - tłumiących. Sterowane elektronicznie elementy systemu umożliwiają dobór odpowiedniej charakterystyki tłumienia (sportowy, komfortowy, sportowo - komfortowy, automatyczny) zawieszenia w celu zapewnienie jak najwyższego komfortu i bezpieczeństwa podróży. Dzięki licznym czujnikom i sterownikom system umożliwia regulację wysokości nadwozia oraz kompensację podłużnych i poprzecznych wahań pojazdu (samopoziomowanie) w zależności od warunków drogowych. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne samoczynnie obniża karoserię przy prędkości powyżej 120 km/h w celu poprawienia aerodynamiki auta i zwiększenia stabilności. W przypadku jazdy w trudniejszym terenie kierowca ma możliwość zwiększenia prześwitu auta.