AMT to automatyczna skrzynia manualna, w praktyce używa się określenia przekładnia zautomatyzowana. Jest to typ przekładni manualnej, w której zastosowano elektrohydrauliczny system automatycznej zmiany biegów, wyręczający kierowcę z używania pedału sprzęgła oraz zmiany biegów.
Ze względu na nieskomplikowaną budowę poprzez dodanie tylko mechanizmu sterującego, jest ona tańsza od typowych przekładni automatycznych z konwerterem momentu lub dwusprzęgłowch, a także nie wymaga większych zmian konstrukcyjnych w pojeździe względem wersji ze skrzynią manualną. Z tego też powodu była powszechnie stosowana w samochodach tanich, małych, miejskich. Dziś używa się takich przekładni bardzo rzadko. Inną zaletą przekładni zautomatyzowanej jest brak spadków siły napędowej podczas przyspieszania i brak bezwładności, ponieważ skrzynię z silnikiem łączy tradycyjne sprzęgło cierne.
Skrzynie zautomatyzowane mają też pewne wady, a konkretnie jedną – nieprzyjemna praca. Przekładnie z reguły długo zmieniają biegi na wyższe, a redukcja wymaga mocnego wciśnięcia pedału gazu i odczekania nawet 2-3 sekundy. Przez to przekładnie te szarpią, a podczas zmiany biegów mają problem z wyrównaniem obrotów. Są od tego wyjątki, np. włoska przekładnia Selespeed stosowana w Alfie Romeo czy skrzynie używane w samochodach sportowych (tzw. sekwencyjne).
Przykładowe nazwy skrzyń AMT: