Nazwa handlowa stosowanego przez firmę Volkswagen napędu na cztery koła - wcześniej Syncro. W zależności od sposobu ustawienia silnika, 4Motion różni się sposobem przekazywania momentu obrotowego pomiędzy osie pojazdu.
W przypadku modeli z silnikiem montowanym wzdłużnie, np.: w modelu Touareg, za rozdział momentu odpowiada mechanizm różnicowy Torsen, co oznacza, że mamy do czynienia ze stałym napędem na cztery koła.
W samochodach z silnikiem montowanym poprzecznie, np.: w Golfie, Tiguanie, Passacie, stosuje się sprzęgło wielopłytkowe firmy Haldex, co oznacza, że mamy do czynienia z napędem dołączanym automatycznie.
Nazwa 4Motion jest używana również w samochodach użytkowych, takich jak Volkswagen Amarok, niezależnie od typu napędu. Podobnie jak w samochodach osobowych, mamy do czynienia z rozwiązaniem z centralnym dyferencjałem i sprzęgłem dołączającym, ale przednią oś. W Amaroku stosuje się także napęd dołączany ręcznie z reduktorem, ale nazwa 4 Motion pozostaje.