Szukaj

Informacje o Mitsubishi Space Star (1998) 1.8 16V 112KM 82kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: VANy
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1834 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 112 KM (82 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 157 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,8
~masha@poczta.onet.pl
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.8 16V 112KM 82kW
Dobry samochód dla małej rodziny (2+1, ew. 2+2). W miarę komfortowy, dynamiczny i jednocześnie niezawodny. Jak na swoje rozmiary bardzo pakowny. Życie ułatwia przesuwana tylna kanapa. Jeżeli chodzi o części eksploatacyjne są do dostania w zamienniku. Gorzej sprawa wygląda z częściami specyficznymi - te tylko w oryginale i niestety bardzo drogie. Jest to raczej samochód dla klasy średniej mieszkającej w miastach (ze względu na chociażby ceny przeglądów i robocizny w ASO oraz specyficzność niektórych rozwiązań konstrukcyjnych co wymusza wręcz korzystanie z ASO albo wyspecjalizowanych prywatnych warsztatów). Dla osób mieszkających w mniejszych miejscowościach czy patrzących na ceny usług sugerowałbym silnik o pojemności 1600 cm. Jest to zwykły silnik na wielopunktowym wtrysku, który obsłuży każdy kowal. Poza tym można go spokojnie zagazować. Do GDI można założyć gaz ale jest to koszt ok. 10 tys PLN, a więc w praktyce nieopłacalne.
4,5
~mitsubishi@xtra.pl
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.8 16V 112KM 82kW
Auto godne polecenia, zwłaszcza z silnikiem 1.8 GDI. Jeżdżę nim juz 2 i pół roku i coś na temat niego mogę powiedzieć. Jeśli ktoś chciałby zobaczyć zdjęcia mojego samochodu to zapraszam na stronę www.mitsubishiklub.pl Znajdziecie tam wiele zdjęć samochodów spod znaku 3 diamentów. Mój egzemplarz pochodzi z pierwszego wypustu z fabryki i jak w każdym nowym samochodzie podczas pierwszego okresu eksploatacji pojawiło sie kilka drobnych "pierdół", które i tak nie mają wpływu na ogólną oceną samochodu. W egzemplażach sprzedawanych obecnie usunięto wszystko to co przydażyło się mi i nie tylko. Nauczyli sie na blędach, tylko dlaczego ja byłem królikiem doświadczalnym, może dlatego, że lubię testować, sprawdzać i wynajdywać wszystko to to można wynaleźć. Pozdrawiam wszystkich gorąco Piotr
4,2
~aganet1@poczta.wp.pl
Mitsubishi Space Star (1998)
Minivan 1.8 16V 112KM 82kW
Z Mitka jestem bardziej zadowolony teraz niz na poczatku.W czasie 1,5 roku przejechalem tym samochodem ponad 72 tys. km i......nic!! Spalanie przy spokojnej jezdzie naprawde male (biorac pod uwage mozliwosci i moc silnika 1.8 GDI).Przy przebiegu ok. 30 tys. km pojawil sie problem z praca silnika na biegu jalowym ale serwis poradzil sobie z tym w 15 minut.Biorac pod uwage moja intensywna eksploatacje, to naprawde polecam ten samochod.
Zniszczony alternator
  • Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 209 tys. km
Witam! Alternator przestał ładować, wymontowałem i zawiozłem do naprawy, naprawili za spore pieniądze, założyłem i znowu się zepsuł, w warsztacie wmawiają mi, że przez brak napięcia na cienkim przewodzie czerwonym, który dochodzi do wtyczki, oprócz niego jest jeszcze przewód niebieski. Czy brak napięcia na tym czerwonym przewodzie może zniszczyć alternator. Warsztat stwierdził, że alternator przeładowywał, a od czego jest w takim razie regulator??? Może ktoś z praktyków mógłby się wypowiedzieć. Ja uważam, że jest to całkowite przeżucenie winy na klienta. Przez tą sugestię zmarnowałem sporo czasu aby wszystko posprawdzać i tak na niebieskim przewodzie jest napięcie mniejsze o 0,4 0,5 v mniejsze niż na aku,a przy zawarciu na masę zapala się kontrolka. Na czerwonym jest napięcie po zapłonie. Gdzie tkwi problem???
Oczekuje na rozwiązanie
Zniszczony alternator
  • Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
  • 209 tys. km
Witam! Alternator przestał ładować, wymontowałem i zawiozłem do naprawy, naprawili za spore pieniądze, założyłem i znowu się zepsuł, w warsztacie wmawiają mi, że przez brak napięcia na cienkim przewodzie czerwonym, który dochodzi do wtyczki, oprócz niego jest jeszcze przewód niebieski. Czy brak napięcia na tym czerwonym przewodzie może zniszczyć alternator. Warsztat stwierdził, że alternator przeładowywał, a od czego jest w takim razie regulator??? Może ktoś z praktyków mógłby się wypowiedzieć. Ja uważam, że jest to całkowite przeżucenie winy na klienta. Przez tą sugestię zmarnowałem sporo czasu aby wszystko posprawdzać i tak na niebieskim przewodzie jest napięcie mniejsze o 0,4 0,5 v mniejsze niż na aku,a przy zawarciu na masę zapala się kontrolka. Na czerwonym jest napięcie po zapłonie. Gdzie tkwi problem???
Oczekuje na rozwiązanie
Zwiększone lub zmniejszone obroty silnika
  • Mitsubishi Space Star (1998) 1.3 16V 86KM 63kW 1998-2005
  • silnik
Zwiększone obroty silnika przy rozruchu zbyt wolno się zmniejszają, a w trasie (gdy wrzuci się na luz) potrafią zejść poniżej wymaganych instrukcyjnie. Zabrudzenie wlotu przepustnicy (czarnym osadem) Zdjąć obudowę filtru powietrza, zdjąć opaskę łącznika gumowego od filtru powietrza do przepustnicy, zsunąć łącznik z wlotu przepustnicy i wyczyścić wlot i przepustnicę czystą szmatką (taką, która nie pozostawi po sobie jakiś nitek itp.) nakładając ją na palec i wsuwając do dyszy. Żeby było łatwiej i skuteczniej, to należy jeszcze uchylić na maxa przepustnicę (za pomocą znajdującego się poniżej cięgna "gazu". Czynność tą wykonywać co 8-10 tys. km, a będzie OK.
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Space Star (1998)