Szukaj

Informacje o Mitsubishi Pajero IV SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW 2009-2016

Lata produkcji: 2009 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Pajero to produkowany od 1982 r. samochód terenowy (segment I). Model okazał się rynkowym sukcesem Mitsubishi – na całym świecie znalazł już prawie 3 mln nabywców. Pierwowzorem koncepcyjnym Pajero był prototyp PX33. Pierwsza generacja Mitsubishi Pajero wzorowana była na prototypach z roku 1973 oraz 1978 o tej samej nazwie. Słowo Pajero pochodzi od łacińskiej nazwy dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. Model, w krajach, w których mówi się w języku hiszpańskim, oferowany jest jako Montero, ponieważ słowo „pajero” w tym języku jest slangowym epitetem („idiota” lub „onanista”).
czytaj więcej
Powagosław
Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi. ~Powagosław
Luzacjusz
Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2016 roku
Pojemność skokowa 3200 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 441 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 98,5 x 105 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~P0PO
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Mam to auto juz 8 lat od 2015r., zrobilismy jakies 100 000km. Oprocz regularnego serwisowania olejow i plynow to nie mialem jakis wiekszych usterek. Raz wymianialem tarcze i klocki bo troche zbyt szybko jazdzilem (przy normalnej, jezdzie nie ma problemow z hamulcami), przy przebiegu 150 000km wymienilem napinacz lancucha rozrzadu oraz gorne slizgi (mniej wiecej zgodnie z przebiegiem rekomendowanym w ks. serwisowej), a przy przebiegu 175 000km musialem tylko uszczelnic miske olejowa bo zrobil sie maly wyciek. Oprocz w/w kompletnie nic sie z autem nie dzieje. Fotele malo wygodne na trasy 800km +, ale na trasy do 8 godzin jazdy jest OK. Mega duzo miejsca w srodku. Dzieciecego wozka nie trzeba skladac. Jest 3ci rzad siedzen skladany w podloge bagaznika, ale zmiesci sie tam kazel lub dzieci. Mam wersje Navigator z naglosnieniem Rockford Acoustic Design + Sub i mega fajnie to wszystko gra w tak przestronnym wnetrzu. Ogolnie mowiac jest to duzy, bezpieczny i niezawodny krazownik szos i bezdrozy. Jezeli mial bym sie na cos zamienic to Hummer H2 ze wzgledu na jeszcze wiecej miejsca, albo Toyota Land Cruiser bo jakosciowa jest porownywalna jak nie lepsza.
4,8
~ls
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Auto jest super, bardzo niezawodne, świetnie się prowadzi, najlepszy napęd na świecie ;-). Mało spala, silnik 200KM w trasie pozwoli jechac na spalaniu około 7 i coś L/100km , niecałe 8 litrów. To zasługa silnika 200KM i automatu zestopniowanego lepiej niż roczniki do 2008. Oczywiście jak się ciśnie to spali więcej. Ale ma jeden mankament: rdza ruda ale z małym apetytem na pajero, która jakby go nie zabezpieczać, to by go jadła powoli. I troszkę głośne auto w porównainu z kombi klasy premium, z tym ż eto raczej trzeba porównywać z podobnymi ciezkimi autami o geometrii kostki rubika.
4,5
~Khedron
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 DOHC 200KM 147kW
Wspaniały samochód, spełnienie marzeń, ale tylko dla wiedzących czego chcą. Jeśli ktoś oczekuje osiągów GTI, rozczaruje się, spalania małęgo diesla, rozczaruje się, komfortu rodem z C6 - rozczaruje się. Pajero to rewelacyjny samochód z ogromną przestrzenią wewnątrz. Wózka dziecka nie trzeba składać, martwienie się o miejsce na bagaż dla rodziny przestaje istnieć. Samochód zachęca raczej do dostojnej jazdy, ale daje pewność, że dojedzie wszędzie i w każdych warunkach. Przestrzeni wewnątrz nigdy nie brakuje. W terenie może wszystko, ale pod warunkiem, że się wie jak korzystać z oferowanych przez niego możliwości - tutaj trzeba używać mózgu bo nie wyręczy nas komputer. Jak na swoją masę i rozmiary na trasie i w zakrętach prowadzi się znakomicie. Niestety, wspaniałe wrażenie jazdy czołgiem znika już po kilkunastu dniach, zastępowane przez przeświadczenie, że jeździmy normalnym samochodem, za to niemal wszystkie pozostałe są zbyt małe, nieporadne i ciasne.
Mitsubishi Pajero IV SUV 5d