Szukaj

Informacje o Mitsubishi Pajero IV SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW 2006-2017

Lata produkcji: 2006 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Pajero to produkowany od 1982 r. samochód terenowy (segment I). Model okazał się rynkowym sukcesem Mitsubishi – na całym świecie znalazł już prawie 3 mln nabywców. Pierwowzorem koncepcyjnym Pajero był prototyp PX33. Pierwsza generacja Mitsubishi Pajero wzorowana była na prototypach z roku 1973 oraz 1978 o tej samej nazwie. Słowo Pajero pochodzi od łacińskiej nazwy dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. Model, w krajach, w których mówi się w języku hiszpańskim, oferowany jest jako Montero, ponieważ słowo „pajero” w tym języku jest slangowym epitetem („idiota” lub „onanista”).
czytaj więcej
Powagosław
Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi. ~Powagosław
Luzacjusz
Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2017 roku
Pojemność skokowa 3200 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 381 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Don Padre
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Dla przyszlych wlascicieli - bezpiecznie, wygodnie - moglo by być ciszej - o sportowej jezdzie nie mysl - to nie auto do scigania - ale jest mocne i twale. trzeba pamietac zeby po 140tys napiać łańcuszek rozrządu (bo moze przytrafic sie niemila niespodzianka i rozrzad do wymiany - luzują się napinacze - koszt napięcia łańcuszka okolo 1600pln a naprawa po zerwaniu to 6-7tys pln - tak przytrafilo sie znajomemu nie przypilnowal i przy 180tys.km peklo). Najwiekszy "problem" sprawia dpf / filtr cząstek stalych - jest upierdliwe jak sie zapala kontrolka dpf i zaczyna wypalanie sadzy z filtra - kupa dymu i chwilowe spalanie wzrasta do 18 litrów (filtr dpf to niby zmniejszenie CO2 / takie dyrektywy UE o ochronie srodowiska - szkoda gadać na ten temat) zdaża sie to rzadko ale mi zdazylo sie 3 razy przez te 5 lat/150tys.km- najlepiej to przepalic jadac na obrotach okolo 2500 przez 20-30min (najlepiej autostrada lub na postoju gdzies gdzie nikomu nie bedzie przeszkadzal okolo 30min ryk duzego silnika). Tyle na temat tego auta - radio gra, mp3 czyta (zmieniarka 6plyt). Naped bez zastrzezen w terenie swietnie tez sobie radzi (chociaz do katowania to go szkoda - ale male proby byly na poligonie i daje rade - zima to dla niego zaden problem) jakby go podniesc o pare cali dac mu dobre A/T to terenówa nie do zdarcia - heavy duty. Ogolnie polecam to auto.
4,0
~misiubisiu
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Auto dla ludzi, którzy wiedzą czego chcą. Pajero jest to dobre i niezawodne auto, jednak nie oczekujmy, żeby się prowadził jak sportowe auto i przy masie ponad 2,2 tony będzie palił 7 litrów. Ja spalaniem jestem pozytywnie zaskoczony średnio pali mi ok. 10 l, wiec tyle co moje poprzednie pajero II 2,5 diesel, przestrzeni wewnątrz jest dosyć, a przeniesienie napędu jest rzeczywiście niesamowite, jedyne co mnie trochę denerwuje to nienajlepsze wyciszenie, ale idzie się przyzwyczaić :) Ale i tak uważam, że jest to jedno z najlepszych aut terenowych,a biorąc pod uwagę cenę przy zakupie nawet lepsze niż Land Cruiser, którym też miałem okazję jeździć.
3,0
~RAndy
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Kuriozum to nawigacja za którą się płaci, a której faktycznie nie ma. Mapa ok dla \"starej Europy\", ale w Polsce kompletnie nie do użycia...Mamy rok 2012. Za wyjątkiem Mitsubishi (które tez sprzedaje w Polsce coraz więcej aut), każda inna marka sprzedaje nawigację na Polskę, którą można używać, a nie szmelc jak w BMW 10-15 lat temu i w Mitsubishi Pajero dziś!!! DRAMAT, PORAŻKA I KPINA !!! Serwis autoryzowany w Katowicach bardzo drogi i pozostawiający sporo do życzenia w temacie jakości świadczonych usług. Nawet jeżeli będziesz zadowolony z auta, to serwis zepsuje Ci to dobre samopoczucie. Inna Rzecz to straszne różnice w cenach, w autoryzowanych serwisach na terenie kraju. Zupełnie inne ceny w Katowicach, inne w Kaliszu (droższe) a inne w Trójmieście... Za ta samą usługę lub część (np. wymiana oleju w skrzyni biegów - automat). Różnice naprawdę nawet sięgające 30 % !!!
Średnie spalanie dla Mitsubishi Pajero IV SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW 2006-2017
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Pajero jak kazdy inny samochod moze palic malo ale trzeba odpowiednio go uzywac. Najwiecej mozna zaoszczedzic w trybie manualnym. Problemem jest to, ze jest tylko 4 biegi i oszczednosci nie moga byc zbyt duze. ostatni w miescie uzyskalem spalnie 10,7 l/100 km . Zmiana na wyzszy bieg juz przy ok. 1500 obr./min W trasie Krakow Katowice troche miasta i powrot srednia 9,6 Wiem ze mazna jezdzic inaczej lub byle jak mowiac kolokwialnie. Oszczednie mozna jezdzic lecz nie bierze sie to z niczego trzeba trenowac i nabierac nawykow. Nie ma sie co sugerowac wpisami innych uzytkownikow. trzeba porownac wlasne osiagi z tymi jakie podal producent a potem sprawdzic ile sie rozni a potem o ten wspolczynnik dokonac korekty w spalaniu podanym przez innego producenta i wyjdzie w pewnym przyblizeniu wynik jaki mozemy osiagnac w tym konkretnym interesujacym nas samochodzie. Pamietac nalezy, ze obecnie producenci scisle z obowiazujacymi normami dokonuja pomiarow spalania. To nasze pomiary sa subiektywne. Kazdy z nas uzywa samochodu w okreslonych warunkach w co wliczyc nalezy np. dl. trasy uksztaltowanie terenu, obciazenie samochodu , warunki na drodze, ilosc postojow. amplitudy predkosci struktury powierzchni drog, opony, zapylenie powietrza w przelozeniu na czestotliwosc wymiany filtra powietrza, wysokosc npm a wreszcie okres i dokladnosc pomiarow w korelacji z naszymi osobistymi umiejetnosciami. Pozdrawiam i zycze milej lektury.
13,2
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Samochód super, ale paliwożerny jak smok. Przy naprawdę oszczędnej jeździe po Warszawie wychodzi 15,5l/100km. Ale jak sie zapomnisz, to od razu poczujesz. To jego największy minus, ale nadrabia przestrzenią, trwałością, wyglądem i wszechstronnością :)
11,3
Mitsubishi Pajero IV
SUV 5d 3.2 Di-DC 170KM 125kW
Nic sie nie psuje. Klocki od 80pln do 300pln "najlepsze", tarcze od 160pln do 700pln "najlepsze" i olej z filtrami to podobnie jak w innych cenowo - oleju przy wymianie trzeba 9 l. filtry od 50pln do 150 "najlepsze". Oczywiscie nie jezdzimy do aso mitsubishi bo to zlodzieje cenowi a do tego partacze (przecwiczylem na wlasnej skórze podczas trwania gwarancji). No i spalanie 12-12,8 litra w miescie nic mniej i wiecej trasa spada do 9-10 nie mniej i nie wiecej.
Mitsubishi Pajero IV SUV 5d