Szukaj

Informacje o Mitsubishi Outlander III SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera zadebiutowała na rynku w 2012 r. Stylistycznym pierwowzorem Outlandera III był prototyp noszący nazwę PX-MiEV II. Trzecia generacja tego SUV-a jest także pierwszym modelem w katalogu japońskiego producenta, który odcina się od filozofii stylistycznej „jet fighter” i inicjuje nowy język designerski marki. Samochód powstał na zmodernizowanej platformie podłogowej swego poprzednika – Mitsubishi GS platform. Dostępny jest także w wersji z napędem hybrydowym Plug-in Hybrid EV, stając się pierwszym SUV-em na świecie z technologią hybrydową typu plug-in.
czytaj więcej
Powagosław

Nowy Outlander jest jak dobra piosenka, z którą trzeba się oswoić, by później polubić. I nawet warto, bo to niebrzydkie dzieło. Jest tylko jeden istotny szczegół, którzy burzy harmonię – cena. Zaporowa jak płyta z autografem Elvisa.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi porzuca „jet fightera”? Ok, świat się zmienia. Ale to zmiana na gorsze. Poprzedni Outlander miał znacznie więcej ikry niż nowy model. Ten jest jakimś ugrzecznionym elegancikiem z dziwnymi proporcjami.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2268 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~The_Eagel
Mitsubishi Outlander III
SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Na wstępie chciałbym napisać, że ocena Outlandera będzie w formie porównania do mojego poprzedniego samochodu, czy się to komuś podoba czy nie :P Samochodem jeżdżę tylko ja, robię dużo kilometrów, nie tylko po Polsce, również odwiedzam (prywatnie i służbowo) sąsiednie kraje. Tiguana miałem od nowości, równo po 3 latach został sprzedany, a więc średnia wyszła 63000km rocznie! Outlanderem jeżdżę, w te same miejsca, podobny przebieg (w styczniu minął rok, czyli może powiedzieć, że też ok 60000km rocznie) identyczny styl jazdy (o ile się da "japończykiem" tak jeździć, jak "niemcem"). Mitsubishi kupiłem, ponieważ: 1.podoba mi się jego bryła 2.Chciałem jakiejś odmiany (wcześniej jeździłem tylko niemieckimi, czeskimi i hiszpańskimi samochodami) 3.Dużo większy bagażnik niż w VW. 4.Made in Japan. 5.Rockford Rosgate. 6.Układ deski rozdzielczej ukierunkowany w stronę kierowcy. Samochód kupiony w UE (katalogowa polska cena ok.170000zł, u mnie wyszło ze wszystkimi innymi kosztami ok138000zł!)
4,7
~Jakub
Mitsubishi Outlander III
SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Ogolnie, 10 tys km przejechane i jestem zachwycony. Swietne auto dla rodziny, a przy tym radosc z jazdy. Probowalem wszystkie 7-miejscowe auta, ktore da rade sensownie zaparkowac w zatloczonym miescie (Toyota Verso, Ford C- i S-max, Nissan Qashqai 2+, Peugeot 5003, Citroen Grand C4, Mazda 5, Volvo XC90, BMW X5, Audi Q7) i po jezdzie Outlanderem bylem zdecydowany. Super wygodne wchodzenie do auta, latwe wkladanie dzieci do fotelikow. Swietna widocznosc, duzo miesca dla kierowcy. Bagaznik imponujacy, jak na wciaz akceptowalne gabaryty auta, bardzo duzy zakres przesuwania tylnych siedzen, czym mozna zwiekszyc przestrzen bagazowa. A przy tym FRAJDA z jazdy!
4,7
~Jakub
Mitsubishi Outlander III
SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Ogolnie, 10 tys km przejechane i jestem zachwycony. Swietne auto dla rodziny, a przy tym radosc z jazdy. Probowalem wszystkie 7-miejscowe auta, ktore da rade sensownie zaparkowac w zatloczonym miescie (Toyota Verso, Ford C- i S-max, Nissan Qashqai 2+, Peugeot 5003, Citroen Grand C4, Mazda 5, Volvo XC90, BMW X5, Audi Q7) i po jezdzie Outlanderem bylem zdecydowany. Super wygodne wchodzenie do auta, latwe wkladanie dzieci do fotelikow. Swietna widocznosc, duzo miesca dla kierowcy. Bagaznik imponujacy, jak na wciaz akceptowalne gabaryty auta, bardzo duzy zakres przesuwania tylnych siedzen, czym mozna zwiekszyc przestrzen bagazowa. A przy tym FRAJDA z jazdy!
Średnie spalanie dla Mitsubishi Outlander III SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW 2012-2014
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Mitsubishi Outlander III
SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Po spalaniu można by się spodziewać lepszych wyników, szczególnie w kontekście osiągów konkurencji na tym polu . Spalanie na zimnym silniku na dystansie do 3km, spore bo 12l do 15 l w zimie (ale uwaga, trasa ostro pod góre na powrocie!). W trasie spada do średnio 8l w scenerii mieszanej górsko-austostradowej, 80-130 km/h z bagażnikiem dachowym. Możliwe osiągnięcie wyników poniżej 7l przy jeździe 80 km/h. Drogie duże opony SUV (17-18 cali), a na oponach zimowych w górach się nie oszczędza. Serwis co 15 000 km kosztuje, ale akceptuję to jeśli silnik przetrwa więcej niż w niektorych BMW które serwis przechodzą co 30 000 km.
6,3
Mitsubishi Outlander III
SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Najniższe spalanie jakie mi wyszło to 5,5 l/100km (na dłuższej trasie po naszych Polskich drogach - jazda spokojna max 90km/h plus zwalnianie w miejscowościach). Średnio obecnie spalam 6,5 l/100km - typowo mieszana jazda 50% miasto/50% poza - tryb EKO. Maksymalnie spalał mi ok 11l/100km przy prędkości średniej 150-160km na autostradach. W sumie jestem zadowolony ze spalania auta. Wartości spalania opieram na danych z tankowania a nie z komputera pokładowego (wydaje mi się, ze komputer trochę zawyża spalanie w stosunku do faktycznego).
9,3
Mitsubishi Outlander III
SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Na to byłem przygotowany, przeglądy co 15000km, po roku byłem na 4 przeglądach! U VW dokładnie dwa razy mniej. Porównując dwie faktury za przegląd (30tys i 60tys) i cztery u Mitsubishi (15, 30, 45, 60tys) różnica w cenie wynosi 2300 zł [brutto] na niekorzyść Outlandera. Biorąc pod uwagę moje przebiegi muszę przyznać, że to kolejny mój błąd przy wyborze tej marki, nawet nie chodzi o to że jest drożej, ale o to że trzeba często przyjeżdżać do ASO. Teraz następny przegląd zrobię u sąsiadów z zachodu, zobaczę jak to u nich wygląda cenowo? Wymian klocków hamulcowych przednich przy 30000km (w Tiguanie przy 120000km), tylnych przy 45000km (w Tiguanie przy 150000km). Przy 45000km wymiana tarcz hamulcowych!
Mitsubishi Outlander III SUV