Szukaj

Informacje o Mitsubishi Outlander I 2.0 i 16V 136KM 100kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2001 r. ten średniej wielkości SUV (segment I) to jedno z najlepiej sprzedających się aut w gamie japońskiego producenta (wyprodukowano go w liczbie ponad miliona egzemplarzy). Pierwsza generacja modelu była w Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawana pod nazwą Mistubishi Airtrek. Nazwa Outlander zaczęła funkcjonować na wszystkich rynkach dopiero w momencie wprowadzenia drugiej generacji. Mitsubishi Outlander II był już owocem kooperacji z koncernem PSA, stąd jego modelami bliźniaczymi były Peugeot 4007 oraz Citroen C-Crosser. Trzecia generacja Mitsubishi Outlandera zadebiutowała na rynku w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław

Nowy Outlander jest jak dobra piosenka, z którą trzeba się oswoić, by później polubić. I nawet warto, bo to niebrzydkie dzieło. Jest tylko jeden istotny szczegół, którzy burzy harmonię – cena. Zaporowa jak płyta z autografem Elvisa.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi porzuca „jet fightera”? Ok, świat się zmienia. Ale to zmiana na gorsze. Poprzedni Outlander miał znacznie więcej ikry niż nowy model. Ten jest jakimś ugrzecznionym elegancikiem z dziwnymi proporcjami.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Wicuś
Mitsubishi Outlander I
Terenowy 2.0 i 16V 136KM 100kW
Gdyby nie wrażliwość na korozję podwozia byłby to niemal ideał.W samochodzie zaraz po zakupie wymontowałem całe zawieszenie,zbiornik paliwa oraz zderzaki.W najgorszym stanie okazał się być zbiornik od góry i sanki tylnego zawieszenia,wszystko udało się odczyścić i solidnie zabezpieczyć.Dużym pozytywnym zaskoczeniem były bardzo dobrze zachowane progi.Myślę że gdyby właściciele tak zabezpieczali zanim jeszcze pojawi się korozja to "ruda"nie była by dużym problemem w tym aucie.Silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacją gazową BRC,jeździ się na niej bardzo ekonomicznie , nawet nie odczuwam kiedy się przełącza.Samochód trzyma się drogi jak przylepiony,silnik jak dla mnie ma znakomitą dynamikę.Już nigdy nie chcę samochodu z jednym napędem (miałem trzy).
3,9
~Mateusz
Mitsubishi Outlander I
Terenowy 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód kupiłem 3 lata temu, zrobiłem 60 tys. km. Jeździ się przyjemnie, auto jest uniwersalne lecz po pewnym czasie odnoszę wrażenie że samochód jest do wszystkiego lecz tak na prawdę ... trochę bez sensu. Inną kwestią jest korozja i kilka usterek, które są typowe dla modelu i niestety potrafią nieźle szarpnąć po kieszeni... NAJWAŻNIEJSZE podczas zakupu takiego auta to sprawdzić stan tylnej i przedniej belki zawieszenia oraz baku paliwa, te części o ile wiem zawsze rdzewieją a koszty takiego zestawu używanego w rozsądnym stanie to 2,5 + 1,5 +1 = 5 tys złotych a do tego należy dodać około 2 tys za pracę mechanika, zbieżność itp. Ogólnie fajnie się jeździ bo wysoko, nie przejmujesz się krawężnikami, polne drogi też nie stanowią problemu. Napęd 4x4 jest typowo szosowy więc nie myśl o wjeżdżaniu w większe błoto.w kabinie miejsca dużo ale bagażnik skandalicznie mały. Spalanie jest akceptowalne jeśli masz LPG. Nadwozie tej wysokości i napęd 4x4 to nie jest ekonomiczne połączenie, wystarczy że porównasz to auto z "jakąś vectrą" (podobna wielkość auta) gdzie bez problemu uzyskasz spalanie poniżej 7 litrów a tutaj wyczynem jest zejść poniżej 10. Spalanie jest więc o jakieś 50% wyższe! Sytuacje ratuje właściwie brak drobnych usterek jak na tak stare auto, a jeśli już coś się pojawi wystarczy kupić używana część za jakieś grosze i wymienić we własnym zakresie - konstrukcja auta jest prosta i pozwala dużo zrobić samemu.
3,6
~bartosz_mikolaj_nazaruk
Mitsubishi Outlander I
Terenowy 2.0 i 16V 136KM 100kW
Auto kupiłem niedawno. Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Natomiast problem pojawił się przy pierwszych naprawach. Po pierwsze jest wiele zamienników np wahaczy, które niestety nie zachwycają wytrzymałością a oryginalne kosztują bardzo dużo, Niektóre zamienniki nie mają wymiennych tulei i sworzni, więc trzeba wymieniać cały element. Największą bolączką Outlanderów jest rdza, szczególnie korodująca belka zawieszenia tylnego i przedniego. Ja o tym nie wiedziałem, i raczej posiadając tę wiedzę nie kupiłbym tego auta. Nowa belka tylnego zawieszenia kosztuje ok 4,5 tysiąca, a na rynku wtórnym używane, często mocno skorodowane sztuki kosztują 900 zł+piaskowanie, konserwacja, spawanie, montaż, później ustawienie zbieżności i wychodzi ok 2 tysięcy. I żeby było ciekawiej, nie ma ich zbyt wiele, i wszystkie rozchodzą się w mgnieniu oka bo taka sama belka jest w Mitsubishi Evo. Regeneracja belki też kosztuje ok 1500 zł (taką cenę podano mi w paru warsztatach blacharskich w Warszawie). Nie ma też reperaturek tylnych nadkoli co jest bardzo problematyczne. Lakier na tych autach jest cienki, bardzo narażony na zarysowania. Pomimo tych wad auto jest bardzo wygodne, w miarę ciche i oszczędne.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Outlander I 2.0 i 16V 136KM 100kW 2001-2006
10,1
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mitsubishi Outlander I
Terenowy 2.0 i 16V 136KM 100kW
Przy 70|80km/h potrafie nim osiagnac na dlugich dystansach 6,4l paliwa na setke. Przy 90km/h pali 7,5 przy 110km/h 8,2 mowie tu o plynnej jeździe na dlugich dystansach potwierdzonej ubytkiem z baku, a nie chwilowych odczytach z komputerka. Przy 205km/h komputerek wskazywal 22l/100km. Takze dla kazdego cos milego. Po przejechaniu 15min z predkoscia powyzej 190 (czyli okolo 45-50km) komputer wrzuci was w tryb awaryjny zeby chronic cewke przrd przegrzaniem. JEZDZE NIM 6LAT. odkad go mam jedyna awaria to podnosniki przednich szyb. Po 300zl szt. Razy 2
9,6
Mitsubishi Outlander I
Terenowy 2.0 i 16V 136KM 100kW
Mam wersję 2,0 z nap. na przód 2WD. Przez 3 lata zrobiłem ok. 50.000km Misiek jest bezawaryjny, żwawy i bardzo dobrze trzyma się na zakretach.Lubi wysokie obroty silnika - wtedy dostaje drugiego kopa (ale i więcej pali). 200km/h osiąga bez żadnego problemu. Na autostradzie najbardziej EKONOMICZNIE TO 130-140 KM/H wtedy udaje mi sie zejść do 9.0 Jednak trudno go utrzymać w takim kagańcu i chce się depnąć... Przy jeździe średnio 160 km/h spala na autobanie jakieś 10,5/100 Jak wlokę się po krajówkach jak wół i nie wyprzedzam to 9/100
11,8
Mitsubishi Outlander I
Terenowy 2.0 i 16V 136KM 100kW
Miśkiem jeżdżę od 3 lat, poza zwykłymi usterkami wynikającymi z użytkowania samochodu nigdy mnie nie zawiódł. Dzięki swojej prostocie i funkcjonalności bardzo pozytywnie mnie zaskoczył w trakcie użytkowania. Do wad należny niestety korozja nadwozia. Pomimo tego mam zamiar zakupić kolejny egzemplarz Miśka z turbo (młodszy).
Mitsubishi Outlander I