Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Ósma generacja Lancera debiutowała na rynku w 2000 roku. W Europie pojawiła się jednak dopiero trzy lata później, zastępując i wypierając model Carisma, na bazie którego został zresztą zbudowany. W Japonii Lancer VIII był oferowany pod nazwą Lancer Cedia, samochód różnił się od swojej europejskiej wersji. W 2004 roku model został poddany modernizacji, po której przód auta upodobnił się do tego znanego m.in. z Galanta i Pajero (słynny „diamond cut nose”). W 2008 roku Lancer VIII został zastąpiony przez model najnowszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 135 KM (99 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~metys
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
przez dwa lata auto bezawaryjnie pracuje na moją rodzine a nie ja na niego,a frajda z jazdy bezcenna! poprzednio 4 lata jeździłęm Hondą Accord 2.0 155 KM i mam pewne porównanie.W skrócie,Honda jest ładniejsza,wygodniejsza i ...tyle.Lacer lepiej jeżdzi, silnik mimo iż na papierze słabszy ( 2.0 135 KM) chodzi zdecydowanie lepiej,kręci bardziej od dołu i radzi sobie z autem świetnie.Honde trzeba kręcić cały czas bo inaczej za wyprzedzanie biorą się nawet pandy.przy dużych prędkościach w Hondzie jest ciszej,Koszty napraw ,w lancerze w zasadzie jakieś bzdury w zaweszeniu (tulejki w wachaczach,łączniki stabiizatorów) w Hondzie bywało różnie, zwieszenie jest droższe w naprawie a oprócz tego zdarzają się kłopoty z elektryką,blachy w obu autach słabiutkie. Generalnie wolę Lancera bo nie udaje niczego czym nie jest,gdybyście wystawli te samochody na torze to w hondzie nie macie czego szukać,doświadczenia z rajdów Lancera widać nawet w zwykłym kombi.jeżeli lubicie wypady na wakacje z małymi dziećmi to wybierzcie Accorda.
4,6
~grzesgrab73
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Byłem bardzo sceptyczny do Japończyków -z powodu karoserii słabej jakości, ale jak go zobaczyłem od razu się w nim zakochałem. Fajny wygląd, prostota w środku bez zbędnych dupereli, pozwala kierowcy w pełni skupić się na drodze a nie na guziczkach. Prowadzenie auta super minusem jest promień skrętu trochę za duży bo trzeba większym łukiem podchodzić do zawracania. Dużo miejsca w środku dla 4 osobowej rodziny w zupełności wystarczy. Przy moim wzroście jest sporo miejsca z tyłu (186cm wzrostu), mało tego nikt tu nie napisał, że w wersji kombi jest regulacja tylnego oparcia !!! Fabrycznie przyciemnione szyby i srebrny kolor powodują, że auto w słońcu się tak nie nagrzewa, a i te świetne welurowe siedzenia :) do tej pory miałem skórę - w zimie zimno, w lecie parzy. Większość tych mitsubishi nie wiem dlaczego ma bardzo niskie przebiegi w porównaniu do innych aut z tego rocznika. Polecam to auto nie są już drogie a można sobie kupić bezawaryjnego lancera z przebiegiem do 200000 tys lub jak kto woli zjechane inne auta z tego samego roku z przebiegami grubo ponad 350000 tys km.
4,1
~arek
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Samochód wg mnie chyba niedoceniany. Trochę specyficzny, szczególnie w wersji 2.0. Twardy, obniżone zawieszenie, dla wielu prymitywny środek, mały bagażnik jak na kombi, silnik bynajmniej nie należy do ekonomicznych. Problem z dostępnością niektórych części (nie chodzi o elementy eksploatacyjne, bo z tymi problemu nie ma, lecz np. jakieś elementy wnątrza, ramię tylnej wycieraczki itp.). Ale także sporo zalet, o których piszę poniżej. Wg wielu auto robione jeszcze wg starej szkoły, czyli bez fajerwerków, lecz trwałe. Do tego 100% z Japoni. Wcześniej jeździłem Coltem 1.5 z 1991 r. i Carismą 1/6 z 2001 r. Zatem, to moje trzecie Mitsubishi. Nie wiem, czy nie ostatnie, bo oferta Mitsubishi coraz węższa.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer VIII Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW 2003-2008
9,4
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Spalanie raczej nie zaskakuje - jest dokładnie takie jakie się spodziewałem po tej mocy. Z reguły poruszam się po krótkich trasach więc średnia wychodzi bliżej 10l niż 9l, ale na długiej trasie przy maksymalnym oszczędzaniu gazu i prędkości nie przekraczającej 110 km/h średnia wyszła właśnie w okolicach 6.5l co dla mnie jest bardzo dobrym wynikiem i pokazuje, że da się tym autem jeździć oszczędnie jeśli utrzyma się żelazną dyscyplinę kosztem frajdy z jazdy. Spalanie na pewno byłoby niższe gdyby nie okrutnie krótka skrzynia biegów oraz brak 6 przełożenia. Dzięki temu jadąc 110km/h obroty na 5 biegu wynoszą między 3200 a 3500, przy 6 biegu pewnie byłoby około 2000 a to dałoby szansę na zmniejszenie spalania.
11,1
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Niektórzy piszą że koszt utrzymania tego auta jest spory. Otóż pozwolę sobie z tym stwierdzeniem nie zgodzić. W moim przypadku na koszt składają się właściwie tankowanie i materiały eksploatacyjne. Silnik i zawieszenie są proste jak budowa cepa i nie ma co się w nich psuć. Oryginalne części w ASO są baardzo drogie, na szczęście pomimo dość niszowego modelu markowe zamienniki w częściach eksploatacyjnych są dostępne w dobrych cenach. Za wymianę rozrządu zapłaciłem nie więcej jak do Octavii II diesel. Jedyne co wymieniałem to rozrząd, olej, dwa razy tuleje wahaczy i łączniki stabilizatorów. Raz musiałem kupić oryginalne dwa łączniki w tylnym zawieszeniu gdyż zamienników nie było to faktycznie było drogo - 370 zł za sztukę za kawałek metalowego łącznika zakończonego z obu stron tulejką. Kolega przy podobnym przebiegu wymienił dwa amortyzatory. A i jeszcze musiałem wymienić termostat - 60 zł i akumulator (padł po 8 latach) - ok. 380 zł. Trzeba mieć świadomość, że rzadko kiedy ale jednak czasami trzeba kupić coś nietypowego. Np. opony w tym rozmiarze z segmentu Premium to ok. 400 zł za sztukę. Niektórzy narzekają na skrzypiące tuleje zawieszenia tylnego. Wystarczy je przesmarować jakimś stałym smarem i problem znika. Ja tak zrobiłem i od 47 tyś km nic nie skrzypi.
12,0
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Auto jest raczej drogie w utrzymaniu w stosunku do np Toyoty corolli 1999r. Części do Mitsubishi są jednymi z droższych (np. 2 rolki prowadzące do paska wielorowkowego 500zł!). Pali 10l gazu w trasie i 12l w mieście. Ubezpieczenie też do najtańszych nie należy. Nie jest to tak niezawodne auto jak opinia o "japończykach". Niestety psuje się zawieszenie, czujniki, maska i błotniki zaczęły korodować (mimo, że auto jest bezwypadkowe!). Większość pieniędzy pochłaniają części eksploatacyjne tj. nietypowe opony, drogi rozrząd, zestaw paska wielorowkowego, sprzęgło, akumlator, olej syntetyczny. Czasem należy kupić część w aso bo nie ma zamiennika, a wtedy jest smutno...
Mitsubishi Lancer VIII Kombi