Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer VIII Kombi 1.6 i 16V Sport 98KM 72kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Ósma generacja Lancera debiutowała na rynku w 2000 roku. W Europie pojawiła się jednak dopiero trzy lata później, zastępując i wypierając model Carisma, na bazie którego został zresztą zbudowany. W Japonii Lancer VIII był oferowany pod nazwą Lancer Cedia, samochód różnił się od swojej europejskiej wersji. W 2004 roku model został poddany modernizacji, po której przód auta upodobnił się do tego znanego m.in. z Galanta i Pajero (słynny „diamond cut nose”). W 2008 roku Lancer VIII został zastąpiony przez model najnowszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1584 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~łukasz
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 1.6 i 16V Sport 98KM 72kW
Lancer 1,6 w wersji sport zachwycił mnie prostym wyglądem wnętrza - kierownica MOMO, kubełkowe fotele, czarna tapicerka, wygodna kanapa tylna i... to by było na tyle. Ten samochód ma kilka mega uciążliwych wad które znacząco wpływają na jego ocenę. Po pierwsze skrzypiące tuleje wachaczy z tyłu - szału można dostać bo auto skrzypi jak wóz drabiniasty - to problem powszechny tego modelu. kolejna sprawa to krzywiące się tarcze hamulcowe z przodu. tarcze z przodu biją podczas gdy siła hamowania z tyłu jest za mała co widać po nikłym zużyciu tarcz tylnych. kolejna sprawa to korozja nadkoli tylnych a szczególnie tego po stronie lewej - masakra. na koniec perełka tego modelu czyli pobór oleju. jednym bierze więcej innym mniej. u mnie niestety jest kiepsko bo odkąd samochód kupiłem to olej żłopie w ilości pół litra na 1000km - tak jest od kiedy go kupiłem więc nie sądzę że to zużycie silnika i czas na remont - on po prostu tak ma. ogólnie zawsze marzyłem o lancerze ale srogo się zawiodłem. pocieszające jest to że poza ww. wadami auto praktycznie się nie psuje.
4,9
~Kutol
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 1.6 i 16V Sport 98KM 72kW
Świetnie prowadzące się średniej wielkości kombi, auto jest twarde i bajecznie skręca. Niestety na naszych dziurawych drogach takie zawieszenie dostaje dosyć ostro w du.e. Silnik jest trochę bardziej dynamiczny niż można by się po jego mocy i pojemności spodziewać. Naprawy wbrew panującej o Japończykach opinii nie są drogie. Kupiłem ten samochód dla żony mimo, że nie do końca jej się podobał z wyglądu. Po przejechaniu kilku tys km uważa, że to najlepsze auto jakim jeździła. Szukam teraz drugiego takiego dla siebie.
3,5
~Peps
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 1.6 i 16V Sport 98KM 72kW
Ogólnie auto jest dobre, jak się o niego dba to jeździ. A jak jeździ? Usportowione zawieszenie sprawia że na pełnym gazie wchodzi w zakręt jak bolid F1, szwagier ma Volvo V70 i cholernie mocno docenia właściwości jezdne Lancera. Z komfortem już gorzej, twarde sztywne zawieszenie daje się mocno we znaki na naszych drogach, czasami mam wrażenie że wszystko się rozpadnie. Wygłuszenie też pozostawia wiele do czynienia... Jak na 1.6 jest bardzo żwawy, pojedzie 210 km/h. Skrzynia biegów nie jest zbyt dobrze zestrojona. 5 biegów to za mało, poza tym biegi są krótkie a to w końcu nie jest rajdówka. przy 65 km/h jedziemy na 5, przy 120 zaczyna się wycie, przy 200 masz to gdzieś bo łykasz na trasie wiele wiele aut :) Koniecznie oddawać do mechanika który zna się na tych autach, szukanie ewentualnych przyczyn awarii przez druciarzy odbije się bardzo negatywnie na późniejszym użytkowaniu jak i mocno uderzy po kieszeni. Aha, rdza na obrzeżach klapy bagażnika zaczęła wychodzić.
Mitsubishi Lancer VIII Kombi