Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer VIII

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Ósma generacja Lancera debiutowała na rynku w 2000 roku. W Europie pojawiła się jednak dopiero trzy lata później, zastępując i wypierając model Carisma, na bazie którego został zresztą zbudowany. W Japonii Lancer VIII był oferowany pod nazwą Lancer Cedia, samochód różnił się od swojej europejskiej wersji. W 2004 roku model został poddany modernizacji, po której przód auta upodobnił się do tego znanego m.in. z Galanta i Pajero (słynny „diamond cut nose”). W 2008 roku Lancer VIII został zastąpiony przez model najnowszej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz

Mitsubishi Lancer VIII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~SzybiHonda
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 1.6 i 16V 98KM 72kW
Użytkuję auto już 5 lat. Mam instalację BRC. Na gazie przejechałem już 100tys km. Żadnych poważnych problemów. Auto bierze jakieś 2l oleju na 10tys km. Jedyny istotny problem jaki miałem to zawieszające się obroty zwłaszcza na klimie. Wymieniłem przepustnicę wraz z silnikiem krokowym i na razie jest ok. Auto do dynamicznych nie należy ale ja używam go żeby dojechać do pracy więc ma być bezproblemowo i tanio. W jeździe mieszanej (ekspresówka i duże miasto=duże korki) wychodzi średnio 8,5LPG. Na autostradzie 140km/h wychodzi ~11,5LPG. Odnośnie paliwa się nie wypowiadam bo zagazowałem auto zaraz po zakupie więc na samym paliwie nie jeździłem.
4,3
~Ro8
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 1.6 i 16V 98KM 72kW
Mam mieszane uczucia bo obecnie 15 letni lancer jest raczej bezawaryjny, za to ma swoje wady. Jeżdzę nim 2 lata i jest parę rzeczy, które mnie denerwują. Po pierwsze dużo pali jak na tak małe auto. 11-12l na mieście to przegięcie dla małego kombi 1,6. Na szczęście dobrze sobie radzi z gazem. Po drugie rdzewieje. Głównie nadkola ale coś odkręcić to też dramat. Po trzecie - ledwo jedzie. Miałem już 3 inne Mitsubishi w tym colta 1,3, 2 space wagony 2,0 i to jechało! Jeździłem też starym lancerem 1,6 z 93' i było dynamiczniej i mniej spalał..więc co oni tu zje...li??? Aha i pije olej. Około 0.5l na 1000 km - przegięcie...
4,3
~Ro8
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 1.6 i 16V 98KM 72kW
Mam mieszane uczucia bo obecnie 15 letni lancer jest raczej bezawaryjny, za to ma swoje wady. Jeżdzę nim 2 lata i jest parę rzeczy, które mnie denerwują. Po pierwsze dużo pali jak na tak małe auto. 11-12l na mieście to przegięcie dla małego kombi 1,6. Na szczęście dobrze sobie radzi z gazem. Po drugie rdzewieje. Głównie nadkola ale coś odkręcić to też dramat. Po trzecie - ledwo jedzie. Miałem już 3 inne Mitsubishi w tym colta 1,3, 2 space wagony 2,0 i to jechało! Jeździłem też starym lancerem 1,6 z 93' i było dynamiczniej i mniej spalał..więc co oni tu zje...li??? Aha i pije olej. Około 0.5l na 1000 km - przegięcie...
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer VIII
7,4 – 11,0
l/100 km
8,0 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Spalanie raczej nie zaskakuje - jest dokładnie takie jakie się spodziewałem po tej mocy. Z reguły poruszam się po krótkich trasach więc średnia wychodzi bliżej 10l niż 9l, ale na długiej trasie przy maksymalnym oszczędzaniu gazu i prędkości nie przekraczającej 110 km/h średnia wyszła właśnie w okolicach 6.5l co dla mnie jest bardzo dobrym wynikiem i pokazuje, że da się tym autem jeździć oszczędnie jeśli utrzyma się żelazną dyscyplinę kosztem frajdy z jazdy. Spalanie na pewno byłoby niższe gdyby nie okrutnie krótka skrzynia biegów oraz brak 6 przełożenia. Dzięki temu jadąc 110km/h obroty na 5 biegu wynoszą między 3200 a 3500, przy 6 biegu pewnie byłoby około 2000 a to dałoby szansę na zmniejszenie spalania.
7,4
Mitsubishi Lancer VIII
Sedan 1.6 i 16V 98KM 72kW
Zacznijmy od podstawowej sprawy. Auto otrzymałem w spadku po ojcu. Ostatni model z 2004 roku doposażony w tylne halogeny a´la lexus, spoiler i pakiet sportowy (dekoracyjny). Auto zrobiło ponad 186000 km, a od 2011 dostało gaz. W 2013 w październiku, pod naciskiem rodziny musiałem zdecydować o sprzedaży tego auta i do teraz bardzo żałuję, że nie można było go zostawić. Spalanie na benzynie w mieście wynosiło nieco ponad 8l. Patrząc na obecne wymagania wydawać by się mogło, że jest to dużo, ale i tak uważam, że 98km i taka dynamika muszą jednak coś zabierać w zamian. W trasie spalanie na paliwie potrafiło spaść do 6,0-6,5l. To nadal całkiem porządny wynik, a wspominam tutaj tylko o jeździe dynamicznej. W 2011 roku zainstalowano gaz - stag 300. Spalanie z wiadomych względów wzrosło do 10l przez pierwsze 1000km. Potem do 12l przez kolejne 2000km, ale po przejechaniu około 5000-7000km zaczęło gwałtowanie spadać, w końcu doszło do 6,7-8,5l. Jazda wyłącznie miasto, a potem dłuższa trasa około 800km. Wtedy osiągnąłem spalanie rzędu 6,5l nie przekraczając prędkości 120km/h. Autko bardzo dynamiczne. W 2004 roku z częściami, a jeszcze bardziej z zamiennikami sporo problemów. Obecnie już łatwiej dostać zamienniki, a i oryginały. Polecam ten samochód każdemu, a gaz naprawdę daje wiele komfortu. Jedyne na, co można narzekać to częsty błąd kontrolki silnika. Przejściówka OBD 2.0 + laptop i sam skasujemy ten błąd.
11,1
Mitsubishi Lancer VIII
Kombi 2.0 i 16V Sport 135KM 99kW
Niektórzy piszą że koszt utrzymania tego auta jest spory. Otóż pozwolę sobie z tym stwierdzeniem nie zgodzić. W moim przypadku na koszt składają się właściwie tankowanie i materiały eksploatacyjne. Silnik i zawieszenie są proste jak budowa cepa i nie ma co się w nich psuć. Oryginalne części w ASO są baardzo drogie, na szczęście pomimo dość niszowego modelu markowe zamienniki w częściach eksploatacyjnych są dostępne w dobrych cenach. Za wymianę rozrządu zapłaciłem nie więcej jak do Octavii II diesel. Jedyne co wymieniałem to rozrząd, olej, dwa razy tuleje wahaczy i łączniki stabilizatorów. Raz musiałem kupić oryginalne dwa łączniki w tylnym zawieszeniu gdyż zamienników nie było to faktycznie było drogo - 370 zł za sztukę za kawałek metalowego łącznika zakończonego z obu stron tulejką. Kolega przy podobnym przebiegu wymienił dwa amortyzatory. A i jeszcze musiałem wymienić termostat - 60 zł i akumulator (padł po 8 latach) - ok. 380 zł. Trzeba mieć świadomość, że rzadko kiedy ale jednak czasami trzeba kupić coś nietypowego. Np. opony w tym rozmiarze z segmentu Premium to ok. 400 zł za sztukę. Niektórzy narzekają na skrzypiące tuleje zawieszenia tylnego. Wystarczy je przesmarować jakimś stałym smarem i problem znika. Ja tak zrobiłem i od 47 tyś km nic nie skrzypi.
Mitsubishi Lancer VIII