Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015

Lata produkcji: 2008 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Lancer to jedno z niewielu aut w klasie o silnej tradycji rajdowej. Oczywiście z toru przeniósł ją na zwykłe drogi. No, może nie za pośrednictwem podstawowych motorów. Benzynowe 1.5l o mocy 109KM pozwoli wam wmieszać się w tłum, 1.8l 143KM uchyli namiastkę sportu, a diesel 2.0l 140KM – to samo, co 1.8l z tym, że będziecie szczęśliwsi na stacji benzynowej. Zabawa zaczyna się wśród benzynowych 2.0l. Najsłabszy ma 240KM i jak na taką moc nie pochłania w jakimś zastraszającym tempie paliwa z baku. Podczas dynamicznej jazdy motor trzeba jednak kręcić do wysokich obrotów, żeby dobrnąć do możliwości zapisanych na papierze – wtedy z paliwem jest gorzej. Można się jednak w nim zakochać. Mocniejsze wersje już tylko potęgują emocje – 295 oraz 350KM z pojemności 2.0l to szaleństwo, które zniewala, a zarazem dziwi.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~Prawie
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Mało kulturalny samochód, zasadniczo jest dobry na średnie trasy, do ~100/200 km, jeżeli nie przekraczamy ~100 km/h na godzinę. Powyżej ~130 km/h w kabinie jest bardzo głośno, pięciobiegowa skrzynia ewidentnie nie jest też przystosowana do jazdy z taką prędkością, gdyż przy 130 km/h (według GPS, nie licznika) ma niemalże cztery tysiące obrotów, zdecydowanie brakuje mu szóstego biegu, długie trasy są nieznośne i wymuszają wybór pomiędzy oszczędzaniem czasu a silnika. Jeżeli chodzi o jazdę, to przy instalacji LPG i braku gwałtownego przyśpieszania jest w miarę oszczędny, realnie należy się nastawić na spalanie na poziomie 9 L/100 w przypadku benzyny oraz 11 L/100 w przypadku instalacji gazowej. Przy bardzo spokojnej jeździe spalanie benzyny może spać do ~7L, ale mówię o bardzo "dziadkowej" dynamice. Sam silnik jest specyficzny, auto wyraźnie nabiera dynamiki powyżej 4 tysięcy obrotów, niestety wszystko poniżej to bardzo powolne osiągi, a żeby trzymać go blisko tych 4 tysięcy, silnik musi się męczyć, nie ma tutaj dobrego rozwiązania. Należy również brać pod uwagę, że egzemplarze powyżej 200 tysięcy km będą generować koszty, niestety jest sporo rzeczy, które mogą się wysypać, auto posiada również szklanki zaworowe, których odpowiednia naprawa/dostosowanie to nie lada wyzwanie. Auto bardzo lubi się z rdzą, podwozie to pierwsza rzecz, na jaką trzeba zwracać uwagę, bez konserwacji raczej nie będzie w dobrym stanie, zalecam piaskowanie, w innym wypadku sytuacja szybko może wymknąć się spod kontroli. Wnętrze jest bardzo plastikowe, lubi trzeszczeć nawet bez dotykania go, podłokietnik jest twardy, nie każdy znajdzie dla siebie optymalną pozycję, siedzenia nie są wygodne w przypadku dłuższych tras. Z plusów, zdecydowanie przyjemnie się prowadzi, układ kierowniczy jest precyzyjny, bezproblemowo pokonuje zakręty, dając przy tym dużo frajdy z jazdy, jako kierowca czułem się bardzo pewnie, nawet przy bardziej wymagających odcinkach. Dobrze znosi gaz, przy odpowiednio założonej instalacji właściwie nie czuć żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną.
2,6
~8ucik
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Autem zrobiłem około ~50000km. Było zagazowane gazem BRC, luzy zaworowe kontrolowane na bieżąco. Wizyty w serwisie 4x do roku. Wymiana oleju, co 10000km, a także wymiana wszystkich filtrów itp. Niestety jestem dosyć zawiedziony wspomnianym autem. Straciłem sporo pieniędzy na części, które same w sobie są drogie. Naprawdę wolałbym gdyby serwis był nawet, co 3 miesiące i wyniósł mnie w granicach 500-1000 złotych niżeli zmuszał mnie do wydatków rzędu 10000-12000 złotych. To auto, to nie jest leksus czy mercedes, a jednak trzeba płacić sporo za części, które mają wytrzymać te 100000 km. Czasy się zmieniają i nie każdy oczekuje, że kosztem trwałości odpuści się przyśpieszenie, spalanie czy głośność. Jednak wolałbym by auto było mniej trwałe, a oszczędne z dobrym przyśpieszeniem i co najważniejsze ciche. Jeśli chodzi o całokształt, to dźwięk silnika i wkręcanie na obroty sprawiły mi dużo frajdy. Spalanie, głośność, a także kwoty jakie musiałem zapłacić za serwis auta, którego wartość diametralnie spada sprawiły, że tak samo jak polubiłem to auto tak samo zacząłem je nienawidzić.
5,0
~TC
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
To jest naprawdę bardzo dobre auto .Prawdziwy Japoniec trwały , dynamiczny . Jeżdżę nim 5 lat.Auto ma przebieg 220 tys.i naprawdę jest użytkowane dość dynamicznie .Jeżdżę dużymi prędkościami rzędu 140-160 i naprawdę auto sprawdza sie rewelacyjnie !Trasy takie jak Chorwacja Polska -bez problemów . Super przyspieszenie ,komfort i jakość materiałów.Jak na ten przebieg auto zupełnie jak nowe .W tym aucie nie zmienił bym nic.Jestem mega zadowolony i szczerze polecam.Koleje tez będzie Japoniec ! Części eksploatacyjne w normalnych cenach ! Szczerze polecam.Jedyny mankament to spalanie od 8-12 l/100km .Zależy od jazdy :) .Auto gabarytami większe niż Passat.Miałem wcześniej i nie ma co porównywać do Mitsubishi.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
9,2
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Lancera kupiłem używanego, już z instalacją gazową firmy BRC. Przesiadłem się z auta z "małym turbo". Jeżeli mowa o spalaniu benzyny, to czasami można się zdziwić jak na wyświetlaczu komputera pokładowego auto wskaże 15-16/100, ale tym nie należy się w ogóle przejmować. Od czasu zakupu (przebieg 135000 KM) wymieniam tylko tylko płyny i serwisuje u gazownika. Nic więcej nie potrzebuję. Spalanie 10/100 LPG jest wystarczające. Auto ładnie trzyma się drogi, jak potrzebuję wyprzedzić, to daję radę. Jedyne, co jest najbardziej odczuwalne, to głośność w kabinie. Mogła by być lepsza.
8,6
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
jazda w mieście - do pracy mam ok 4,5 km i spalanie na takim odcinku w zależności od nasilenia korków wynosi miedzy 10 a 12 litrów. przy dłuższych odcinkach systematycznie spada - ale do jakiego poziomu to nie wiem trasa / drogi krajowe i duży ruch - ok. 7 litrów przy spokojnej jeździe trasa / drogi krajowe i mały ruch - ok. 7,5 -8 litrów przy dynamicznej jeździe i częstym wyprzedzaniu trasa wakacyjna (4 tys. km - tam, z powrotem i jazda na miejscu - załadowane auto, autostrady , drogi krajowe, góry itd.) przy jeździe zgodnej z przepisami i częstym używaniu tempomatu - 7,8 - 7,9 litra
8,8
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Tutaj mój Lancer z fabryczną instalacją lpg powinen dostać 6 albo nawet 7 (auto jest przystosowane fabrycznie do lpg - wzmocnione gniazda zaworów a instalacja to BRC) Średnie spalanie to 8.5 ltr gazu latem i 9.5 ltr zimą , z tym że nigdy nie staram się jeździć oszczędnie :). Największe spalanie jakie zanotowałem to 10.5 ltr lpg (autostrada, 160 km/h przy włączonej klimie i tempomacie) Najmniejsze 7.5 ltr przy "spacerowym tempie" w podróży po Francji. Jazda na benzynie nie jest już tak przyjazna dla portfela :) ale z moich doświadczeń mogę powiedzieć pali dość przeciętnie, napewno nie "żłopie jak smok" jak czytałem w niektórych opiniach ale nie jest też "mistrzem oszczędności".Ceny przeglądów nie są wyższe od pozostałych marek które miałem od nowego (fiat,seat) pod warunkiem że olej i materiały eksploatacyjne kupi się samemu. Przykładowo 1-y przegląd - sama robocizna 285 zł. Co do cen napraw nie mogę nic powiedzieć- gwarancja.
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sportback