Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Lancer to jedno z niewielu aut w klasie o silnej tradycji rajdowej. OczywiÅ›cie z toru przeniósÅ‚ jÄ… na zwykÅ‚e drogi. No, może nie za poÅ›rednictwem podstawowych motorów. Benzynowe 1.5l o mocy 109KM pozwoli wam wmieszać siÄ™ w tÅ‚um, 1.8l 143KM uchyli namiastkÄ™ sportu, a diesel 2.0l 140KM – to samo, co 1.8l z tym, że bÄ™dziecie szczęśliwsi na stacji benzynowej. Zabawa zaczyna siÄ™ wÅ›ród benzynowych 2.0l. NajsÅ‚abszy ma 240KM i jak na takÄ… moc nie pochÅ‚ania w jakimÅ› zastraszajÄ…cym tempie paliwa z baku. Podczas dynamicznej jazdy motor trzeba jednak krÄ™cić do wysokich obrotów, żeby dobrnąć do możliwoÅ›ci zapisanych na papierze – wtedy z paliwem jest gorzej. Można siÄ™ jednak w nim zakochać. Mocniejsze wersje już tylko potÄ™gujÄ… emocje – 295 oraz 350KM z pojemnoÅ›ci 2.0l to szaleÅ„stwo, które zniewala, a zarazem dziwi.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1590 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Auto używane od nowości. Jest specyficzne i nie dla każdego, ja szukałem samochodu prostego i bezawaryjnego. Design ponadczasowy. Silnik niezbyt dynamiczny, średnio oszczędny (zależy od stylu jazdy) ale niebotycznie trwały, choć..... tydzień temu dostałem informację o akcji serwisowej - konieczna wymiana wadliwego pierdołowatego przekaźnika, który w drastycznych przypadkach może ponoć uszkodzić silnik! Ja nie zauważyłem żadnych problemów. Przy przebiegu 73 tys. km musiałem wymienić klocki hamulcowe z przodu i wycieraczki. Skrzeczą łożyska w kielichach amortyzatorów ale serwis pali głupa, twierdzą, że u nich nie słychać (Arpol Toruń), chyba muszę zrobić awanturę. Sąsiad twierdzi, że dziś tak mają wszystkie samochody, nie jest to niebezpieczne, ale irytujące, słychać szczególnie przy rozruchu. Poza tym lać benzynę i jeździć. Plastiki w środku niezbyt piękne i trwałe, tapicerka też nie najwyższych lotów, ale nic nie skrzeczy i nie stuka. Lakier fatalny, jak we wszystkich nowych samochodach. Nagłośnienie nie powala (w porównaniu do Xsary), choć w mojej wersji jest lepsze niż w podstawowej. Dobrze trzyma się drogi, reaguje precyzyjnie, zawieszenie fajne, ale mogłoby być nieco twardsze. Skrzynia... ehhh - brakuje 6 biegu, z pewnością paliłby mniej na autostradzie, z drugiej strony fajnie obserwować zdziwienie na twarzach właścicieli wypasionych beemek i audi po wciśnięciu pedału gazu przy 160 km/h. Generalnie jeśli komuś pasuje ten samochód to można nim jeździć długie lata, naprawdę poza pierdołami, o których pisałem nie psuje się absolutnie nic. Doceniłem to, gdy okazało się, ze muszę kupić większe auto, by zmieścić wózek inwalidzki. Szukałem używanych niedrogich kombi - zachwalany przez sprzedawcę samochód europejskiej konkurencji, z porównywalnym przebiegiem, miał w ramach gwarancji wymienione: akumulator, rurę turbiny, klocki i tarcze przód, spinkę lewarka zmiany biegów, zamek. Ostatecznie chyba kupię zewnętrzny bagażnik. Z uwagi na cło samochód drogi w zakupie. Ze wszystkich moich aut (chyba z dziesięć) Lancera stawiam na drugim miejscu, zaraz po Carismie z silnikiem Renault ;)
4,7
~Wojciech
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Od roku czasu jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Mitsubishi Lancer Sportback, w wersji z silnikiem benzynowym MIVEC 1.6 117km. Przed kupnem Lancer'ka wiele czytałem opinii na temat jednostek napędowych, garstka z nich przemawiała na niekorzyść w/w motorku, chodziło o niską moc. Jednak po paru dni refleksji, czy 1.6 a może 1.8 ? Wybrałem się na jazdę próbną i postanowiłem zakupić słabszą jednostkę tzn 1.6. Teraz z uniesioną głową do góry mogę szczerze powiedzieć.. TAK ! To był strzał w dziesiątkę !
2,8
~xavi
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Jestem rozczarowany tym samochodem. Budzący respekt wygląd nijak się ma do całokształtu. Silnikowi brakuje wigoru. Aby to zrekompensować trzebo kręcić pow. 3500 obr., a wtedy komputer pokazuje średnie spalanie w okolicach 10 l. Trzeba uważać przy wyprzedzaniu, czyli najczęściej redukować bieg na niższy. Pokazuje to, że do mojego stylu jazdy trzeba by było kupić Lancera z silnikiem 2.0 DID, tyle tylko, że jego cena jest kosmiczna. Pomimo sportowych, wydawać by się mogło korzeni, zawieszenie Lancera na dużych nierównościach wpada w nieprzyjemne kołysanie. Ergonomia dla japończyków - wszystko malutkie. Do tego dochodzą fatalne fotele o trzymaniu i wygocie taboretu.

Usterki Mitsubishi Lancer IX

Liczba wpisów: 22
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sportback