Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sportback

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Dziewiąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja Lancera trafiła na rynek w 2008 roku. Model bazuje na prototypie Concept-X z 2006 roku. We wzornictwie Mitsubishi samochód zapoczątkował koncepcję „Jet Fighter” zastosowaną również w nowym Colcie. Dzięki agresywnej, dynamicznej sylwetce z tzw. „nosem rekina”, nowy Lancer uważany jest za najładniejszego w długiej historii modelu. Warto dodać, że po raz pierwszy „cywilna” i wyczynowa odmiana Lancera są do siebie tak mocno zbliżone pod względem wizualnym.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz

Mitsubishi Lancer IX Sportback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4585 mm
Szerokość 1760 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2080 mm
Wysokość 1515 mm
Rozstaw osi 2635 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 955 mm
Zwis tylny 995 mm
Prześwit 150 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 344 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Prawie
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Mało kulturalny samochód, zasadniczo jest dobry na średnie trasy, do ~100/200 km, jeżeli nie przekraczamy ~100 km/h na godzinę. Powyżej ~130 km/h w kabinie jest bardzo głośno, pięciobiegowa skrzynia ewidentnie nie jest też przystosowana do jazdy z taką prędkością, gdyż przy 130 km/h (według GPS, nie licznika) ma niemalże cztery tysiące obrotów, zdecydowanie brakuje mu szóstego biegu, długie trasy są nieznośne i wymuszają wybór pomiędzy oszczędzaniem czasu a silnika. Jeżeli chodzi o jazdę, to przy instalacji LPG i braku gwałtownego przyśpieszania jest w miarę oszczędny, realnie należy się nastawić na spalanie na poziomie 9 L/100 w przypadku benzyny oraz 11 L/100 w przypadku instalacji gazowej. Przy bardzo spokojnej jeździe spalanie benzyny może spać do ~7L, ale mówię o bardzo "dziadkowej" dynamice. Sam silnik jest specyficzny, auto wyraźnie nabiera dynamiki powyżej 4 tysięcy obrotów, niestety wszystko poniżej to bardzo powolne osiągi, a żeby trzymać go blisko tych 4 tysięcy, silnik musi się męczyć, nie ma tutaj dobrego rozwiązania. Należy również brać pod uwagę, że egzemplarze powyżej 200 tysięcy km będą generować koszty, niestety jest sporo rzeczy, które mogą się wysypać, auto posiada również szklanki zaworowe, których odpowiednia naprawa/dostosowanie to nie lada wyzwanie. Auto bardzo lubi się z rdzą, podwozie to pierwsza rzecz, na jaką trzeba zwracać uwagę, bez konserwacji raczej nie będzie w dobrym stanie, zalecam piaskowanie, w innym wypadku sytuacja szybko może wymknąć się spod kontroli. Wnętrze jest bardzo plastikowe, lubi trzeszczeć nawet bez dotykania go, podłokietnik jest twardy, nie każdy znajdzie dla siebie optymalną pozycję, siedzenia nie są wygodne w przypadku dłuższych tras. Z plusów, zdecydowanie przyjemnie się prowadzi, układ kierowniczy jest precyzyjny, bezproblemowo pokonuje zakręty, dając przy tym dużo frajdy z jazdy, jako kierowca czułem się bardzo pewnie, nawet przy bardziej wymagających odcinkach. Dobrze znosi gaz, przy odpowiednio założonej instalacji właściwie nie czuć żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną.
2,6
~8ucik
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Autem zrobiłem około ~50000km. Było zagazowane gazem BRC, luzy zaworowe kontrolowane na bieżąco. Wizyty w serwisie 4x do roku. Wymiana oleju, co 10000km, a także wymiana wszystkich filtrów itp. Niestety jestem dosyć zawiedziony wspomnianym autem. Straciłem sporo pieniędzy na części, które same w sobie są drogie. Naprawdę wolałbym gdyby serwis był nawet, co 3 miesiące i wyniósł mnie w granicach 500-1000 złotych niżeli zmuszał mnie do wydatków rzędu 10000-12000 złotych. To auto, to nie jest leksus czy mercedes, a jednak trzeba płacić sporo za części, które mają wytrzymać te 100000 km. Czasy się zmieniają i nie każdy oczekuje, że kosztem trwałości odpuści się przyśpieszenie, spalanie czy głośność. Jednak wolałbym by auto było mniej trwałe, a oszczędne z dobrym przyśpieszeniem i co najważniejsze ciche. Jeśli chodzi o całokształt, to dźwięk silnika i wkręcanie na obroty sprawiły mi dużo frajdy. Spalanie, głośność, a także kwoty jakie musiałem zapłacić za serwis auta, którego wartość diametralnie spada sprawiły, że tak samo jak polubiłem to auto tak samo zacząłem je nienawidzić.
4,4
~Krzysztof
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Auto używane od nowości. Jest specyficzne i nie dla każdego, ja szukałem samochodu prostego i bezawaryjnego. Design ponadczasowy. Silnik niezbyt dynamiczny, średnio oszczędny (zależy od stylu jazdy) ale niebotycznie trwały, choć..... tydzień temu dostałem informację o akcji serwisowej - konieczna wymiana wadliwego pierdołowatego przekaźnika, który w drastycznych przypadkach może ponoć uszkodzić silnik! Ja nie zauważyłem żadnych problemów. Przy przebiegu 73 tys. km musiałem wymienić klocki hamulcowe z przodu i wycieraczki. Skrzeczą łożyska w kielichach amortyzatorów ale serwis pali głupa, twierdzą, że u nich nie słychać (Arpol Toruń), chyba muszę zrobić awanturę. Sąsiad twierdzi, że dziś tak mają wszystkie samochody, nie jest to niebezpieczne, ale irytujące, słychać szczególnie przy rozruchu. Poza tym lać benzynę i jeździć. Plastiki w środku niezbyt piękne i trwałe, tapicerka też nie najwyższych lotów, ale nic nie skrzeczy i nie stuka. Lakier fatalny, jak we wszystkich nowych samochodach. Nagłośnienie nie powala (w porównaniu do Xsary), choć w mojej wersji jest lepsze niż w podstawowej. Dobrze trzyma się drogi, reaguje precyzyjnie, zawieszenie fajne, ale mogłoby być nieco twardsze. Skrzynia... ehhh - brakuje 6 biegu, z pewnością paliłby mniej na autostradzie, z drugiej strony fajnie obserwować zdziwienie na twarzach właścicieli wypasionych beemek i audi po wciśnięciu pedału gazu przy 160 km/h. Generalnie jeśli komuś pasuje ten samochód to można nim jeździć długie lata, naprawdę poza pierdołami, o których pisałem nie psuje się absolutnie nic. Doceniłem to, gdy okazało się, ze muszę kupić większe auto, by zmieścić wózek inwalidzki. Szukałem używanych niedrogich kombi - zachwalany przez sprzedawcę samochód europejskiej konkurencji, z porównywalnym przebiegiem, miał w ramach gwarancji wymienione: akumulator, rurę turbiny, klocki i tarcze przód, spinkę lewarka zmiany biegów, zamek. Ostatecznie chyba kupię zewnętrzny bagażnik. Z uwagi na cło samochód drogi w zakupie. Ze wszystkich moich aut (chyba z dziesięć) Lancera stawiam na drugim miejscu, zaraz po Carismie z silnikiem Renault ;)
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sportback
6,7 – 9,6
l/100 km
6,6 – 7,5
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Lancera kupiłem używanego, już z instalacją gazową firmy BRC. Przesiadłem się z auta z "małym turbo". Jeżeli mowa o spalaniu benzyny, to czasami można się zdziwić jak na wyświetlaczu komputera pokładowego auto wskaże 15-16/100, ale tym nie należy się w ogóle przejmować. Od czasu zakupu (przebieg 135000 KM) wymieniam tylko tylko płyny i serwisuje u gazownika. Nic więcej nie potrzebuję. Spalanie 10/100 LPG jest wystarczające. Auto ładnie trzyma się drogi, jak potrzebuję wyprzedzić, to daję radę. Jedyne, co jest najbardziej odczuwalne, to głośność w kabinie. Mogła by być lepsza.
8,6
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Spalanie w mieście (odcinki 4-5 kilometrów w dużych korkach) latem (225/40 R18) 10,5 l/100 km; zimą (205/60 R16) 11,5 l /100 km. Autostrada: przy tempomacie i stałej prędkości licznikowej 140 km/h - 10-10,5 l/100 km; przy zmiennej prekości w zakresie 110-140 km/h i długiej trasie, 7,8 - 8,4 l/ 100 km zależnie od wiatru, ukształtowania nachylenia itp. Jazda drogami krajowymi od 7,2 l/100 km przy prędkościach 50 - 120 km/h.
11,3
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Mam Lancera ok 3 lata Przy normalnej jeździe mieszanej mam 12l/100km Na trasie do 110km/h spalanie wychodzi 10,5l/100km Jak się na autostradzie jedzie ze stałą prędkością 140km/h spalanie 13l/100km a obroty 4 RPM Gdy próbowałem jak najmniej spalić, tzn. max 80km/h, rozpędzałem się jak ślimak, i jechałem bardzo spokojnie spalanie 7l/100km ale tak się nie da jeżdzić :D , przy spokojnej jeździe do 90km/h można się spodziewać 9l/100km
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sportback