Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2007-2015

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Lancer to jedno z niewielu aut w klasie o silnej tradycji rajdowej. Oczywiście z toru przeniósł ją na zwykłe drogi. No, może nie za pośrednictwem podstawowych motorów. Benzynowe 1.5l o mocy 109KM pozwoli wam wmieszać się w tłum, 1.8l 143KM uchyli namiastkę sportu, a diesel 2.0l 140KM – to samo, co 1.8l z tym, że będziecie szczęśliwsi na stacji benzynowej. Zabawa zaczyna się wśród benzynowych 2.0l. Najsłabszy ma 240KM i jak na taką moc nie pochłania w jakimś zastraszającym tempie paliwa z baku. Podczas dynamicznej jazdy motor trzeba jednak kręcić do wysokich obrotów, żeby dobrnąć do możliwości zapisanych na papierze – wtedy z paliwem jest gorzej. Można się jednak w nim zakochać. Mocniejsze wersje już tylko potęgują emocje – 295 oraz 350KM z pojemności 2.0l to szaleństwo, które zniewala, a zarazem dziwi.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 77,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Generalnie dobre auto, rdza i uszczelki lipa
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Przesiadlem sie na 2008 Lancera GS3 1.8L sedan automat z Toyoty Auris 2009 I to byl pozytywny szok. Pomimo ze to rok starsze auto precyzja I sztywnosc zaskoczyly , nie wspomne o mocy I przyspieszeniu. Duzo wiecej miejsca nawet z tylu pasazerowie nie nazekali. Moje pierwsze z osmiu aut z automatyczna skrzynia biegow rowniez okazalo sie pozytywem, prze pierwsza godzine jazdy probowalem redukowac biegi recznie na rondach I zarkretach ale to minelo I juz nie wroce do manualnej. W polaczeniu z cruise control (dziwnie nazywana tempomatem w jezyku Polski) na trase nic lepszego , rece wolne do trzymania kierownicy lub za kolanko zony, jedyne co zostaje to wlaczyc kierunek I zmienic pas zeby ominac wolniejadace pojazdy... 1.8 l silnik daje rade na trasie I w miescie , jesli nie musicie byc pierwsi na czerwonym swietle jak wszyscy kierowcy bmwe to wystarczy, JESLI CHCESZ POSZPANOWAC LUB POSZALEC KUP EVO! ZALETY : Wygoda, sztywnosc I dokladnosc, wyglad, moc, wyposzaenie (GS3) NIEDOGODNOSCI: - szumy podczas jazdy przez uszczelki drzwi I okien , - spalanie srednio 9l w moim przypadku trasa z domu do pracy ma duzo gorek I trzeba podkrecic do 3.5-4tys - w wieku 11 lat rdzewiejace nakrawedziach drzwi (gora I dol), - w moim egzemplazu radio po wlozeniu cd gra tylko prawa strona , radio gra normalnie - widzialem ze to popularna usterka, Jazda tym autem sprawia duzo frajdy, wygodne ,pakowne , dobrze wyglada, polecam kazemu. jesli trafi tak jak ja kupic of pierwszego wlascicela z 10 stamplami z serwisu Mitsubishi I malym przebiegiem 69000 mil czyli 110tys km.
4,1
~przemo
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Auto które może się podobać, w końcu wygląda prawie jak evo :) I taka też była historia zakupu w moim przypadku - fajnie prezentujący się kompakt, wnętrze jak w klasycznym japończyku - spartańskie, surowe ale schludne. Kupiłem auto jako drugi właściciel, z polskiego salonu i ogólnie stosunek cena/jakość jest okej. Na plus - wygodne i obszerne wnętrze, ten "feel" klasycznego japończyka (ale wiadomo, nie każdy to lubi). Na minus - słabe wyciszenie wnętrza + 5 biegowa skrzynia, które sprawiają, że jazda po autostradzie nie należy raczej do przyjemności, słabo wykończony bagażnik (hatchback ma to rozwiązane lepiej), słabej jakości karoseria - dużo szybciej widać uszkodzenia na lakierze i karoserii niż w autach, które miałem dotychczas
4,4
~Marcin
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Samochód wygodny dla pasażerów, dość wygodny dla kierowcy z powodu ograniczonej regulacji kierownicy i braku podparcia łokci. Pojemny bagażnik. Fajnie się prowadzi w zakrętach. W pakiecie stylistycznym EVO wygląda naprawdę pięknie, bardzo pasuje mu rajdowy/wyścigowy wygląd, chociaż osiągi ma raczej przeciętne. Serwis olejowy co 10 000 km. Spalanie średnie na komputerze to 7,8l/100km. Podejrzewam że producent podał katalogowe spalanie względem prędkości dozwolonych w Japonii, tam są dużo bardziej restrykcyjne przepisy i faktycznie przy 60km/h można zejść do około 6l/100km. Ale to tylko jako ciekawostka.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2007-2015
9,0
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Samochód mam może od dwóch miesięcy ale przejechałem nim 2.5 tys kilometrów. Przy dynamicznej w cyklu mieszanym spala mi w granicach 10 l/100km, nie wiem jakim cudem niektórym wychodzą 7-8 litr. Przy dłuższej spokojnej trasie do 90-100 km/h udało mi się zejść do 7.5 l/100km. Autostrada i 160 km/h to już 12-13 litrów/100km. Przy jeździe przed 200 km tą prędkością i wjechaniu na stacje. Można się zdziwić lekko jak po zatankowaniu do pełna komputer pokazuje że można przejechać 400km. Jednak przesiadłem się z Diesla więc może nie jestem do tego przyzwyczajony. Mimo tego nie żałuje że go kupiłem.
8,8
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Jestem osobą jeżdżącą oszczędnie, stosuję się do ograniczeń prędkości. 60% czasu jazdy spędzam w trasie, z czego niecała połowa to jazda po drodze ekspresowej, tutaj spalanie jest dość wysokie aż 9l/100km przy jeździe około 120km/h. Najlepsze wyniki można osiągnąć przy zwykłych trasach z ograniczeniem do 90km/h. Wtedy średnie spalanie miałem nawet na poziomie 6,6l/100km okazjonalnie 6,4l/100km. Wyprzedzanie zazwyczaj z redukcją na 3 i wkręcenie powyżej 4k obrotów. Pozostałe 40% czasu jazdy to jazda po mieście średnie spalanie na poziomie 10l/100km. Wszystkie dane pobrane z komputera auta. Komputer pokazuje średnie spalanie 7,8l/100km. Z moich wyliczeń z 4 tankowań wychodzi jakieś 7,9l/100km. Rezerwa w tym aucie jest ogromna śmiało 100km zapasu. Zastanawiało mnie dlaczego producent podał tak niskie deklarowane spalanie. Nie wiem czy wziął pod uwagę standardy Europy ale po prostu w Japonii są dużo bardziej rygorystyczne limity prędkości. Dlatego tam na autostradzie można osiągnąć tak niskie spalanie...
12,0
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Niestety nie wiem jak to robię, ale głównie jeżdżąc po mieście spalam najczęściej w okolicach 12 litrów na 100km. Nie udało mi się zejść w mieście poniżej 10l/100km. Fakt, mam ciężką nogę, fakt, lubię go czasami przycisnąć, ale też staram się zmieniać biegi przy maks 4000 obrotów a jadąc trzymam go w okolicach 2500 obrotów. Na baku robię średnio ok 480 - 500 km. W trasie natomiast przy stałej prędkości i tempomacie spala bardzo mało (wahania 6-7l /100). Auto polecam, jedynie przestrzegam przed zawieszeniem, bo czasami po prostu... skrzypi.
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sedan