Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Lancer to jedno z niewielu aut w klasie o silnej tradycji rajdowej. OczywiÅ›cie z toru przeniósÅ‚ jÄ… na zwykÅ‚e drogi. No, może nie za poÅ›rednictwem podstawowych motorów. Benzynowe 1.5l o mocy 109KM pozwoli wam wmieszać siÄ™ w tÅ‚um, 1.8l 143KM uchyli namiastkÄ™ sportu, a diesel 2.0l 140KM – to samo, co 1.8l z tym, że bÄ™dziecie szczęśliwsi na stacji benzynowej. Zabawa zaczyna siÄ™ wÅ›ród benzynowych 2.0l. NajsÅ‚abszy ma 240KM i jak na takÄ… moc nie pochÅ‚ania w jakimÅ› zastraszajÄ…cym tempie paliwa z baku. Podczas dynamicznej jazdy motor trzeba jednak krÄ™cić do wysokich obrotów, żeby dobrnąć do możliwoÅ›ci zapisanych na papierze – wtedy z paliwem jest gorzej. Można siÄ™ jednak w nim zakochać. Mocniejsze wersje już tylko potÄ™gujÄ… emocje – 295 oraz 350KM z pojemnoÅ›ci 2.0l to szaleÅ„stwo, które zniewala, a zarazem dziwi.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1599 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 117 KM (86 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 154 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~BigBambi
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Przed kupnem konkretnie przejrzałem opinię na Autocentrum i po kupnie nic mnie nie zaskoczyło. Auto jak najbardziej na plus, świetny zakup. Najbardziej zadowolony jestem z układu kierowniczego. Auto świetnie siedzi w zakrętach, nawet gdy się przesadzi z prędkością. Skrzynia biegów jest bardzo płynna, odczułem to bardzo, gdyż wcześniej musiałem się siłować z nią w fordzie fiesta. Silnik ekonomiczny, a w razie potrzeby powyżej 4 tyś obrotów ma nawet zadowalające szarpnięcie jak na 117KM. Auto generalnie bezawaryjne, jedyne o czym czytałem i co też mnie spotkało to niedomagające amortyzatory (ale to raczej problem naszych dróg). W aucie sporo miejsca dla pasażerów, jedynie bagażnik do przewożenia większych rzeczy jest mało praktyczny (ale z tym się raczej liczymy wybierając go ze względów estetycznych nad sportback). Z minusów to japońskie lakiery, niestety pojawia się spora liczba odprysków, lecz po 7 latach najmniejszych śladów rdzy brak. Wyciszenie tak jak wcześniej czytałem jest słabe, powyżej 100km/h jest już głośniej niż powinno, a na autostradzie przy wysokich prędkościach najlepiej konkretnie pogłośnić muzykę. Minusem dla mnie jest też niski przedni zderzak (aczkolwiek możliwe, że mam jakiś dodatkowy pakiet, zważywszy że mam dodatkowo progi i spojler) trzeba uważać przy parkowaniu. Coś co mnie najbardziej zirytowało to ceny plastikowych części karoserii. Po spotkaniu z sarną miałem pęknięty przedni zderzak i dwa małe wgniecenia na drzwiach kierowcy. Został wymieniony cały zderzak i parę plastików z obudowy silnika (jakieś części chroniące przed zabrudzeniem od strony asfaltu), dodatkowo zaszpachlowano i zamalowano wgniecenia ( niestety biały perłowy to drogi kolor). Cały incydent kosztował mojego ubezpieczyciela 13tyś na lipiec 2021. Poza przykrym incydentem losowym samochód jak najbardziej na plus i godny polecenia. Cieszy zarówno okiem jak i użytkowaniem.
4,5
~michał
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Świetne auto! Ma swoje wady tj np. cienki lakier podatny na zarysowania, wewnątrz głośno. Wysprzęglik hydrauliczny ciężko zgrywa się z potencjometrem przepustnicy. Trzeba się przyzwyczaić. Wadą jak i zaletą może być taka japońska prostota wykonania i wykończenia. Za to jest naprawdę bezawaryjne. Przejechałem tym samochodem całą europę i nic nigdy sie nie popsuło w trasie. Stosunek jakości do ceny fantastyczny. Spalanie minimalne w wersji 1.6 to ok 5l. Najmniej pokazało mi 4,6l. Silnik nie nadaje się do gazu (oprócz specjalnie przystosowanych silników z utwardzoną glłowicą, ale to bardzo ciężko znaleźć)
4,9
~V134
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Jako pierwsze auto dla poczatkujacego kierowcy to sprawuje sie bardzo dobrze. Biegi wchodza dobrze, jednakze czasem jest problem z wrzuceniem wstecznego, jednakze po drugiej/trzeciej probie jest juz okej. W zime wspomaganie jazdy jest dobre, latwo sie odsnieza. Duzo miejsca dla kierowcy i pasazerow, bagaznik jest takze duzy. Spalanie jest takze w porzadku, 6 litrow na 100km to praktycznie codziennosc na dluzszych trasach pozamiejskich, a w miescie miedzy 8 a 10 w zaleznosci od ruchu. Zawieszenie jest w porzadku oraz ogolnie wytrzymalosc pojazdu jest dobra, problemem dla niektorych moze byc lakier, ktory wydaje mi sie ze rysuje sie ''latwiej'' niz w innych autach, dlatego sa drobne ryski. Ogolnie za kwote ok. 30tys. ( uzywany) samochod ktory jest malo awaryjny, ma dobre spalanie i wyglada nawet troche sportowo ( jak dla mnie ), to wszystko jest tego warte.
Åšrednie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW 2010-2015
6,9
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Jeżdżąc drogą wojewódzką 100-120km/h wychodzi mi zazwyczaj spalanie 5,7 (typowe drogi na obszarze niezabudowanym, ale przebiegające przez każdą okoliczną większą miejscowość, czyli co jakiś czas światła, ronda), myślę że przy 80km/h można dobić 5,2-5,3. Na autostradzie przy 140km/h będzie coś około 6,3-6,4 a przy 160 7 litrów. Po mieście z dynamiczną jazdą, ale bez przesady (tzn. dynamiczne ruszanie, rozpędzanie do 70-80km/h) najczęściej wychodzi spalanie 8,1 z oszczędną jazdą myślę że 7,3-7,4 jak najbardziej osiągalne, a z bardzo dynamiczną (wbijanie na niższych biegach 4 tyś obrotów) jakieś pewnie do 9,4, ale tego nigdy nie testowałem. Dodam, że jeżdżę bez klimatyzacji (zimny łokieć) i w wyliczeniach nie uwzględniałem ogrzewania.
6,6
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Mam Lancera 1.6 od dwóch miesięcy. Za każdym razem tankuje wyłącznie do pełna i za każdym razem liczyłem spalanie na podstawie pokonanego przebiegu. Wyniki są bardzo zaskakujące! Samochód spala średnio 6,3l /100km! Samochodem pokonuje około 45km dziennie drogami gminnymi i wojewódzkimi o małym zatłoczeniu ale o dużych róznicach nachylenia. Na wzniesieniach wciskam gaz, na spadkach hamuje silnikiem, ale często dynamicznie przyśpieszam na prostych czy przy wyprzedzaniu. W ten wynik wliczyła się również autostrada na dystansie 200km z prędkościami rzędu 160km/h. Wtedy komputer pokazuje 6,8-7l. Dynamika auta w zupełności mi odpowiada, szczególnie że wcześniej jeździłem dużo słabszym autem. Stosunek mocy do dynamiki vs spalanie jest genialne! Jak na razie jestem w pełni zadowolony z tego co daje mi ten samochód.
7,3
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Po 22 tys. km, w maju 2012 roku zamontowalem instalacje LPG. Mamy poczatek listopada 2013 roku. Za miesiac moje auto bedzie mialo 2 lata a juz ma 79 500 km przebiegu. Pokonuje duze odcinki w trasie. W miescie tyle co do pracy i na pizze ;-) Na baznynie przed montazem onstalacji najnizsze spalanie jakie zanotowalem na krajowej 7ce to r.u na odcinku Radom Gdans gdzie na kbwodnicy trojmiasta wzroslo dk 4.8 - przy czym zaznaczam ze jechalem po polnocy kilka wyprzedzen i cala trase srednio 80km/h gdzie srednia wyszla duzo mniejsza. Pisze po dlugiej nieobecnosci gdyz na gazie przestalem sie interesowac spalaniem :-) Cos mnie dzisiaj naszlo i pomyslalem ze sie podziele spalaniem na LPG... Na dystansie Radom Gdynia pali mi srednio 7.5 l przy120km/h 7 przy 100km/h i w miescie przy spokojnej jezdzie. Jadac 80 km/h mozna uzyskac 6 litrow i ponizej tego spalania jeszcze nie udalo mi sie zejsc na dystansie wiekszym niz 100km. 6.5 litra mozna utrzymywac spokojnie jadac 80-90 km/h tylko ze juz nie kireci mnie niskie spalanie bo tankuje LPG. Auto na lpg potrafi spalic i powyzej 10 litrow ale to trzeba smigac 160 czy 170. Spalanie powyzej 120km/h rosnie wykladniczo! Nie liniowo :-) na lpg jedzie max na rowni pochylej 195 podszas gdy na benzynie 210 jakos. Wiec wystepuje utrata mocy nawet przy najnowoczesniejszej sekwencji. Nawet jak reduktor wyrabia j wtryskj to paliwo jest chyba mniej kaloryczne :-) W miescie natomiast pali tak jak napisalem najmniej 7 a w srodku dnia bez wiekszych korkow 8. W korkach najwiecej ile mi spalil to 8.5. Niech nawet bedzie 9 litrow gdybym jechal w korkach jak wszyscy koncza prace to juz wiecej LPG w miescie nie wezmie. Po zamontowaniu instalacji bardzo usrednilo mi sie spalanie z tras i miasta..... Wynosi 7-7.5 l/100km jestem zadowolony. Jeszcze co mi sje nasuwa po montazu instalacji to tk ze nie czuc roznicy w rozpedzaniu do 120km/h i ze zmienne fazy rozrzadu juz nie maja az tak duzego wplywu na spalanie i dynamike jak przy pracy na benzynie. W tablicze obok wpisalem tak jak opis autocentrum nakazuje :-)

Usterki Mitsubishi Lancer IX

Liczba wpisów: 22
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sedan