Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW 2007-2015

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Lancer to jedno z niewielu aut w klasie o silnej tradycji rajdowej. OczywiÅ›cie z toru przeniósÅ‚ jÄ… na zwykÅ‚e drogi. No, może nie za poÅ›rednictwem podstawowych motorów. Benzynowe 1.5l o mocy 109KM pozwoli wam wmieszać siÄ™ w tÅ‚um, 1.8l 143KM uchyli namiastkÄ™ sportu, a diesel 2.0l 140KM – to samo, co 1.8l z tym, że bÄ™dziecie szczęśliwsi na stacji benzynowej. Zabawa zaczyna siÄ™ wÅ›ród benzynowych 2.0l. NajsÅ‚abszy ma 240KM i jak na takÄ… moc nie pochÅ‚ania w jakimÅ› zastraszajÄ…cym tempie paliwa z baku. Podczas dynamicznej jazdy motor trzeba jednak krÄ™cić do wysokich obrotów, żeby dobrnąć do możliwoÅ›ci zapisanych na papierze – wtedy z paliwem jest gorzej. Można siÄ™ jednak w nim zakochać. Mocniejsze wersje już tylko potÄ™gujÄ… emocje – 295 oraz 350KM z pojemnoÅ›ci 2.0l to szaleÅ„stwo, które zniewala, a zarazem dziwi.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1496 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75,0 x 84,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~gelerth
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW
Z samochodu jestem zadowolony. Nie jest on idealny, ma swoje wady, ale ogólna ocena wychodzi na duży plus. Minusy to słabe wyciszenie, przeciętna jakoś wnętrza, nie najlepszy lakier. No i jeśli ktoś lubi b.szybka jazdę, to na pewno silnik za słaby, ale do normalnego użytkowania, bez ścigania się z innymi, z możliwością bezpiecznego wyprzedzania jest on bardzo dobry. Trzeba brać pod uwagę, iż wbrew wyglądowi nie jest to samochód sportowy i tak na niego trzeba patrzeć. Plusy to:niezawodność, dobre spalanie, przyzwoite osiągi do normalnej jazdy, dużo miejsca dla pasażera
4,9
~jawo
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW
To moja druga opinia ale tym razem po 3 latach użytkowania.Najwazniejsze - zero problemów, nawet najmniejszych. Z tym silnikiem pali tyle co diesel srednio 5,4 - 5,7 lato, 6,1-6,2 zima (spokojne przejazdy podmiejskimi drogami do pracy 60-90km/h ok.20km w jedna stronę, mało ruchu miejskiego. Wbrew niektorym opiniom nie uważam, ze jest autem głośnym, natomiast silnik pow 3,5 tyś.obr. ma ładny sportowy \"gang\" - i tego niektórzy mogą nie lubić. Silnik pomomo niedużej pojemności już od 2,5 tyś. obr. ochoczo wkręca się na obroty i ciągnie aż do 6,5 tyś.obr. Duży plus dla konstruktów za bajecznie proste podstawowe czynności obsługowe typu wymiana filtru powietrza, filtru p.pyłkowego, oleju, klocków ham. Wbrew początkowym obawom beżowe wnętrze nie jest problemowym w utrzymaniu. Ogólnie duże, dobrze wyposarzone, bezproblemowe, ekonomiczne auto auto za 56tyś. wyjątkowo godne polecenia
4,4
~Karor
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW
Samochód bardzo dobrze się spisuje. Z silnikiem 1,5 pali bardzo umiarkowanie jak na warunki dużego miasta. Odczuwalny dla niektórych może być delikatny hałas silnika w zakresie 3,5-4 tys. obr., choć z drugiej strony te silniki zdecydowanie lepiej się zbierają z niższych obrotów (w porównani z 1.8). Różnica w przyspieszeniu ok. 1,6 sec - chyba niewielka. Do tego dodać bardzo bogate wyposażenie podstawowe, bardzo przestronne wnętrze i spory bagażnik, japońską niezawodność i cenę atrakcyjną. Auto zdecydowanie godne polecenia.
Åšrednie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW 2007-2015
6,8
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW
Kupiłem w 2009 jako nowy w salonie w Kaliszu. Do dzisiaj 110.000 km. Przez te 7 lat znam swoje autko bardzo przeciętnie... już tłumaczę czemu. Na stacjach benzynowych mój przelicznik to 7,5 l/100km. Przy jeździe poza terenem zabudowanym, na fajnej drodze, pedał gazu wciąż na poziomie 80-90 km/h spalanie z włączonym radiem i klimą na poziomie 5,5. Owszem, taka jazda jest trochę męcząca ;-) W cyklu mieszanym... 7,5 - 8 l/100km. Autostrada... 140-170 km/h - 9-10 l. trzeba liczyć. Pisałem, że znam Mitsu przeciętnie... właśnie... znam spalanie, znam ceny serwisu (o czym za chwilę), natomiast poza naprawami obsługowymi (olej, filtry, amory, klocki, żarówki, wycieraczki) nie mam pojęcia o kosztach napraw... to cholerstwo się nie psuje ! 110.000 i nic... Nie to co Alfa 156 ;-) Wracając do autoryzowanych serwisów... złodziejstwo..tyle. Za drugi przegląd w serwisie Mitsu w Poznaniu zawołano 2700... kpina... Kpiną jest też niestety lakier którym to auto jest pokryte. Na moje nieszczęście mam czarny i najchętniej oddał bym go na oklejanie lub do lakiernika. Podsumowując to fajne autko dla 40-latka ;-) Ne tyle żwawe by bezpiecznie się nim poruszać, jednak bez redukcji zapomnijcie o zdecydowanym wyprzedzaniu ;-) Gdybym miał kupować raz jeszcze wybiorę... Mitsubishi.
6,3
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW
Auto dla osób ceniących wygodę i komfort jazdy, moc silnika moze nie powala, ale auto radzi sobie na trasie jak i w górzystym terenie z załogą na pokładzie. Zawieszenie dobre jak na polskie drogi, sztywne , części ogólnodostępne w dobrych cenach. Silnik nie jest przystosowany do gazu , ale spalanie jak widać nie jest duże. Powyzej 3k obrotów zmienia się geometria faz rozrządu i można sobie "porajdować" auto wygodne, przestronne, lakier słąbej jakości, ale dobry wosk i po problemie;) radzę zakonserwować sobie podwodzie.. aby nie mieć później problemów. Auto dobrze trzyma się drogi, ale trzeba uważać .. waży tylko nieco ponad 1230kg. Sylwetka karoserii robi wrażenie , i prawie każda dziewczyna się ogląda jak przejadę. Polecam do silnika olej Liqui Moly.. cichszy i żwawszy.
5,8
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.5 MIVEC 109KM 80kW
Ten samochodzik lubi ludzi delikatnych :) którym odwdzięcza się małym spalaniem, Wbrew temu co piszą tu niektórzy wcale nie jest za słaby - wcześniej jeździłem 140 konną benzyną i wrazenia są porównywalne - żwawe autko.Ja specjalnie szukałem wersi 1.5 i to był dobry wybór - jest super. Spalanie 4,7 na trasie ale trzba 80-90 jechać i to płynnie. Ja normalnie 110-120 jadąc w trasie mam około 5,5 średnie w 3 osoby na dłuższych trasach. jeżeli ostrzej sie pojedzie 130-150 to już 6,1. W mieście maksymalnie można koło 9 spalić ale to już trzeba ostro zimą jeździć na krótkich odcinkach np. 1 km i stop. Normalnie po kilku kilometrach bez dużych korków spalanie koło 6 litrów - przy korkach i światłach skacze do 7,1. Po poprzednim samochodzie, który spalał średnio 2 do 3 litrów wiecej i miał 30 koni więcej których nie miałem gdzie wykorzystać jestem bardzo zadowolony i polecam ten samochód tym bardziej, że bezusterkowy na 100%!!! z wad to żeczywiście słaby lakier i miękkie blachy ale bez przesady teraz wszystkie nowe tak mają. Jestem z tego auta bardzo zadowolony i polecam!!!

Usterki Mitsubishi Lancer IX

Liczba wpisów: 22
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sedan