Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX Sedan

Lata produkcji: 2007 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Dziewiąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja Lancera trafiła na rynek w 2008 roku. Model bazuje na prototypie Concept-X z 2006 roku. We wzornictwie Mitsubishi samochód zapoczątkował koncepcję „Jet Fighter” zastosowaną również w nowym Colcie. Dzięki agresywnej, dynamicznej sylwetce z tzw. „nosem rekina”, nowy Lancer uważany jest za najładniejszego w długiej historii modelu. Warto dodać, że po raz pierwszy „cywilna” i wyczynowa odmiana Lancera są do siebie tak mocno zbliżone pod względem wizualnym.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz

Mitsubishi Lancer IX Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4570 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1490 mm
Rozstaw osi 2635 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 955 mm
Zwis tylny 990 mm
Prześwit 150 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1350 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1470 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 400 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~BigBambi
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Przed kupnem konkretnie przejrzałem opinię na Autocentrum i po kupnie nic mnie nie zaskoczyło. Auto jak najbardziej na plus, świetny zakup. Najbardziej zadowolony jestem z układu kierowniczego. Auto świetnie siedzi w zakrętach, nawet gdy się przesadzi z prędkością. Skrzynia biegów jest bardzo płynna, odczułem to bardzo, gdyż wcześniej musiałem się siłować z nią w fordzie fiesta. Silnik ekonomiczny, a w razie potrzeby powyżej 4 tyś obrotów ma nawet zadowalające szarpnięcie jak na 117KM. Auto generalnie bezawaryjne, jedyne o czym czytałem i co też mnie spotkało to niedomagające amortyzatory (ale to raczej problem naszych dróg). W aucie sporo miejsca dla pasażerów, jedynie bagażnik do przewożenia większych rzeczy jest mało praktyczny (ale z tym się raczej liczymy wybierając go ze względów estetycznych nad sportback). Z minusów to japońskie lakiery, niestety pojawia się spora liczba odprysków, lecz po 7 latach najmniejszych śladów rdzy brak. Wyciszenie tak jak wcześniej czytałem jest słabe, powyżej 100km/h jest już głośniej niż powinno, a na autostradzie przy wysokich prędkościach najlepiej konkretnie pogłośnić muzykę. Minusem dla mnie jest też niski przedni zderzak (aczkolwiek możliwe, że mam jakiś dodatkowy pakiet, zważywszy że mam dodatkowo progi i spojler) trzeba uważać przy parkowaniu. Coś co mnie najbardziej zirytowało to ceny plastikowych części karoserii. Po spotkaniu z sarną miałem pęknięty przedni zderzak i dwa małe wgniecenia na drzwiach kierowcy. Został wymieniony cały zderzak i parę plastików z obudowy silnika (jakieś części chroniące przed zabrudzeniem od strony asfaltu), dodatkowo zaszpachlowano i zamalowano wgniecenia ( niestety biały perłowy to drogi kolor). Cały incydent kosztował mojego ubezpieczyciela 13tyś na lipiec 2021. Poza przykrym incydentem losowym samochód jak najbardziej na plus i godny polecenia. Cieszy zarówno okiem jak i użytkowaniem.
4,5
~michał
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Świetne auto! Ma swoje wady tj np. cienki lakier podatny na zarysowania, wewnątrz głośno. Wysprzęglik hydrauliczny ciężko zgrywa się z potencjometrem przepustnicy. Trzeba się przyzwyczaić. Wadą jak i zaletą może być taka japońska prostota wykonania i wykończenia. Za to jest naprawdę bezawaryjne. Przejechałem tym samochodem całą europę i nic nigdy sie nie popsuło w trasie. Stosunek jakości do ceny fantastyczny. Spalanie minimalne w wersji 1.6 to ok 5l. Najmniej pokazało mi 4,6l. Silnik nie nadaje się do gazu (oprócz specjalnie przystosowanych silników z utwardzoną glłowicą, ale to bardzo ciężko znaleźć)
4,1
~Generalnie dobre auto, rdza i uszczelki lipa
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Przesiadlem sie na 2008 Lancera GS3 1.8L sedan automat z Toyoty Auris 2009 I to byl pozytywny szok. Pomimo ze to rok starsze auto precyzja I sztywnosc zaskoczyly , nie wspomne o mocy I przyspieszeniu. Duzo wiecej miejsca nawet z tylu pasazerowie nie nazekali. Moje pierwsze z osmiu aut z automatyczna skrzynia biegow rowniez okazalo sie pozytywem, prze pierwsza godzine jazdy probowalem redukowac biegi recznie na rondach I zarkretach ale to minelo I juz nie wroce do manualnej. W polaczeniu z cruise control (dziwnie nazywana tempomatem w jezyku Polski) na trase nic lepszego , rece wolne do trzymania kierownicy lub za kolanko zony, jedyne co zostaje to wlaczyc kierunek I zmienic pas zeby ominac wolniejadace pojazdy... 1.8 l silnik daje rade na trasie I w miescie , jesli nie musicie byc pierwsi na czerwonym swietle jak wszyscy kierowcy bmwe to wystarczy, JESLI CHCESZ POSZPANOWAC LUB POSZALEC KUP EVO! ZALETY : Wygoda, sztywnosc I dokladnosc, wyglad, moc, wyposzaenie (GS3) NIEDOGODNOSCI: - szumy podczas jazdy przez uszczelki drzwi I okien , - spalanie srednio 9l w moim przypadku trasa z domu do pracy ma duzo gorek I trzeba podkrecic do 3.5-4tys - w wieku 11 lat rdzewiejace nakrawedziach drzwi (gora I dol), - w moim egzemplazu radio po wlozeniu cd gra tylko prawa strona , radio gra normalnie - widzialem ze to popularna usterka, Jazda tym autem sprawia duzo frajdy, wygodne ,pakowne , dobrze wyglada, polecam kazemu. jesli trafi tak jak ja kupic of pierwszego wlascicela z 10 stamplami z serwisu Mitsubishi I malym przebiegiem 69000 mil czyli 110tys km.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX Sedan
6,8 – 10,8
l/100 km
6,5 – 6,7
l/100 km
7,4 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Jeżdżąc drogą wojewódzką 100-120km/h wychodzi mi zazwyczaj spalanie 5,7 (typowe drogi na obszarze niezabudowanym, ale przebiegające przez każdą okoliczną większą miejscowość, czyli co jakiś czas światła, ronda), myślę że przy 80km/h można dobić 5,2-5,3. Na autostradzie przy 140km/h będzie coś około 6,3-6,4 a przy 160 7 litrów. Po mieście z dynamiczną jazdą, ale bez przesady (tzn. dynamiczne ruszanie, rozpędzanie do 70-80km/h) najczęściej wychodzi spalanie 8,1 z oszczędną jazdą myślę że 7,3-7,4 jak najbardziej osiągalne, a z bardzo dynamiczną (wbijanie na niższych biegach 4 tyś obrotów) jakieś pewnie do 9,4, ale tego nigdy nie testowałem. Dodam, że jeżdżę bez klimatyzacji (zimny łokieć) i w wyliczeniach nie uwzględniałem ogrzewania.
10,0
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Samochód mam może od dwóch miesięcy ale przejechałem nim 2.5 tys kilometrów. Przy dynamicznej w cyklu mieszanym spala mi w granicach 10 l/100km, nie wiem jakim cudem niektórym wychodzą 7-8 litr. Przy dłuższej spokojnej trasie do 90-100 km/h udało mi się zejść do 7.5 l/100km. Autostrada i 160 km/h to już 12-13 litrów/100km. Przy jeździe przed 200 km tą prędkością i wjechaniu na stacje. Można się zdziwić lekko jak po zatankowaniu do pełna komputer pokazuje że można przejechać 400km. Jednak przesiadłem się z Diesla więc może nie jestem do tego przyzwyczajony. Mimo tego nie żałuje że go kupiłem.
8,8
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Jestem osobą jeżdżącą oszczędnie, stosuję się do ograniczeń prędkości. 60% czasu jazdy spędzam w trasie, z czego niecała połowa to jazda po drodze ekspresowej, tutaj spalanie jest dość wysokie aż 9l/100km przy jeździe około 120km/h. Najlepsze wyniki można osiągnąć przy zwykłych trasach z ograniczeniem do 90km/h. Wtedy średnie spalanie miałem nawet na poziomie 6,6l/100km okazjonalnie 6,4l/100km. Wyprzedzanie zazwyczaj z redukcją na 3 i wkręcenie powyżej 4k obrotów. Pozostałe 40% czasu jazdy to jazda po mieście średnie spalanie na poziomie 10l/100km. Wszystkie dane pobrane z komputera auta. Komputer pokazuje średnie spalanie 7,8l/100km. Z moich wyliczeń z 4 tankowań wychodzi jakieś 7,9l/100km. Rezerwa w tym aucie jest ogromna śmiało 100km zapasu. Zastanawiało mnie dlaczego producent podał tak niskie deklarowane spalanie. Nie wiem czy wziął pod uwagę standardy Europy ale po prostu w Japonii są dużo bardziej rygorystyczne limity prędkości. Dlatego tam na autostradzie można osiągnąć tak niskie spalanie...
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mitsubishi Lancer IX Sedan