Szukaj

Informacje o Mitsubishi Lancer IX

Lata produkcji: 2007 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Dziewiąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja Lancera trafiła na rynek w 2008 roku. Model bazuje na prototypie Concept-X z 2006 roku. We wzornictwie Mitsubishi samochód zapoczątkował koncepcję „Jet Fighter” zastosowaną również w nowym Colcie. Dzięki agresywnej, dynamicznej sylwetce z tzw. „nosem rekina”, nowy Lancer uważany jest za najładniejszego w długiej historii modelu. Warto dodać, że po raz pierwszy „cywilna” i wyczynowa odmiana Lancera są do siebie tak mocno zbliżone pod względem wizualnym.
czytaj więcej
Powagosław
Większość konkurencji wyprzedza o klasę, jeśli chodzi o poziom stylistyczny, pomysłowość i werwę w projektowaniu nadwozia. To samo można powiedzieć, gdyby porównać tego Lancera z jego poprzednikami. Ta dziewiątka przejdzie do historii. ~Powagosław
Luzacjusz
Można mieć Lancera, można też mieć Lancera Evo. Różnica jest mniej więcej taka, jak w posiadaniu myszy i myszołowa. Ale akurat ta mysz to pancerna mysz, przestraszy kota. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Prawie
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Mało kulturalny samochód, zasadniczo jest dobry na średnie trasy, do ~100/200 km, jeżeli nie przekraczamy ~100 km/h na godzinę. Powyżej ~130 km/h w kabinie jest bardzo głośno, pięciobiegowa skrzynia ewidentnie nie jest też przystosowana do jazdy z taką prędkością, gdyż przy 130 km/h (według GPS, nie licznika) ma niemalże cztery tysiące obrotów, zdecydowanie brakuje mu szóstego biegu, długie trasy są nieznośne i wymuszają wybór pomiędzy oszczędzaniem czasu a silnika. Jeżeli chodzi o jazdę, to przy instalacji LPG i braku gwałtownego przyśpieszania jest w miarę oszczędny, realnie należy się nastawić na spalanie na poziomie 9 L/100 w przypadku benzyny oraz 11 L/100 w przypadku instalacji gazowej. Przy bardzo spokojnej jeździe spalanie benzyny może spać do ~7L, ale mówię o bardzo "dziadkowej" dynamice. Sam silnik jest specyficzny, auto wyraźnie nabiera dynamiki powyżej 4 tysięcy obrotów, niestety wszystko poniżej to bardzo powolne osiągi, a żeby trzymać go blisko tych 4 tysięcy, silnik musi się męczyć, nie ma tutaj dobrego rozwiązania. Należy również brać pod uwagę, że egzemplarze powyżej 200 tysięcy km będą generować koszty, niestety jest sporo rzeczy, które mogą się wysypać, auto posiada również szklanki zaworowe, których odpowiednia naprawa/dostosowanie to nie lada wyzwanie. Auto bardzo lubi się z rdzą, podwozie to pierwsza rzecz, na jaką trzeba zwracać uwagę, bez konserwacji raczej nie będzie w dobrym stanie, zalecam piaskowanie, w innym wypadku sytuacja szybko może wymknąć się spod kontroli. Wnętrze jest bardzo plastikowe, lubi trzeszczeć nawet bez dotykania go, podłokietnik jest twardy, nie każdy znajdzie dla siebie optymalną pozycję, siedzenia nie są wygodne w przypadku dłuższych tras. Z plusów, zdecydowanie przyjemnie się prowadzi, układ kierowniczy jest precyzyjny, bezproblemowo pokonuje zakręty, dając przy tym dużo frajdy z jazdy, jako kierowca czułem się bardzo pewnie, nawet przy bardziej wymagających odcinkach. Dobrze znosi gaz, przy odpowiednio założonej instalacji właściwie nie czuć żadnej różnicy pomiędzy gazem a benzyną.
4,3
~BigBambi
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Przed kupnem konkretnie przejrzałem opinię na Autocentrum i po kupnie nic mnie nie zaskoczyło. Auto jak najbardziej na plus, świetny zakup. Najbardziej zadowolony jestem z układu kierowniczego. Auto świetnie siedzi w zakrętach, nawet gdy się przesadzi z prędkością. Skrzynia biegów jest bardzo płynna, odczułem to bardzo, gdyż wcześniej musiałem się siłować z nią w fordzie fiesta. Silnik ekonomiczny, a w razie potrzeby powyżej 4 tyś obrotów ma nawet zadowalające szarpnięcie jak na 117KM. Auto generalnie bezawaryjne, jedyne o czym czytałem i co też mnie spotkało to niedomagające amortyzatory (ale to raczej problem naszych dróg). W aucie sporo miejsca dla pasażerów, jedynie bagażnik do przewożenia większych rzeczy jest mało praktyczny (ale z tym się raczej liczymy wybierając go ze względów estetycznych nad sportback). Z minusów to japońskie lakiery, niestety pojawia się spora liczba odprysków, lecz po 7 latach najmniejszych śladów rdzy brak. Wyciszenie tak jak wcześniej czytałem jest słabe, powyżej 100km/h jest już głośniej niż powinno, a na autostradzie przy wysokich prędkościach najlepiej konkretnie pogłośnić muzykę. Minusem dla mnie jest też niski przedni zderzak (aczkolwiek możliwe, że mam jakiś dodatkowy pakiet, zważywszy że mam dodatkowo progi i spojler) trzeba uważać przy parkowaniu. Coś co mnie najbardziej zirytowało to ceny plastikowych części karoserii. Po spotkaniu z sarną miałem pęknięty przedni zderzak i dwa małe wgniecenia na drzwiach kierowcy. Został wymieniony cały zderzak i parę plastików z obudowy silnika (jakieś części chroniące przed zabrudzeniem od strony asfaltu), dodatkowo zaszpachlowano i zamalowano wgniecenia ( niestety biały perłowy to drogi kolor). Cały incydent kosztował mojego ubezpieczyciela 13tyś na lipiec 2021. Poza przykrym incydentem losowym samochód jak najbardziej na plus i godny polecenia. Cieszy zarówno okiem jak i użytkowaniem.
4,5
~michał
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Świetne auto! Ma swoje wady tj np. cienki lakier podatny na zarysowania, wewnątrz głośno. Wysprzęglik hydrauliczny ciężko zgrywa się z potencjometrem przepustnicy. Trzeba się przyzwyczaić. Wadą jak i zaletą może być taka japońska prostota wykonania i wykończenia. Za to jest naprawdę bezawaryjne. Przejechałem tym samochodem całą europę i nic nigdy sie nie popsuło w trasie. Stosunek jakości do ceny fantastyczny. Spalanie minimalne w wersji 1.6 to ok 5l. Najmniej pokazało mi 4,6l. Silnik nie nadaje się do gazu (oprócz specjalnie przystosowanych silników z utwardzoną glłowicą, ale to bardzo ciężko znaleźć)
Średnie spalanie dla Mitsubishi Lancer IX
6,4 – 14,4
l/100 km
6,5 – 7,5
l/100 km
7,4 – 17,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Jeżdżąc drogą wojewódzką 100-120km/h wychodzi mi zazwyczaj spalanie 5,7 (typowe drogi na obszarze niezabudowanym, ale przebiegające przez każdą okoliczną większą miejscowość, czyli co jakiś czas światła, ronda), myślę że przy 80km/h można dobić 5,2-5,3. Na autostradzie przy 140km/h będzie coś około 6,3-6,4 a przy 160 7 litrów. Po mieście z dynamiczną jazdą, ale bez przesady (tzn. dynamiczne ruszanie, rozpędzanie do 70-80km/h) najczęściej wychodzi spalanie 8,1 z oszczędną jazdą myślę że 7,3-7,4 jak najbardziej osiągalne, a z bardzo dynamiczną (wbijanie na niższych biegach 4 tyś obrotów) jakieś pewnie do 9,4, ale tego nigdy nie testowałem. Dodam, że jeżdżę bez klimatyzacji (zimny łokieć) i w wyliczeniach nie uwzględniałem ogrzewania.
6,4
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.6 MIVEC 117KM 86kW
Ten samochód prty oszczędnej jeździe pali prawie równo 5 litrów, a jak prawie 200km na h prawie cały czas po autostradzie cisnąłem to poszło 8 litrów. Po 4 latach, 100 000km) wysiadł mi akumulator, niewiem co jest przyczyną... Zasiarczenie... a może podmienili mi w ASO na serwisie na stary przy 4 serwisie..
8,6
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW
Spalanie w mieście (odcinki 4-5 kilometrów w dużych korkach) latem (225/40 R18) 10,5 l/100 km; zimą (205/60 R16) 11,5 l /100 km. Autostrada: przy tempomacie i stałej prędkości licznikowej 140 km/h - 10-10,5 l/100 km; przy zmiennej prekości w zakresie 110-140 km/h i długiej trasie, 7,8 - 8,4 l/ 100 km zależnie od wiatru, ukształtowania nachylenia itp. Jazda drogami krajowymi od 7,2 l/100 km przy prędkościach 50 - 120 km/h.
Klekotanie po przekreceniu kluczyka w stacyjce jeden raz.
  • Mitsubishi Lancer IX
  • instalacja elektryczna
  • 110 tys. km
20008 1,8l GS3 automat. Po przekreceniu kluczyka j w stacyjce jeden raz klekotanie przez 5 sekund za kazdym razm. Podejrzewam rozrusznik. Auto odpala bez problemu , nie gasnie, po odpaleniu silnika wysokie obroty przez minute do dwoch zanim spadna do 900-1000rpm. Na biegu parkingowym , po przelaczeniu na drive lub reverse spadaja szybciej. 10 serwisow w mitsubishi , jeden w malym warsztacie. Rdza na krawedziach drzwi kierowcy u gory i na dole. Stukanie zawieszenia na wybojach, szumy przez uszczeliki w drzwiach przy szybszej jezdzie. Spalanie srednio 9l na 100 km trasa i miasto lacznie.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
spadek mocy, nie chce odpalać
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
spadek mocy silnika, nie chce odpalać, po odpaleniu trzeba trzymać na wysokich obrotach i samochód ledwo jedzie. ASO nie było w stanie podać przyczyny usterki. Stwierdzono,że jest uszkodzony rozrząd. Biegły Rzeczoznawca stwierdził wyciągnięcie łańcucha i brak jakichkolwiek śladów zużycia lub innej przyczyny uszkodzenia.Uznał,że jest to wada ukryta. Samochód miał przebieg 51600 km i od końca gwarancji upłynęło kilka dni. Importer MMC Car Poland nie poczuwa się do odpowiedzialności za powstałą usterkę bo samochód jest po gwarancji. Nie docierają do niego argumenty,że samochód ma bardzo mały przebieg,był serwisowany w ASO a powstała usterka jest wadą ukrytą. Po wymianie kompletu(koła ,napinacz, łańcuch, ślizgacze, koszt 5000zł.)samochód pracuje normalnie. Kupując samochód byłem zapewniany o jakości i niezawodności japońskich produktów Mitsubishi. Bardzo się rozczarowałem przerzuceniem odpowiedzialności za usterkę Importera Mitsubishi na klienta.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie chce zapalić
  • Mitsubishi Lancer IX Sportback 1.8 MIVEC 143KM 105kW 2008-2015
  • silnik
Witam :) otóż Lancer kręci i nie chce zapalić (dzień wczesniej chodził bez zarzutów) co może być przyczyna?? od jakiegoś czasu migał mi servis bo nie byłem na przeglądzie czy mógł sie poprostu zaplokowac czy coś?? ??
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
może to nie wersja EVO ale 1.8 mivec i jeździ się nią naprawdę przyjemnie:) w gazie oczywiście! instalacja BRC S24 została zamontowana praktycznie tuż po wyprodukowaniu bez utraty gwarancji producenta, na benzynie zdarzyło mi się kilka razy pojeździć ale różnica po przełączeniu na lpg jest nie odczuwalna więc nie ma potrzeby tankowania benzyny, no jedynie na rozruch:) auto...
5,0
Mitsubishi Lancer IX
Sportback 1.6 MIVEC 117KM 86kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Własnie niedawno stuknęło mi 100 tys.km na instalacji BRC SQ 32. Zakładałem jakieś 4 lata temu. Przeglądy na gwarancji co 15 tys.km, później zmiana filtrów była już częściej. Sama instalacja przez ten czas nie stwarzała żadnych problemow. Obroty nie falowały, przejście na lpg było bardzo szybko, silnik nie tracil na mocy. Spalanie unormowane na poziomie 9l/100km więc wynik o...
5,0
Mitsubishi Lancer IX
Sedan 1.8 MIVEC 143KM 105kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 66 tys. km
użytkowana przez: 44 tys. km
5 lat gwarancji na sterownik zenit pro obd. wtryskiwacze hercules - najlepsze na rynku. spalanie różni się max. jakieś 20 do spalania na pb. polecam mam wersję sportback.
Mitsubishi Lancer IX