Szukaj

Informacje o Mitsubishi Galant VIII Sedan 3.0 i V6 24V GTZ 197KM 145kW 1997-2006

Lata produkcji: 1997 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Ósma generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1996 (w USA dwa lata później). To pierwszy samochód w rodzinie Galantów, który z klasy kompaktowej (segment C) awansował do klasy średniej. Oprócz większych rozmiarów, auto oferowało również większy komfort jazdy, a także smukłą, efektowną sylwetkę uważaną przez wielu za najładniejszą w dziejach modelu. W 1997 roku Galant VIII dostał nagrodę dla japońskiego Samochodu Roku. W innych krajach oferowany również pod nazwami Legnum i Aspire. Jego produkcja zakończyła się w roku 2003.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2972 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 278 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~bartus
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 3.0 i V6 24V GTZ 197KM 145kW
Mój egzemplarz (jak i duża częsc aut z USA) był powypadkowy więc cieżko mi ocenić. Generalnie zawsze odpala i dojeżdża na miejsce. Jednak doprowadzenie go do stanu idealnego wymaga zarabiania grubych pieniędzy. Zderzak z wesji EU oraz błotniki średnio pasują, podobnie lampy. Nie posiadają też regulacji góra/dół z kabiny kierowcy. Olej cieknie z wielu miejsc jednak nie wymaga dolewania - ten model chyba tak ma że zawsze jakiś wyciek się znajdzie. Pod maską ciasno i niewiele napraw da się zrobić samemu. W warsztatach niechętnie naprawiają. Trzeba znaleźć speca od Pajero - podobny silnik. Ogólnie ciekawe auto dla kogoś kto ma czas i pieniądze ale zdecydowanie bardziej polecam europejskie modele (choć USA dzielnie od rdzy stroni). Osiągi takie sobie bo 10s do setki ale radość z jazdy i dźwięk silnika mogą rekompensować wszystkie wady.
4,5
~watemborski@op.pl
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 3.0 i V6 24V GTZ 197KM 145kW
Modelem E50 zrobiliśmy z żoną 220000km bez najmniejszej awari w trasie /wymienłem łożyska w manualnej skrzyni biegów po 110tyś km/ dlatego polowałem w niemczech na okazję nowszego modelu no i udało się .Od1997r jeżdzę modelem E55 dobre wyposażenie miła tapicerka dobrzesię prowadzi jesterśmy z żoną bardzo żadowoleni. Następny też mitsubishi chyba Space Star.
3,8
~użytkownik :)
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 3.0 i V6 24V GTZ 197KM 145kW
wersja amerykańska
Nie pali na wszystkie cylindry
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.0 136KM 100kW 1996-2002
  • silnik
Witam . Mój Galuś, gdy go odpale, od razu wskakuje na wysokie obroty, tzn ponad 1400 , czasami zdarzało sie więcej.. Kręci na takich obrotach kilka sekund i obrotomierz oraz obroty spadają po chwili do około 1000/min.Normuje się. Gdy już chodzi na biegu jałowym,znów pojawia się sytuacja z obrotami,gdyż minimalnie skaczą w granicy 900-1100/min. Problem ten pokazuje sie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku( może rzadziej na rozgrzanym )..Wcześniej miałem jeszcze problem z dławieniem silnika,okazało sie że musiałem wymienic sonde lambde przed katalizatorem.Problem ustąpił,lecz po okresie mniej więcej pół roku silnik znów od czasu do czasu potrafi zadławić,szczególnie na bardzo zimnym, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów... Odczuwam też, że mój Galuś nie pali na wszystkie cylindry i nie można z niego wydusić maksymalnej mocy,co wielokrotnie sprawdzałem..Krótko mówiąc, na pewno nie wyciąga tych 136km ... co nie ukrywam- boli :( proszę o pomoc !!! Z góry dziękuję i pozdrawiam :) nieznana jeszcze mi się nie udało, nestety !!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nierówna praca silnika..
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan
  • lpg
Witam serdecznie! Prosiłbym o pomoc gdyż już trochę poczytałem forów ale nic raczej konkretnego się nie dowiedziałem. Więc postanowiłem założyć sobie konto na tym serwie. Tak więc odnośnie już problemu.. Trochę głupia sytuacja. Z pośpiechu gdyż sprawa była ważna nie zrzuciłem ręcznego i przejechałem na lpg około 2km.. W czasie jazdy deczko szarpnęło i wtedy zauważyłem ręczny.. Lecz problem został niestety gdyż jadę i obroty silnika spadają(zwalniam) na biegu 2 gdy dodaję gazu znów szarpie.. Na benzynie nie było tego problemu, jeździł normalnie. Jednak ostatnio pekła mi ośka prawa i zanim znalazłem odpowiednią autko niestety stało na mrozie bezczynnie około 3tygodni.. I teraz gdy odpalam autko i stoi ono w miejscu, na biegu jałowym silnik na benzynie po chwili nie równo pracuje i czasami gaśnie.. Czym może to być spowodowane??czy może to być sprawa wyregulowania? Prosiłbym o opinie na ten temat. Myślałem aby udać się do gazownika lecz słabo ostatnio z czasem jednak na dniach już będę musiał to uczynić. W zasadzie mam troszkę stracha aby czasami nie nie uszkodzony był silnik. Autko kupione około 3 miesiecy temu. Niektóre elementy zawieszenia były wymieniane. Wymieniane także oleje, tuleje, bodajże filtry. Przepraszam o tak długie wypracowanie lecz chciałem dokładnie przedstawić problem, proszę jeszcze raz o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawory w galancie.
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006
  • silnik
witam wszystkich. chcialem sie dowiedziec, bo ostatnio kupilem mitsubishi galant 2.5 v6 2000r. kupilem go jakos latem i z samodem nic sie nie dzialo bynajmniej przez 1 miesiac w lecie jak bylem bo tyle nim jezdzilem ,bo ciagle jestem jeszcze za granica, przyjechalem ostatnio na swieta, i mam cos problem z zaworami, a troche sie na tym nie znam, bo po rozgrzaniu silnika dalej je slychac, silnik pracuje glosno , za chwile przestaje glosno chodzic, jest cicho na jakis czas , i za chwile z powrotem golosno i tak na przemnian, nawet po przejechaniu, 60km jest to samo?- prosil bym o pomoc, o co dokladnie w tym chodzi, czy bede musial cos wymienic lub wyregulowac??, i jesli gdy by to ile takie cos moglo by kosztowac, bo wiem ze do tego silnika nie jest to tania usluga?????.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Mitsubishi Galant VIII Sedan