Szukaj

Informacje o Mitsubishi Galant VIII Kombi

Lata produkcji: 1996 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Ósma generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1996 (w USA dwa lata później). To pierwszy samochód w rodzinie Galantów, który z klasy kompaktowej (segment C) awansował do klasy średniej. Oprócz większych rozmiarów, auto oferowało również większy komfort jazdy, a także smukłą, efektowną sylwetkę uważaną przez wielu za najładniejszą w dziejach modelu. W 1997 roku Galant VIII dostał nagrodę dla japońskiego Samochodu Roku. W innych krajach oferowany również pod nazwami Legnum i Aspire. Jego produkcja zakończyła się w roku 2003.
czytaj więcej

Mitsubishi Galant VIII Kombi – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4680 mm
Szerokość 1740 mm
Wysokość 1445 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1495 mm
Rozstaw osi 2635 mm
Rozstaw kół - przód 1510 mm
Rozstaw kół - tył 1505 mm
Zwis przedni 930 mm
Zwis tylny 1115 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1400 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 420 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Solenizant
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Mam ten samochód jako drugi, posiadam go ponad 7 lat i mogę napisać więcej niż Ci co mają go kilka miesięcy lub kupili szrota i twierdzą, że auto jest do kitu. Jest to naprawdę dobre auto, gdy go kupiłem to nie musiałem w nim nic grzebać przez trzy lata, po trzech latach dopiero robiłem zawieszenie, które niestety obrywa przez nasze drogi, na szczęście, koszta nie są duże w porównaniu do innych aut tej klasy. W tej chwili, jak ktoś planuje kupić Galanta to musi wziąć pod uwagę parę rzeczy, bo nie jest to już auto młode. No i przede wszystkim trzeba wyróżnić kilka wersji, które były produkowane, ja osobiście mam Sport Edition w automacie 2.5 V6 i szczerze, chyba najlepszy wybór bo: najładniejsza linia nadwozia, większe hamulce w stosunku do przedliftowych, automat całkowicie bezawaryjny (no chyba że przez 300tys km nie wymieniasz oleju a skrzynia może tyle jeszcze wytrzymać ale to już na krawędzi ryzyka), przyciemniane szyby (nie folia), spalanie 10l gazu w trasie (dosłownie). W tych czasach jeśli kupujesz Galanta to zwróć uwagę na korozję podłużnic oraz kielichów, jeśli chcesz to robić samemu to za 5 tysi kupisz na pewno.
4,5
~Marcin
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
Takich japończyków już nie robią,tym samochodem można pojechać wszędzie i zawsze nim wrócisz bez problemu.Nie było żadnych usterek,które unieruchamiają auto.Przez ponad 3 lata zrobiłem 50tys km, wszystko na gazie i żadnych problemów.Podstawowe wymiany oleju,świec,filtrów,kabli zapł. Na początku jak go kupiłem wymieniłem łożyska w skrzyni biegów(bolączka galantów) i przy okazji sprzęgło.To tyle z napraw,chociaż można było jeździć dalej bez problemu.Dużo osób narzeka na gnące się tarcze hamulcowe i bicie tarcz.U mnie udało się wyeliminować tą bolączkę,trzeba po prostu dbać o hamulce.
4,1
~Artur87
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Wóz jest świetny. Jak jeździ oczywiście. Ma dobre przyspieszenie, niskie jak na swoją klasę silnikową (mówią tylko i wyłącznie o V6!) spalanie, wygodny, z oryginalnym stylem (rekin), przyjemnie wykończony w środku (opcja nardi torino z jasnymi skórami, lub ewentualnie zwykła z czarnymi. welur wygląda moim zdaniem badziewnie). Auto mało znane, niezbyt popularne, stąd niska cena. Lepszy od Passata, także pod względem niezawodności, wygodniejszy od Audi A4, ekonomiczniejszy od BMW 5, szybszy od MB E-klasse. Ma masę zalet. Trzeba tylko uważać od kogo się kupuje. Ja kupiłem w Polsce, od Polaka, auto z polskiego salonu. Z całym szacunkiem dla patriotów, zrobiłem 3 możliwe błędy za jednym zamachem. Kto jednak ma to auto w dobbym stanie, raczej go nie sprzeda. Stąd tak mało ich na allegro...
Średnie spalanie dla Mitsubishi Galant VIII Kombi
9,6 – 10,3
l/100 km
7,0
l/100 km
11,4 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,8
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Skrzynia automat. Instalacja 4gen sterownik lpg-tech wtryski barracuda. Jazda głównie w mieście, nieduże dystanse i trochę korków. Średnio gazu wychodzi około 12,5-13,5L/100. Jazda w trasie z prędkością 90km/h 8L/100, jazda ze średnia 110, spalanie w granicach 9,5. Gazu pali praktycznie tyle samo co benzyny, w dodatku dość szybko silnik się nagrzewa, więc przełączenie ( przy 44 stopniach ) na gaz jest dość żwawe. Jeśli o dynamikę chodzi to nie ma różnicy czy się jedzie na benzynie czy na gazie, auto jedzie tak samo.
11,3
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Tak jak pisza poprzednicy jak na 163konie to spalanie troszkę za duże. Ratuje fajna pojemność i klank silnika. Pojemność fajnie widać na momencie obrotowym. Co do samego auta to tak: Plusy: wygodne, elastyczne, ładne -przód rekina, najlepszy klank V6 tamtych lat! Niezawodne, fajnie pracuje na gazie, super wyposażenie, tanie w zakupie Minusy: Rdza na kolumnach amortyzatora - zmorą plus inne zwyczajowe miejsca Obsługa V6 utrudniona z uwagi na kolektor dolotowy - brak swobodnego dostępu do 3 cylindrów podnosi koszt każdej usługi Prowadzenie mogłoby być lepsze strasznie podsterowny! Trzeba zadbać o lepsze opony bo łatwo traci przyczepność przy przyspieszaniu, tył także uslizguje w zakrętach Kosztowna wymiana łożysk szczególnie tył uważać należy na wersje z amortyzatorami tył z auto regulacja - drogieee Pozantym super samochodnzan tajne pieniądze. Przyjemność z jazdy przysłania wady i mimo lat jeździe nim z przyjemnością.
11,8
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.0 136KM 100kW
Galanta kupiłem gdy miał 247tyś km i sprzedałem go gdy miał 270tyś km. Byłem pierwszym właścicielem w Polsce i sprowadziłem go z Niemiec który był w czystej benzynie. Od razu gdy go opłaciłem, przerejestrowałem zainwestowałem w porządną sekwencyjną instalacje gazu firmy STAG. Nie odczuwałem żadnej różnicy jadąc na benzynie i na gazie. Spalanie na takie auto z takim silnikiem uważam za bardzo ekonomiczne. Dojeżdżałem codziennie do stolicy mając 40% cykl miejski 60%trasa. Gdy miałem lekką nogę po mieście zawsze wychodziło 11-11.5 litra ale lubiłem go czasami podkręcać na wyższe obroty to spalanie wychodziło w granicach 12.5-13.5 litra. Najwięcej mi spalił przy gwałtownym ruszaniu na światłach i intensywnym hamowaniu 14.7litra. Nie ważne czy go cisnęliśmy a zawsze różnica spalania gwałtownie się nie zmieniała. Butle gazową miałem 37 litrów i przy cenie gazu 1.67-1.90zl za litr wychodziło mi łącznie za 55-65zł co robiłem 270-320km. Nigdy mi nie zszedł poniżej 10litrów i dziwie się że nie którym wychodzi 8-9. To muszą być bardzo spartańskie warunki, bez klimy, bez ogrzewania, full eco driving a ja jeździłem cały czas na klimatyzacji, przy wyprzedzaniu nie żałowałem przyciśnięcia bo sam prosił o to, to co było w aucie cały czas było wykorzystane. Chciałem dodać że jeździłem na oponach 215 50 17' w porze zimowej i jak letniej. Uważam że samochód godny uwagi, na tle innych aut oferuję bardzo przystępną cenę i w dodatku bardzo duże wyposażenie jak 4x elektryczne szyby, climatronic, tempomat, elektrycznie lusterka z podgrzewaniem. Oczywiście co do skóry i tempomatu zależało od wersji .Gdyby miałbym kupić jeszcze raz te auto nie wahałbym się ale następnym razem 2.5 v6 :)
Nie pali na wszystkie cylindry
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.0 136KM 100kW 1996-2002
  • silnik
Witam . Mój Galuś, gdy go odpale, od razu wskakuje na wysokie obroty, tzn ponad 1400 , czasami zdarzało sie więcej.. Kręci na takich obrotach kilka sekund i obrotomierz oraz obroty spadają po chwili do około 1000/min.Normuje się. Gdy już chodzi na biegu jałowym,znów pojawia się sytuacja z obrotami,gdyż minimalnie skaczą w granicy 900-1100/min. Problem ten pokazuje sie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku( może rzadziej na rozgrzanym )..Wcześniej miałem jeszcze problem z dławieniem silnika,okazało sie że musiałem wymienic sonde lambde przed katalizatorem.Problem ustąpił,lecz po okresie mniej więcej pół roku silnik znów od czasu do czasu potrafi zadławić,szczególnie na bardzo zimnym, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów... Odczuwam też, że mój Galuś nie pali na wszystkie cylindry i nie można z niego wydusić maksymalnej mocy,co wielokrotnie sprawdzałem..Krótko mówiąc, na pewno nie wyciąga tych 136km ... co nie ukrywam- boli :( proszę o pomoc !!! Z góry dziękuję i pozdrawiam :) nieznana jeszcze mi się nie udało, nestety !!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nierówna praca silnika..
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan
  • lpg
Witam serdecznie! Prosiłbym o pomoc gdyż już trochę poczytałem forów ale nic raczej konkretnego się nie dowiedziałem. Więc postanowiłem założyć sobie konto na tym serwie. Tak więc odnośnie już problemu.. Trochę głupia sytuacja. Z pośpiechu gdyż sprawa była ważna nie zrzuciłem ręcznego i przejechałem na lpg około 2km.. W czasie jazdy deczko szarpnęło i wtedy zauważyłem ręczny.. Lecz problem został niestety gdyż jadę i obroty silnika spadają(zwalniam) na biegu 2 gdy dodaję gazu znów szarpie.. Na benzynie nie było tego problemu, jeździł normalnie. Jednak ostatnio pekła mi ośka prawa i zanim znalazłem odpowiednią autko niestety stało na mrozie bezczynnie około 3tygodni.. I teraz gdy odpalam autko i stoi ono w miejscu, na biegu jałowym silnik na benzynie po chwili nie równo pracuje i czasami gaśnie.. Czym może to być spowodowane??czy może to być sprawa wyregulowania? Prosiłbym o opinie na ten temat. Myślałem aby udać się do gazownika lecz słabo ostatnio z czasem jednak na dniach już będę musiał to uczynić. W zasadzie mam troszkę stracha aby czasami nie nie uszkodzony był silnik. Autko kupione około 3 miesiecy temu. Niektóre elementy zawieszenia były wymieniane. Wymieniane także oleje, tuleje, bodajże filtry. Przepraszam o tak długie wypracowanie lecz chciałem dokładnie przedstawić problem, proszę jeszcze raz o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawory w galancie.
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006
  • silnik
witam wszystkich. chcialem sie dowiedziec, bo ostatnio kupilem mitsubishi galant 2.5 v6 2000r. kupilem go jakos latem i z samodem nic sie nie dzialo bynajmniej przez 1 miesiac w lecie jak bylem bo tyle nim jezdzilem ,bo ciagle jestem jeszcze za granica, przyjechalem ostatnio na swieta, i mam cos problem z zaworami, a troche sie na tym nie znam, bo po rozgrzaniu silnika dalej je slychac, silnik pracuje glosno , za chwile przestaje glosno chodzic, jest cicho na jakis czas , i za chwile z powrotem golosno i tak na przemnian, nawet po przejechaniu, 60km jest to samo?- prosil bym o pomoc, o co dokladnie w tym chodzi, czy bede musial cos wymienic lub wyregulowac??, i jesli gdy by to ile takie cos moglo by kosztowac, bo wiem ze do tego silnika nie jest to tania usluga?????.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Mitsubishi Galant VIII Kombi