Szukaj

Informacje o Mitsubishi Galant VIII

Lata produkcji: 1996 – 2006
Segment: Wyższa klasa średnia
Ósma generacja modelu pojawiła się na rynku w roku 1996 (w USA dwa lata później). To pierwszy samochód w rodzinie Galantów, który z klasy kompaktowej (segment C) awansował do klasy średniej. Oprócz większych rozmiarów, auto oferowało również większy komfort jazdy, a także smukłą, efektowną sylwetkę uważaną przez wielu za najładniejszą w dziejach modelu. W 1997 roku Galant VIII dostał nagrodę dla japońskiego Samochodu Roku. W innych krajach oferowany również pod nazwami Legnum i Aspire. Jego produkcja zakończyła się w roku 2003.
czytaj więcej

Mitsubishi Galant VIII – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Kamil
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 2.5 24V 163KM 120kW
Auto z tych które kupuje się sercem, a nie rozumem. Jeździ się nim świetnie, mój egzemplarz trzymał się bardzo sztywno drogi, wręcz zachęcał do szybszej jazdy, prowadził się pewnie. Niestety, auto bardzo rdzewieje, przez to jego utrzymanie jest drogie. Jeśli ktoś w 2021 roku chce kupić galanta to musi szykować min. 10k. Reszta rzeczy jak w każdym innym aucie, czasem padnie sonda, czasem jakaś uszczelka. Może paść aparat zapłonowy i inne pierdoły jak to jest w starym aucie. Brak niektórych nowych części, przeguby trzeba regenerować, cewkę można wymienić, ale nie cały aparat. Ogólnie auto fajne, ale nie jako jedyne w domu. To już auto dla pasjonata który będzie o nie dbał. A on odwdzięczy się wrażeniami z jazdy i wzrokiem przechodniów skierowanym na właściciela.
3,6
~bartus
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 3.0 i V6 24V GTZ 197KM 145kW
Mój egzemplarz (jak i duża częsc aut z USA) był powypadkowy więc cieżko mi ocenić. Generalnie zawsze odpala i dojeżdża na miejsce. Jednak doprowadzenie go do stanu idealnego wymaga zarabiania grubych pieniędzy. Zderzak z wesji EU oraz błotniki średnio pasują, podobnie lampy. Nie posiadają też regulacji góra/dół z kabiny kierowcy. Olej cieknie z wielu miejsc jednak nie wymaga dolewania - ten model chyba tak ma że zawsze jakiś wyciek się znajdzie. Pod maską ciasno i niewiele napraw da się zrobić samemu. W warsztatach niechętnie naprawiają. Trzeba znaleźć speca od Pajero - podobny silnik. Ogólnie ciekawe auto dla kogoś kto ma czas i pieniądze ale zdecydowanie bardziej polecam europejskie modele (choć USA dzielnie od rdzy stroni). Osiągi takie sobie bo 10s do setki ale radość z jazdy i dźwięk silnika mogą rekompensować wszystkie wady.
4,1
~zalatana
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 2.5 24V 163KM 120kW
Jeżdżę autkiem 2 rok i ani razu mnie nie zawiodło,pomimo swojego wieku.Ba! Silnik niezawodny, pięknie pracuje i brzmi podczas odcinki :)Kupiłam swojego niestety z wytartym sprzęgłem i miałam problem z wbijaniem 2ki,ale wymieniłam to, jak wszystkie paski i płyny i śmigam bez problemowo. Uwielbiam jeździć Galem, jest wygodny na długie trasy, super się prowadzi. Samochód przyciąga wzrok innych użytkowników dróg :) dlatego,że ma swoją piękną linię a nie to,co teraz - każdy samochód podobny do siebie i niby mają agresywny wygląd,ale mocy to, to ni ma... Galuś super przyspiesza,również w gazie, wyprzedzanie to nie żaden problem, nie trzeba się długo zastanawiać. Parę rzeczy pozostawia wiele do życzenia - wyciszenie (odczuwane na autostradzie),korozja tylnych nadkoli oraz dołu przednich drzwi,ogólnie blacha cieniutka, zawieszenie,które jest za słabe na polskie drogi,słabe hamulce i skrzynia biegów. Koszty części są takie same jak do innych aut i nie ma problemu z dostępem. Jak to powiedział mój mechanik - takie starsze auta są najlepsze! Nie zamieniłabym go na inne! Zakup trafiony! Jak się o niego dba, to się odwdzięcza niezawodnością !
Średnie spalanie dla Mitsubishi Galant VIII
9,3 – 15,0
l/100 km
6,9 – 7,0
l/100 km
10,8 – 17,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Mitsubishi Galant VIII
Sedan 2.5 24V 163KM 120kW
Elastyczny silnik i dobra instalacja LPG dawała mi średnie spalanie 11-12l przy jeździe mieszanej, to do pracy 5km w jedną stronę, to w krótką trasę 40km. Generalnie jazda była tania, nawet bardzo. Swego czasu przy cenie LPG na poziomie 1.60zł robiłem 100km za jakieś 18zł. Czego chcieć więcej? Dla mnie silnik idealny, bo i jest czym jechać i mruczy no i w gazie niesamowicie ekonomiczny. O spalaniu benzyny się nei wypowiem, rzadko zdarzało się na niej jeździć, ale generalnie jakieś 10/100, więc przy tej pojemności jak najbardziej na plus
11,8
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Skrzynia automat. Instalacja 4gen sterownik lpg-tech wtryski barracuda. Jazda głównie w mieście, nieduże dystanse i trochę korków. Średnio gazu wychodzi około 12,5-13,5L/100. Jazda w trasie z prędkością 90km/h 8L/100, jazda ze średnia 110, spalanie w granicach 9,5. Gazu pali praktycznie tyle samo co benzyny, w dodatku dość szybko silnik się nagrzewa, więc przełączenie ( przy 44 stopniach ) na gaz jest dość żwawe. Jeśli o dynamikę chodzi to nie ma różnicy czy się jedzie na benzynie czy na gazie, auto jedzie tak samo.
11,3
Mitsubishi Galant VIII
Kombi 2.5 24V 163KM 120kW
Tak jak pisza poprzednicy jak na 163konie to spalanie troszkę za duże. Ratuje fajna pojemność i klank silnika. Pojemność fajnie widać na momencie obrotowym. Co do samego auta to tak: Plusy: wygodne, elastyczne, ładne -przód rekina, najlepszy klank V6 tamtych lat! Niezawodne, fajnie pracuje na gazie, super wyposażenie, tanie w zakupie Minusy: Rdza na kolumnach amortyzatora - zmorą plus inne zwyczajowe miejsca Obsługa V6 utrudniona z uwagi na kolektor dolotowy - brak swobodnego dostępu do 3 cylindrów podnosi koszt każdej usługi Prowadzenie mogłoby być lepsze strasznie podsterowny! Trzeba zadbać o lepsze opony bo łatwo traci przyczepność przy przyspieszaniu, tył także uslizguje w zakrętach Kosztowna wymiana łożysk szczególnie tył uważać należy na wersje z amortyzatorami tył z auto regulacja - drogieee Pozantym super samochodnzan tajne pieniądze. Przyjemność z jazdy przysłania wady i mimo lat jeździe nim z przyjemnością.
Nie pali na wszystkie cylindry
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.0 136KM 100kW 1996-2002
  • silnik
Witam . Mój Galuś, gdy go odpale, od razu wskakuje na wysokie obroty, tzn ponad 1400 , czasami zdarzało sie więcej.. Kręci na takich obrotach kilka sekund i obrotomierz oraz obroty spadają po chwili do około 1000/min.Normuje się. Gdy już chodzi na biegu jałowym,znów pojawia się sytuacja z obrotami,gdyż minimalnie skaczą w granicy 900-1100/min. Problem ten pokazuje sie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku( może rzadziej na rozgrzanym )..Wcześniej miałem jeszcze problem z dławieniem silnika,okazało sie że musiałem wymienic sonde lambde przed katalizatorem.Problem ustąpił,lecz po okresie mniej więcej pół roku silnik znów od czasu do czasu potrafi zadławić,szczególnie na bardzo zimnym, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów... Odczuwam też, że mój Galuś nie pali na wszystkie cylindry i nie można z niego wydusić maksymalnej mocy,co wielokrotnie sprawdzałem..Krótko mówiąc, na pewno nie wyciąga tych 136km ... co nie ukrywam- boli :( proszę o pomoc !!! Z góry dziękuję i pozdrawiam :) nieznana jeszcze mi się nie udało, nestety !!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nierówna praca silnika..
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan
  • lpg
Witam serdecznie! Prosiłbym o pomoc gdyż już trochę poczytałem forów ale nic raczej konkretnego się nie dowiedziałem. Więc postanowiłem założyć sobie konto na tym serwie. Tak więc odnośnie już problemu.. Trochę głupia sytuacja. Z pośpiechu gdyż sprawa była ważna nie zrzuciłem ręcznego i przejechałem na lpg około 2km.. W czasie jazdy deczko szarpnęło i wtedy zauważyłem ręczny.. Lecz problem został niestety gdyż jadę i obroty silnika spadają(zwalniam) na biegu 2 gdy dodaję gazu znów szarpie.. Na benzynie nie było tego problemu, jeździł normalnie. Jednak ostatnio pekła mi ośka prawa i zanim znalazłem odpowiednią autko niestety stało na mrozie bezczynnie około 3tygodni.. I teraz gdy odpalam autko i stoi ono w miejscu, na biegu jałowym silnik na benzynie po chwili nie równo pracuje i czasami gaśnie.. Czym może to być spowodowane??czy może to być sprawa wyregulowania? Prosiłbym o opinie na ten temat. Myślałem aby udać się do gazownika lecz słabo ostatnio z czasem jednak na dniach już będę musiał to uczynić. W zasadzie mam troszkę stracha aby czasami nie nie uszkodzony był silnik. Autko kupione około 3 miesiecy temu. Niektóre elementy zawieszenia były wymieniane. Wymieniane także oleje, tuleje, bodajże filtry. Przepraszam o tak długie wypracowanie lecz chciałem dokładnie przedstawić problem, proszę jeszcze raz o pomoc.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zawory w galancie.
  • Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006
  • silnik
witam wszystkich. chcialem sie dowiedziec, bo ostatnio kupilem mitsubishi galant 2.5 v6 2000r. kupilem go jakos latem i z samodem nic sie nie dzialo bynajmniej przez 1 miesiac w lecie jak bylem bo tyle nim jezdzilem ,bo ciagle jestem jeszcze za granica, przyjechalem ostatnio na swieta, i mam cos problem z zaworami, a troche sie na tym nie znam, bo po rozgrzaniu silnika dalej je slychac, silnik pracuje glosno , za chwile przestaje glosno chodzic, jest cicho na jakis czas , i za chwile z powrotem golosno i tak na przemnian, nawet po przejechaniu, 60km jest to samo?- prosil bym o pomoc, o co dokladnie w tym chodzi, czy bede musial cos wymienic lub wyregulowac??, i jesli gdy by to ile takie cos moglo by kosztowac, bo wiem ze do tego silnika nie jest to tania usluga?????.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Mitsubishi Galant VIII