Szukaj

Informacje o Mitsubishi Galant VII Sedan 2.0 24V V6 240KM 177kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia
Siódma generacja modelu debiutowała na większości rynków w roku 1992. W Stanach Zjednoczonych dwa lata później, rok po uruchomieniu produkcji w amerykańskiej fabryce Mitsubishi w Normal, Illinois. Galant VII zyskał nową, elegancką, a przy tym bardzo dynamiczną linię. Wbrew modzie na zwiększanie rozmiarów kolejnych modeli, był mniejszy od swojego poprzednika. W innych krajach oferowany również pod nazwami Emeraude oraz Eterna. Produkcja Galanta VII zakończyła się w 1997 roku.
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 309 Nm przy 4750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
szarpanie (b. krótkie, powtarzające się utraty mocy) przy szybkim przyspieszaniu
  • Mitsubishi Galant VII Sedan 1.8 116KM 85kW 1994-1996
  • silnik
Kiedy powoli przyspieszam, samochód może wejść na duże obroty, podjechać pod górkę i osiągnąć znaczną prędkość, ale jak trochę docisnę pedał przyspieszenia, to dostaje czkawki. Zwykle dzieje się to przy 3k - 4k rpm (większych nie próbowałem). Czasem już przy średnim przyspieszaniu, a czasem muszę mocno docisnąć aby efekt się ujawnił, ale jest zawsze. Zaczęło się od tego, że pewnego razu podczas ruszania spod świateł silnik nagle okazał się tak słaby, że ledwo mogłem ruszyć. Jak potem przetestowałem, to przyspieszając ekstremalnie wolno mogłem się rozpędzić nawet do 80 km/h (dalej nie próbowałem). Stan ten utrzymywał się do czasu kiedy zostały wymienione świece (po paru godzinach diagnostyki, w bardzo poważnym warsztacie diagnostycznym, która to diagnostyka niczego nie wykazała). Z tego co wiem, to na tych świecach było przejechane co najmniej 70k km (czy to w ogóle możliwe). Po wymianie świec jest dużo lepiej, czyli tak jak opisałem na początku - czkawka przy średnim lub szybkim przyspieszaniu. Jak na razie 2 warsztaty nie mogą dojść co może być przyczyną. Do tej pory zostało zrobione: 1. wymiana świec (choć wcale nie wyglądały tak źle mimo >70k km na liczniku) - dużo poprawiła 2. wymiana kopułki rozdzielacza, choć nie było na nim śladów przebić, ale styki trochę były już zużyte - bez zmian 3. wymiana palca rozdzielacza - bez zmian 4. ogólne zbadanie przez fachowca cewki - wygląda dobrze 5. podłączenie do komputera wykazało, że jest zarejestrowany błąd pt. \"uszkodzenie czujnika prędkości\" - błąd został z komputera skasowany - potem przejechałem się tak, aby wywołać problem - po ponownym podłączeniu błędu nie było (nie wiem jak to interpretować) No i teraz mam dylemat, co dalej? Szukać na szrocie czujnika prędkości (może być trudne i drogie, a nie daje żadnych gwarancji), czy może coś zupełnie innego. Do wystąpienia tego problemu samochód działał bez zarzutów. Jedyny problem elektryczny jaki był i jest nadal, to nadtopiona kostka podłączana do lewego przedniego światła, co owocuje często świeceniem tego reflektora lekko na żółto. Ma ktoś jakieś pomysły? Sugerowano mi, że może to być problem ze ślizgającym się sprzęgłem, ale jakoś nie chce mi się wierzyć. Dodam tylko, że przed wymianą świec, kiedy samochód jeździł bardzo kiepsko, na lampie stroboskopowej podpiętej do jednej ze świec było widać, że są duże problemy z zasilaniem świecy (generalnie wszystkie 4 miały takie same braki). Po wymianie trudno już było to zaobserwować bez obciążenia silnika.
Problem rozwiązany
3 komentarze
skaka na obrotach
  • Mitsubishi Galant VII Sedan 1.8 116KM 85kW 1994-1996
  • silnik
witam mam problem na wolnych obrotach skaka mi do15 i tak non stop odłączę tą czarną gruszke to nie skaka ale obroty są na 20 niewiem co mam wymienic przepływke juz wymieniłem i co dalej moze ktos doradzi niewiem co robić wymieniona przepływka
Oczekuje na rozwiązanie
zimny nie odpala
  • Mitsubishi Galant VII Hatchback 2.0 GLSTD 90KM 66kW 1992-1996
  • instalacja elektryczna
zimnysilnik niechce odpalic po odpaleniu na popych odpala za kazdym razem nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
Mitsubishi Galant VII Sedan