Szukaj

Informacje o Mitsubishi Eclipse Cross SUV 2.2 DiD 150KM 110kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Eclipse Cross produkowany jest od roku 2017 i nie ma nic wspólnego, poza inspiracją i w części wspólną nazwą, ze sportowym coupe o nazwie Eclipse, które produkowane było do 2011 r. Mitsubishi Eclipse Cross, dla którego pierwowzorem były prototypy z roku 2013 i 2015, noszące nazwy XR-PHECV oraz XR-PHEV II, należy do segmentu kompaktowych crossoverów i w gamie Mitsubishi zajął miejsce pomiędzy mniejszym ASX a większym Outlanderem. Eclipse Cross powstało na platformie podłogowej Mitsubishi GS Platform, która została opracowana w kooperacji z koncernem DaimlerChrysler (na tej samej platformie zbudowano także m.in. model Grand Lancer).
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo „lexusoidalny”, mam w ogóle nadzieję, że nie jest zbyt japoński jak na europejski rynek, bo Eclipse Cross ma potencjał na udaną karierę w tej części świata. Nawet pomimo wziętej z kapelusza nazwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi ze swoim nowym designem w końcu budzi się z bardzo długiego snu. Tylko nie patrzcie na niego z tyłu. Z przodu super, z boku piękna sylwetka w kształcie klina, ale z tyłu coś dziwnego.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 2268 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,9 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 97,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
5,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria
Rozciągnięty łańcuch rozrządu przez zepsute wariatory
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • silnik
  • 79 tys. km
Krótko: Warkot przy uruchamianiu, świecąca lampka silnika. Rozciągnięty łańcuch rozrządu i zepsute wariatory. Długa wersja: Uruchamiany rano, a w kolejnych dniach też po jeździe silnik startował z dziwnym warkotem, jakby akumulator się wyczerpywał. Zaświeciła się też lampka kontroli silnika. W warsztacie ASO stwierdzili, że trzeba sprawdzić czy to czasem nie czujnik, może też łańcuch był rozciągnięty, a może wariatory nawalały, i zamówili niepasujący czujnik, ale tańszy, później już właściwy. Nie pomogło. Nie zezwalali na jazdę po autostradzie, bo mógł się naciągnąć łańcuch. Poprosiłem o sprawdzenie tego łańcucha i był rzeczywiście rozciągnięty. Więc wymienili łańcuch, pojechałem do domu. Następnego dnia rano znowu warkot, znowu warsztat. Po sprawdzeniu wariatory były do wymiany - to ich wadliwa praca naciągnęła łańcuch. Od 2 dni po wymianie wariatorów jest ok. Autostrada Wrocław-Warszawa przejechana.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zgrzyty przy zmianie biegu 1 na 2.
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Zgrzyty przy zmianie z biegu 1 na 2. Ta zmiana jest ciężka jak w starze z lat 70.
2 komentarze
Stuki przedniego zawieszenia
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Przednie zawieszenie po prawej stronie tłucze się na każdym najmniejszym doleczku a na większych i lewa strona. Jedzie się po nierównej jezdni jak wozem drabiniastym w 70 latach.
1 komentarz
Mitsubishi Eclipse Cross SUV