Szukaj

Informacje o Mitsubishi Eclipse Cross SUV PHEV Facelifting 2.4 MIVEC 188KM 138kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Eclipse Cross produkowany jest od roku 2017 i nie ma nic wspólnego, poza inspiracją i w części wspólną nazwą, ze sportowym coupe o nazwie Eclipse, które produkowane było do 2011 r. Mitsubishi Eclipse Cross, dla którego pierwowzorem były prototypy z roku 2013 i 2015, noszące nazwy XR-PHECV oraz XR-PHEV II, należy do segmentu kompaktowych crossoverów i w gamie Mitsubishi zajął miejsce pomiędzy mniejszym ASX a większym Outlanderem. Eclipse Cross powstało na platformie podłogowej Mitsubishi GS Platform, która została opracowana w kooperacji z koncernem DaimlerChrysler (na tej samej platformie zbudowano także m.in. model Grand Lancer).
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo „lexusoidalny”, mam w ogóle nadzieję, że nie jest zbyt japoński jak na europejski rynek, bo Eclipse Cross ma potencjał na udaną karierę w tej części świata. Nawet pomimo wziętej z kapelusza nazwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi ze swoim nowym designem w końcu budzi się z bardzo długiego snu. Tylko nie patrzcie na niego z tyłu. Z przodu super, z boku piękna sylwetka w kształcie klina, ale z tyłu coś dziwnego.

~Luzacjusz
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 2360 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 188 KM (138 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88 x 97 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Rozciągnięty łańcuch rozrządu przez zepsute wariatory
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • silnik
  • 79 tys. km
Krótko: Warkot przy uruchamianiu, świecąca lampka silnika. Rozciągnięty łańcuch rozrządu i zepsute wariatory. Długa wersja: Uruchamiany rano, a w kolejnych dniach też po jeździe silnik startował z dziwnym warkotem, jakby akumulator się wyczerpywał. Zaświeciła się też lampka kontroli silnika. W warsztacie ASO stwierdzili, że trzeba sprawdzić czy to czasem nie czujnik, może też łańcuch był rozciągnięty, a może wariatory nawalały, i zamówili niepasujący czujnik, ale tańszy, później już właściwy. Nie pomogło. Nie zezwalali na jazdę po autostradzie, bo mógł się naciągnąć łańcuch. Poprosiłem o sprawdzenie tego łańcucha i był rzeczywiście rozciągnięty. Więc wymienili łańcuch, pojechałem do domu. Następnego dnia rano znowu warkot, znowu warsztat. Po sprawdzeniu wariatory były do wymiany - to ich wadliwa praca naciągnęła łańcuch. Od 2 dni po wymianie wariatorów jest ok. Autostrada Wrocław-Warszawa przejechana.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zgrzyty przy zmianie biegu 1 na 2.
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Zgrzyty przy zmianie z biegu 1 na 2. Ta zmiana jest ciężka jak w starze z lat 70.
2 komentarze
Stuki przedniego zawieszenia
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Przednie zawieszenie po prawej stronie tłucze się na każdym najmniejszym doleczku a na większych i lewa strona. Jedzie się po nierównej jezdni jak wozem drabiniastym w 70 latach.
1 komentarz
Mitsubishi Eclipse Cross SUV PHEV Facelifting
Aktualnie przeglądasz Mitsubishi Eclipse Cross SUV PHEV Facelifting