Szukaj

Informacje o Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Eclipse Cross produkowany jest od roku 2017 i nie ma nic wspólnego, poza inspiracją i w części wspólną nazwą, ze sportowym coupe o nazwie Eclipse, które produkowane było do 2011 r. Mitsubishi Eclipse Cross, dla którego pierwowzorem były prototypy z roku 2013 i 2015, noszące nazwy XR-PHECV oraz XR-PHEV II, należy do segmentu kompaktowych crossoverów i w gamie Mitsubishi zajął miejsce pomiędzy mniejszym ASX a większym Outlanderem. Eclipse Cross powstało na platformie podłogowej Mitsubishi GS Platform, która została opracowana w kooperacji z koncernem DaimlerChrysler (na tej samej platformie zbudowano także m.in. model Grand Lancer).
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo „lexusoidalny”, mam w ogóle nadzieję, że nie jest zbyt japoński jak na europejski rynek, bo Eclipse Cross ma potencjał na udaną karierę w tej części świata. Nawet pomimo wziętej z kapelusza nazwy.

~Powagosław
Luzacjusz

Mitsubishi ze swoim nowym designem w końcu budzi się z bardzo długiego snu. Tylko nie patrzcie na niego z tyłu. Z przodu super, z boku piękna sylwetka w kształcie klina, ale z tyłu coś dziwnego.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1800-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~RS
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV 1.5 T 163KM 120kW
Samochód kupiłem w styczniu 2021r. jako nowy w salonie: wersja 2WD z automatem CVT. Przesiadłem się z Jeep'a Renegade 1.4 Multiair 140 KM (psuł się :)). Pierwsze wrażenie jakie robi Cross jest bardzo pozytywne. Oczywiście otwarta jest kwestia wyglądu, bo to rzecz gustu. Moim zdaniem samochód ma wyrazisty i dynamiczny wygląd mimo sporych gabarytów. Pewne zdziwienie budzi tylko brak tylnych świateł w technologii LED - niezrozumiałe skąpstwo. Wnętrze jest przestronne, funkcjonalne i solidnie wykonane - tak "po japońsku" :). Wyjątek, to przyciski ogrzewania przednich foteli - masakra i moim zdaniem zbyt cienka, chociaż obszyta skórą, kierownica. Poza tym w fatalnym miejscu umieszczono od strony kierowcy , przyciski sterowania szybami, do których dostęp blokuje uchwyty drzwi. No i dywaniki po stronie kierowcy o wielkości ... serwetki :). Samochód w wersji, którą posiadam wyposażono w sporo systemów i wodotrysków. Natomiast nie rozumiem dlaczego producent nie przewidział : - wskazania ciśnienia w oponach pomimo zabudowanych czujników i jedynie sygnalizację zbyt małego ciśnienia, - nawigacji, pomimo zabudowy GPS, - cyfrowego wskazania prędkości ustawienia tempomatu, ustawia się na "czuja" w oparciu o prędkościomierz. Reszta bardzo mi się podoba i spełnia swoje zadanie.żądnych Nie jestem specjalistą, ale moim zdaniem silnik i bezstopniowa skrzynia pracują w wzorowo. Żadnego szarpania i zadyszki, ba ... samochód ma bardzo fajne "kopytko" :) Nie ma problemu z przyśpieszaniem podczas wyprzedzania i jest cicho ... a głuchy nie jestem. Oczywiście nie jest to jakiś RS czy insze WRC, ale dla mnie OK. Zawieszenie dla mnie super, rozsądny kompromis pomiędzy twardością a bujaniem. Co do spalania , cóż wszystko zależy od kierowcy. Spokojna jazda w mieście plus trochę autostrady wyszło mi od 7,8 do 8,1 l/100km. Dobicie pedału gazu i jazda z dozwoloną prędkością 140 (+- 10 :):) km/h , to już 12-15 l/100km. Silnik spalinowy to maszyna cieplna i praw fizyki pan nie zmienisz :). Reasumują , jak na razie jestem zadowolony i uważam, że za tę cenę dostałem bardzo przyzwoity samochód. Co do trwałości trudno mi się wypowiadać ze zrozumiałych względów. Aha i na koniec - fajni ludzie z serwisu Mitsubishi w Sosnowcu, moim zdaniem to też nie do przecenienia. Moje doświadczenia po serwisie Jeepa były traumatyczne (niekompetentni i chamscy ludzie, nie wiem, może miałem pecha) a teraz wróciła mi wiara w ludzi :):):), a przynajmniej na chwilę :).
4,5
~jack
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV 1.5 T 163KM 120kW
Bardzo przyzwoite auto, ciche, zwinne, wygodne, znakomicie wykonane. Po bmw z napędem na tył i dużym momentem obrotowym, to jest inny świat, ale przyznam się że trasę praca-dom pokonuję okrężną drogą - po prostu nie chce się wysiadać. Raczej nadaje się do spokojnej jazdy, chociaż zaskakująco dobrze przyspiesza. Pozytywnie oceniam skrzynię CVT - która nie wyje, światła led - rewelacja, silnik - bardzo dobra praca, pozycja - komfort i dobra widoczność, układ kierowniczy - świetna zwrotność. Minusem może być spalanie i lekka "wiotkość" w zakrętach, ale to nic w porównaniu do zalet, jeżeli kupuje się go z pełną świadomością, to chyba najlepsza oferta w stosunku do koreańskich odpowiedników za rozsądne pieniądze.
4,6
~Tonero
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV 1.5 T 163KM 120kW
Obawiałem się skrzyni e-CVT, jednak autko okazało się bardzo dynamiczne. Prowadzi się naprawdę super. Do tego, cała masa udogodnień elektronicznych, typu system kamer 360 stopni, radary, asystent pasa ruchu i jasne światła LED. Bardzo dużo funkcji zautomatyzowanych: awaryjne hamowanie, światła drogowe, hamulec postojowy, wycieraczki, itp. Ostatnio odkryłem, że nawet światła awaryjne włączają się same przy ostrym hamowaniu. Wykończenie, jak to w nowoczesnych samochodach - bardzo dużo plastikowych elementów i dość cienka blacha, warto pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu np. powłoce ceramicznej. Stylistyka pojazdu do kwestia gustu, mi się przód podobał bardzo, tył trochę mniej. Przez to, że jest ścięty, to i bagażnik jest mały. Jednak w przeciwieństwie do np. Toyoty CH-R z tyłu trzy dorosłe osoby w miarę wygodnie mogą wsiąść. Szacun dla producenta, że tryb ECO włącza się na żądanie, a nie jak w innych autach, gdzie ECO jest zawsze na dzień dobry, a tryb sportowy trzeba wymuszać. Ja przedkładam dynamikę jazdy przed oszczędność paliwa.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV 1.5 T 163KM 120kW
Pali dużo. Więcej niż Mazda 6 2.5 AT 192KM na tych samych trasach i przy podobnym stylu jazdy. Z drugiej strony pali dziwnie stabilnie, czy jeżdżę dużo po mieście, czy jadę w długą trasę, baku mi wystarcza na bardzo podobną ilość km. Po prostu auto nie lub prędkości 140km/h i długotrwałego niezdecydowanego przyspieszania... bo o dziwo mniej spala przy stylu maks depnięcie, docelowa prędkość i jak najdłuższe utrzymywanie jej (najlepiej w zakresie 90-120), niż jazda na półgazie przy przyśpieszaniu... Generalnie wiedziałem, że nie pali mało więc nie jestem zawiedziony... Auto idealne do jazdy miejskiej/podmiejskiej... Córki z tyłu mają dużo miejsca, Bagażnik dla takiej ajzdy nie jest sprawą najważniejszą. A w mieście właśnie pali mi podobnie, a nawet mniej jak Mazda, dopiero w trasie znacznie traci...
10,2
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV 1.5 T 163KM 120kW
Dane producenta są dalekie od rzeczywistości. Samochód paliwożerny!!! Mam 4x4 i spodziewałem się dużego spalania. Autostrada 140km/h spalanie na poziomie 13 litrów (jazda na odcinku 300km). Miasto: zima - 12litrów/100, lato 9-10 litrów/100. Komfort jazdy rekompensuje koszty spalania.
8,8
Mitsubishi Eclipse Cross
SUV 1.5 T 163KM 120kW
Porażką jest opisywanie przez producenta spalania na poziomie 7 litrów. Na odcinkach dom szkoła (5km) spalanie wynosi 13-14l, w korkach minimum 10l. Udaje mi się na eco, wlokąc się delikatnie zejść na 9l. Nie zrozumiałe jest że samochody konkurencji o podobnych gabarytach i osiągach palą 2-3 litry mniej np: Honda.
Rozciągnięty łańcuch rozrządu przez zepsute wariatory
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • silnik
  • 79 tys. km
Krótko: Warkot przy uruchamianiu, świecąca lampka silnika. Rozciągnięty łańcuch rozrządu i zepsute wariatory. Długa wersja: Uruchamiany rano, a w kolejnych dniach też po jeździe silnik startował z dziwnym warkotem, jakby akumulator się wyczerpywał. Zaświeciła się też lampka kontroli silnika. W warsztacie ASO stwierdzili, że trzeba sprawdzić czy to czasem nie czujnik, może też łańcuch był rozciągnięty, a może wariatory nawalały, i zamówili niepasujący czujnik, ale tańszy, później już właściwy. Nie pomogło. Nie zezwalali na jazdę po autostradzie, bo mógł się naciągnąć łańcuch. Poprosiłem o sprawdzenie tego łańcucha i był rzeczywiście rozciągnięty. Więc wymienili łańcuch, pojechałem do domu. Następnego dnia rano znowu warkot, znowu warsztat. Po sprawdzeniu wariatory były do wymiany - to ich wadliwa praca naciągnęła łańcuch. Od 2 dni po wymianie wariatorów jest ok. Autostrada Wrocław-Warszawa przejechana.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Zgrzyty przy zmianie biegu 1 na 2.
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 2
Zgrzyty przy zmianie z biegu 1 na 2. Ta zmiana jest ciężka jak w starze z lat 70.
2 komentarze
Stuki przedniego zawieszenia
  • Mitsubishi Eclipse Cross SUV 1.5 T 163KM 120kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Przednie zawieszenie po prawej stronie tłucze się na każdym najmniejszym doleczku a na większych i lewa strona. Jedzie się po nierównej jezdni jak wozem drabiniastym w 70 latach.
1 komentarz
Mitsubishi Eclipse Cross SUV