Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Auta małe
W tym aucie jest silnik, który idealnie dogada się zarówno z autem, jak i kierowcą. Spożywa benzynę, ma 1.3l i zgrane stado 95KM, które zazwyczaj trzeba pogonić wysokimi obrotami i pedałem gazu. Fakt, przy wyższych obrotach motor jest trochę za głośny, ale pozwala na sprawne poruszanie się autem w każdych warunkach i to, co ucieszy właśnie kierowcę – jest oszczędny. Podstawowa jednostka 1.1 wyciąga aż 75KM, ale wszystko jest osiągnięte kosztem sposobu pracy. Na niskich obrotach nie ma ona bladego pojęcia, co tak naprawdę ma robić – ożywa dopiero w drugiej połowie obrotomierza, zresztą podobnie jak 1.3l. Flagowy motor ma już 1.5l i 109KM – wyraźnie czuć, że jest elastyczniejszy. Do tego jest też dostępny w wersji hot – 150-konnej!
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 75,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

3,8
~obserwator
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Przesiadłem się do tego samochodu w tym roku. Znałem ten model, był już kiedyś używany w rodzinie, ale z silnikiem 1.1, moim zdaniem to nie jest dobry napęd do tego samochodu. Ja mam wersję z silnikiem 1.3. Wcześniej używałem samochodów dużych, miałem kolejno dwie hondy accord-6 i 7 generację. Przesiadka na mniejszy samochód była powodowana poszukiwaniem funkcjonalności i niższych kosztów utrzymania. Na temat komfortu jazdy w porównaniu z accordami się nie wypowiem, bo nie porównuje się samochodów z różnych segmentów;-) Colt jest głośny, jazda z nim sprawia wrażenie, że jest także twardy, ale to mylące, zawieszenie nie jest sprężyste tylko miękkie. No, ale właśnie...To co istotne, to przestrzeń we wnętrzu, po rozłożeniu tylnej kanapy samochód zamienia się w małą bagażówkę, tym bardziej, że istnieje możliwość płaskiego położenia oparcia kanapy. Samochód prowadzi się stabilnie, nie kładzie się w zakrętach, dobrze hamuje. Mały silnik 1.3 ma boleśnie niski moment obrotowy, szkoda, bo moc dla tego samochodu jest wystarczająca. Przeciągnięcie go do 4-6 tysięcy obrotów daje lepszego kopa niż w moim accordzie 6 z silnikiem 1.8...Ale wycie tego silnika na wysokich obrotach jest nieco przerażające;-) Tym niemniej, konkurencja w postaci fabii, corsy, fiesty itp. wyposażonych w silniki wolnossące może czuć się na światłach pokonana;-) Największa wada moim zdaniem to spalanie. Po niedużym aucie wyposażonym w mały silnik benzynowy spodziewałbym się oszczędności. I tak jest dopóki samochód traktujemy delikatnie, na trasie nie przekraczając 80/90 km na godzinę. Jeśli jednak jeździmy coltem dynamicznie jego spalanie zrówna się z kompaktami z silnikiem 1.6. W mieście np. można osiągnąć spalanie na poziomie 7,0 litrów, ale nie jest problemem dobić do 10. Na trasie można mieć ok. 5,5 litra, ale można mieć 8.0. Jest w tym samochodzie paradoks, który polega na tym, że jego silnik wysokie obroty lubi, ale wtedy sens tego samochodu jako taniego środka komunikacji zanika, bo pali jak samochód duży.
4,8
~Wonski81
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Całkowicie bezobsługowy i bezawaryjny samochód. Wspaniały silnik, trwałe zawieszenie, reszta jest już kwestia sporną ;) W mojej rodzinie ma dożywocie. Nie sprzedam i nie oddam, chyba ze nagle zaczną się dziać jakieś cuda i zacznie generować poważne wydatki- w myśl zasady: nigdy nie mów nigdy. Auto jest jednak pełne kompromisów. Proste, bezawaryjne zawieszenie nie daje wspaniałego komfortu. Jednakże 9 lat jeżdżenia po Śląsku bez wymiany ani jednej czesci, wynagradza ta niedoskonałość. Silnik wspaniałe mruczy i ma niezłe kopyto na wyższych obrotach i można objechać naprawdę niezle bryki tym brzdącem. Nie posiada turbiny i dziwnych rozwiązań. Przy normalnej eksploatacji ciężki do zarżnięcia. Spalanie mniejsze o pół litra czy litr byłoby naprawdę przyjemne, jednak prostota i bezawaryjność jest warta tych paru zł więcej na każde 100 km. Różne auta miałem, w tym wspaniałe VW i już w sumie nie wierze w bajki o niskich kosztach utrzymania Passata, BMW czy jakiegoś A4. Przykładowo spalanie 5l na trasie, a co rok remont zawieszenia za 1500zl. Auto jest budżetowe, nowe nie kosztowało wiele, na tle konkurencji oczywiście. Uzyte we wnętrzu materiały nie grzeszą jakością. Czuć i widać słabe plastiki, tapicerkę. Fotele są dla mnie niewygodne, wybieram wiec Renault, które tez posiadam, a Coltem popyla teraz głównie żona. Nic jednak nie trzeszczy i trzaska, wszystko działa. Plastiki tez jakoś nie wypłowiały. Podobnie jest z wnętrzem, również kompromisy. Nadmuchana kabina, to dość mały bagażnik. Auto duże nie jest generalnie wiec można to zaakceptować. Myśle, ze jednak projektanci mogli się bardziej wysilic i nieco inaczej zaprojektować wnętrze nie tracąc wiele miejsca w kabinie. Takie to właśnie auto, pełne kompromisów. Trzeba wiec świadomie wybrać.
4,4
~wojto
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Na plus pojemność - jak na mały samochód zaskakująco duża, bardzo dobre trzymanie się drogi, dużo miejsca dla kierowcy i dobre wyposażenie jak na cenę. Na minus paliwożerność, słabe wyciszenie i uboga jak na rocznik 2012 elektronika (np. brak ESP). Osobiście jestem zadowolony z zakupu, samochód utylitarny - bez zbędnych bajerów, ale bezawaryjny i spełnia swoją rolę bez zarzutu. Przez 5 lat i 70 tysięcy km nie miałem żadnej awarii i żadnych przykrych historii. Bardzo dobrze sprawdza się w mieście - łatwo go zaparkować, a jednocześnie dzięki temu że jest wysoki mieści się w nim zaskakująco dużo rzeczy, w razie potrzeby komfortowo przewiezie 5 osób. Na okazyjny wypad za miasto dla 2-3 osób też daje radę - ma zupełnie niezłe przyspieszenie i dobrze się prowadzi. Jedyne większe minusy to dosyć paliwożerny silnik i słabe wyciszenie - odczuwalne zwłaszcza powyżej 120 km/h. Dla 2-3 osobowej rodziny jest w sam raz.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW 2008-2011
6,9
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Srednie raporty z 2 lat jazdy na GAZIE (2013-2014) przy przebiegu 46550 tys. km. (realne stwierdzenie gdy jest zimno pali więcej a latem mniej) oraz 3955 litrów GAZU: ŚREDNIO WYNIOSŁO TO 8,5 litra. ŚREDNI KOSZT GAZU to 2,5 zł/litr (z uwzględnieniem droższych cen paliw przy autostradach i zagranicą). Dodam, że rekordowo najmniej udało mi się spalić tankując na stacji Aral za granicą bo 7,16 przy prędkości średniej ok. 110 - 115 km/h. ŚREDNI KOSZT CAŁOŚCIOWY z benzyną (zawsze kilkadziesiąt kilometrów na benzynie po skończonym gazie: ok. 50 km dystansu benzyny na 300 km na gazie) wyniósł 24,6 zł/ na 100 km. STOSUNEK LICZĄC Z PRZEGLĄDAMI USTAWIANIEM LUZÓW ZAWOROWYCH TO OK. 4 ZŁ WIĘCEJ czyli 28,6 zł na 100 km. Zaznaczam że jeżdżę BARDZO DYNAMICZNIE i stąd takie raporty spalania. W stosunku do benzyny na każde 100 km jest taniej ok. 9 zł po 2 latach. Dodam że koszt instalacji gazowej 5 lat temu wynosił mnie 3500 tys. zł a więc postawiłem na JAKOŚĆ INSTALACJI.
6,0
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Jeżdżę piąty rok, trasa/miasto mniej więcej 50/50. Staram się jeździć oszczędnie, ale na pewno nie jak karawan. Opony leciutko więcej dopompowuję, niż w instrukcji - o 0,2 atmosfery. Z reguły wożę 2 osoby, a bagaż niewielki. Gdy gorąco, lekko włączam klimę. Trzeci bieg i gaz do dechy włączam wyjątkowo przy wyprzedzaniu. Myślę, że jakby były węższe opony, niż 195, to jeszcze trochę mniej by palił. Ale jak żona czasem nim jeździ, to pali więcej mniej więcej o litr. Podana średnia to oczywiście lato/zima.
6,4
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
MITSUBISHI COLT 95KM 2011r przebieg 1500 km. Trzeba go wyczuc, obserwować wskaznia komputera a będzie OK. Wydawałobysię że identycznie warunki, obciązenie i ta sama trasa a zszedłem z 5,9 na 5,2 (bez tamowania ruchu i z normalnymi redukcjami przy wyprzedzaniu). Delikatna noga na trasie ok 250km, ruch umiarkowany, sporo górek (wycieczka w góry), jazda "prawie" przepisowa, 3 dorosłe osoby, wyprzedzanie na wąskich drogach z gazem w podłodze tez bywało, choć nie za często, a samochodzik spalił 4,9l. Ten sam schemat powtarza się w mieście: zanim poznałem co "lubi" palił nawet 9 l, teraz jadąc z podobną dynamiką i absolutnie nie będąc zawalidrogą 7,2-7,7 l stojąc w umiarkowanych korkach okolice 8 l. Jadąc super oszczędnie w mieście(skrzyżowania, postoje, gaszenie, odpalanie, odcinki ok 2km) spalił 6,1 l. Wszystkie dane na podstawie komputera. Wynik z tankowania pod korek cykl mieszany z przewagą ok 60% jazdy pozamiejskiej 6,3-6,5. Stosunek dynamiki do spalania OK, jak chcesz oszczędzać, miękki bucik ale zawsze masz zapas. Może są oszczędniejsze auta w tej klasie cenowej ale mało z nich ma aż taki dynamiczny motorek. POLECAM.
Zacinający się pierwszy bieg.
  • Mitsubishi Colt VII
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 1
Trudności z włączeniem 1 biegu.Średnio zdarza się to trzy, cztery razy podczas ok.godzinnej jazdy.Usterka ta objawia się tym,że przy wciśniętym sprzęgle 1 bieg blokuje się całkowicie.Trzeba wtedy puścić sprzęgło i jeszcze raz je wcisnąć wtedy jedynka wchodzi.Jest to niezwykle stresująca sytuacja w przypadku gdy np.trzeba szybko ruszyć.Można się też ratować ruszając z 2 biegu.Mój Colt ma dopiero 3 mce.Mam przez to popsutą całą radość z jazdy.Zgłaszałem ten problem do serwisu.Serwis po obserwacji uznał,że jest wszystko ok.
9 komentarzy
Stukanie w zawieszeniu-lewy przód, podczas skręcania w lewo
  • Mitsubishi Colt VII Hatchback 3d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW 2008-2011
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Podczas jazdy, w czasie skręcania w lewo, o kąt od ok 50 stopni, do 90 stopni, po małym łuku, o promieniu rzędu 3 do 6 m, słychać szybie stukanie, niezbyt mocne, z lewej strony, z przodu. Czy ktoś z Państwa miał podobny przypadek w swoim aucie albo spotkał się z informacjami o takiej usterce*Przegląd techniczny pojazdu w ASO nic nie wykazał*Będę wdzięczny za informacje lub sugestie*Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wyłączenie silnika w czasie jazdy.
  • Mitsubishi Colt VII Hatchback 3d 1.1 DOHC 75KM 55kW 2008-2011
  • silnik
W trasie zapaliła lampka check silnik wyłączył się, rozrusznik kręci silnik nie uruchamia się. Silnik benzyna i LPG.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d