Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Auta małe
W tym aucie jest silnik, który idealnie dogada się zarówno z autem, jak i kierowcą. Spożywa benzynę, ma 1.3l i zgrane stado 95KM, które zazwyczaj trzeba pogonić wysokimi obrotami i pedałem gazu. Fakt, przy wyższych obrotach motor jest trochę za głośny, ale pozwala na sprawne poruszanie się autem w każdych warunkach i to, co ucieszy właśnie kierowcę – jest oszczędny. Podstawowa jednostka 1.1 wyciąga aż 75KM, ale wszystko jest osiągnięte kosztem sposobu pracy. Na niskich obrotach nie ma ona bladego pojęcia, co tak naprawdę ma robić – ożywa dopiero w drugiej połowie obrotomierza, zresztą podobnie jak 1.3l. Flagowy motor ma już 1.5l i 109KM – wyraźnie czuć, że jest elastyczniejszy. Do tego jest też dostępny w wersji hot – 150-konnej!
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 75,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Gogan1
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
Przejechałem ponad 100 tys. km w ciągu 10 lat, więc mogę coś o aucie powiedzieć. Kupiłem m.in. ze względu małą awaryjność i się nie zawiodłem. Wymiana klocków co 30-40 tyś., tarcze po 70 tyś. i po 110 tyś tarcze z zaciskami na tylnej osi. Po 100 tyś. jeszcze łożysko piasty, wydech i łączniki stabilizatora (naprawa z usługą 170 zł w 2021 r.!). To niewiele jak na 12-letni samochód. Części dostępne i tanie. Akumulator dopiero po 10 latach (na wszelki wypadek przed zimą, bo cały czas był dobry)! Sylwetka chyba się nie starzeje. Przestrzeni we wnętrzu dużo, nawet na tylnych siedzeniach. Bagażnik niewielki, ale to miejskie autko. Z silnikiem żadnych problemów. Na niskich obrotach mały moment. Trzeba się przyzwyczaić i w razie potrzeby wcisnąć mocniej. 95 KM wystarczające. Spalanie w jeździe miejskiej: 6 l latem, 6,5l zimą. Na autostradzie dużo większe, ok. 7,5l . Za to przy jeździe 90-100 km/h potrafił zejść poniżej 5 litrów (trasa w góry po starej jedynce) . Oleju nigdy nie dolewałem między wymianami, chyba w ogóle nie bierze. Oczywiście trzeba się przyzwyczaić do grubych słupków i wrzucania wstecznego (dwie sekundy pauzy po wyczuciu oporu i ładnie wsteczny wskakuje). Fotele wygodne. Dobrze się prowadzi, choć bez przesady na zakrętach. Zawieszenie mógłby mieć trochę bardziej miękkie. Duży plus za składanie tylnych siedzeń i uzyskuje się płaską podłogę. Można wtedy przewozić nawet pralkę i inne duże gabaryty. W wyposażaniu nie było zapasowego koła, ale miejsce na nie jest. Wrzucam tam koło z zimową/letnia oponą, bo mam dwa komplety kół. Mechanik nie narzekał na trudności, raczej to proste auto do napraw. Colt nie jest popularny i rzadziej spotykany w ofertach sprzedaży, więc kupiłem go dużo taniej niż porównywalne auta z segmentu B przy bardzo dobrym wyposażeniu na tamte czasy. Chyba tak jest do tej pory.
4,5
~Karina
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
Jeżdżę autem od nowości (8 lat). Niezawodne, nigdy nic się nie zepsuło. Regularnie serwisowany, raz wymieniane klocki hamulcowe. Auto w miarę dynamiczne, na trasie trzeba redukować bieg, aby poczuć moc. Mały bagażnik, ale wózek (odpowiednio złożony) się mieści. Siedzi się wyżej, wygodnie się wkłada maluchy do fotelików. Dla matki - polecam. Dość wygodne siedzenie, mąż jeździ toyotą verso i często pożycza moje auto, bo wygodniej mu się siedzi.
3,7
~youtube.com/user/minecaftwewekpl
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
Autko przyjazne, dobre do przyciśnięcia na prostej, ale 160 km/h to maksymalna prędkość. Do tego pojawiają się dosyć częste awarie komputera pokładowego. Czasami są problemy z 1,2,3,4,5 i R(biegi), ale można śmiało powiedzieć, że ten samochód może bez najmniejszego problemu spełnia normy 3-osobowej rodziny i nawet mógłby być uznany za auto roku 2014 !!!!!
Zacinający się pierwszy bieg.
  • Mitsubishi Colt VII
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 1
Trudności z włączeniem 1 biegu.Średnio zdarza się to trzy, cztery razy podczas ok.godzinnej jazdy.Usterka ta objawia się tym,że przy wciśniętym sprzęgle 1 bieg blokuje się całkowicie.Trzeba wtedy puścić sprzęgło i jeszcze raz je wcisnąć wtedy jedynka wchodzi.Jest to niezwykle stresująca sytuacja w przypadku gdy np.trzeba szybko ruszyć.Można się też ratować ruszając z 2 biegu.Mój Colt ma dopiero 3 mce.Mam przez to popsutą całą radość z jazdy.Zgłaszałem ten problem do serwisu.Serwis po obserwacji uznał,że jest wszystko ok.
9 komentarzy
Stukanie w zawieszeniu-lewy przód, podczas skręcania w lewo
  • Mitsubishi Colt VII Hatchback 3d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW 2008-2011
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Podczas jazdy, w czasie skręcania w lewo, o kąt od ok 50 stopni, do 90 stopni, po małym łuku, o promieniu rzędu 3 do 6 m, słychać szybie stukanie, niezbyt mocne, z lewej strony, z przodu. Czy ktoś z Państwa miał podobny przypadek w swoim aucie albo spotkał się z informacjami o takiej usterce*Przegląd techniczny pojazdu w ASO nic nie wykazał*Będę wdzięczny za informacje lub sugestie*Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wyłączenie silnika w czasie jazdy.
  • Mitsubishi Colt VII Hatchback 3d 1.1 DOHC 75KM 55kW 2008-2011
  • silnik
W trasie zapaliła lampka check silnik wyłączył się, rozrusznik kręci silnik nie uruchamia się. Silnik benzyna i LPG.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d