Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Auta małe
Siódma, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu debiutowała na rynku w 2008 roku. Colt VII został częściowo oparty na swoim poprzedniku. Zmiany widoczne są głównie z zewnątrz. Od Colta VI, nowy model odróżnia zastosowanie nowej koncepcji designerskiej Mitsubishi: „Jet Fighter”, wypróbowanej wcześniej w najnowszym Lancerze. Inspiracją dla projektantów był wygląd odrzutowych myśliwców, produkowanych zresztą od lat przez koncern Mitsubishi. Autorami projektu nowego Colta byli styliści ze studia Mitsubishi Design Europe.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz

Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 3940 mm
Szerokość 1695 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1990 mm
Wysokość 1550 mm
Rozstaw osi 2500 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1445 mm
Zwis przedni 845 mm
Zwis tylny 595 mm
Prześwit 154 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 169 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Gogan1
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW
Przejechałem ponad 100 tys. km w ciągu 10 lat, więc mogę coś o aucie powiedzieć. Kupiłem m.in. ze względu małą awaryjność i się nie zawiodłem. Wymiana klocków co 30-40 tyś., tarcze po 70 tyś. i po 110 tyś tarcze z zaciskami na tylnej osi. Po 100 tyś. jeszcze łożysko piasty, wydech i łączniki stabilizatora (naprawa z usługą 170 zł w 2021 r.!). To niewiele jak na 12-letni samochód. Części dostępne i tanie. Akumulator dopiero po 10 latach (na wszelki wypadek przed zimą, bo cały czas był dobry)! Sylwetka chyba się nie starzeje. Przestrzeni we wnętrzu dużo, nawet na tylnych siedzeniach. Bagażnik niewielki, ale to miejskie autko. Z silnikiem żadnych problemów. Na niskich obrotach mały moment. Trzeba się przyzwyczaić i w razie potrzeby wcisnąć mocniej. 95 KM wystarczające. Spalanie w jeździe miejskiej: 6 l latem, 6,5l zimą. Na autostradzie dużo większe, ok. 7,5l . Za to przy jeździe 90-100 km/h potrafił zejść poniżej 5 litrów (trasa w góry po starej jedynce) . Oleju nigdy nie dolewałem między wymianami, chyba w ogóle nie bierze. Oczywiście trzeba się przyzwyczaić do grubych słupków i wrzucania wstecznego (dwie sekundy pauzy po wyczuciu oporu i ładnie wsteczny wskakuje). Fotele wygodne. Dobrze się prowadzi, choć bez przesady na zakrętach. Zawieszenie mógłby mieć trochę bardziej miękkie. Duży plus za składanie tylnych siedzeń i uzyskuje się płaską podłogę. Można wtedy przewozić nawet pralkę i inne duże gabaryty. W wyposażaniu nie było zapasowego koła, ale miejsce na nie jest. Wrzucam tam koło z zimową/letnia oponą, bo mam dwa komplety kół. Mechanik nie narzekał na trudności, raczej to proste auto do napraw. Colt nie jest popularny i rzadziej spotykany w ofertach sprzedaży, więc kupiłem go dużo taniej niż porównywalne auta z segmentu B przy bardzo dobrym wyposażeniu na tamte czasy. Chyba tak jest do tej pory.
3,8
~obserwator
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Przesiadłem się do tego samochodu w tym roku. Znałem ten model, był już kiedyś używany w rodzinie, ale z silnikiem 1.1, moim zdaniem to nie jest dobry napęd do tego samochodu. Ja mam wersję z silnikiem 1.3. Wcześniej używałem samochodów dużych, miałem kolejno dwie hondy accord-6 i 7 generację. Przesiadka na mniejszy samochód była powodowana poszukiwaniem funkcjonalności i niższych kosztów utrzymania. Na temat komfortu jazdy w porównaniu z accordami się nie wypowiem, bo nie porównuje się samochodów z różnych segmentów;-) Colt jest głośny, jazda z nim sprawia wrażenie, że jest także twardy, ale to mylące, zawieszenie nie jest sprężyste tylko miękkie. No, ale właśnie...To co istotne, to przestrzeń we wnętrzu, po rozłożeniu tylnej kanapy samochód zamienia się w małą bagażówkę, tym bardziej, że istnieje możliwość płaskiego położenia oparcia kanapy. Samochód prowadzi się stabilnie, nie kładzie się w zakrętach, dobrze hamuje. Mały silnik 1.3 ma boleśnie niski moment obrotowy, szkoda, bo moc dla tego samochodu jest wystarczająca. Przeciągnięcie go do 4-6 tysięcy obrotów daje lepszego kopa niż w moim accordzie 6 z silnikiem 1.8...Ale wycie tego silnika na wysokich obrotach jest nieco przerażające;-) Tym niemniej, konkurencja w postaci fabii, corsy, fiesty itp. wyposażonych w silniki wolnossące może czuć się na światłach pokonana;-) Największa wada moim zdaniem to spalanie. Po niedużym aucie wyposażonym w mały silnik benzynowy spodziewałbym się oszczędności. I tak jest dopóki samochód traktujemy delikatnie, na trasie nie przekraczając 80/90 km na godzinę. Jeśli jednak jeździmy coltem dynamicznie jego spalanie zrówna się z kompaktami z silnikiem 1.6. W mieście np. można osiągnąć spalanie na poziomie 7,0 litrów, ale nie jest problemem dobić do 10. Na trasie można mieć ok. 5,5 litra, ale można mieć 8.0. Jest w tym samochodzie paradoks, który polega na tym, że jego silnik wysokie obroty lubi, ale wtedy sens tego samochodu jako taniego środka komunikacji zanika, bo pali jak samochód duży.
4,8
~Wonski81
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Całkowicie bezobsługowy i bezawaryjny samochód. Wspaniały silnik, trwałe zawieszenie, reszta jest już kwestia sporną ;) W mojej rodzinie ma dożywocie. Nie sprzedam i nie oddam, chyba ze nagle zaczną się dziać jakieś cuda i zacznie generować poważne wydatki- w myśl zasady: nigdy nie mów nigdy. Auto jest jednak pełne kompromisów. Proste, bezawaryjne zawieszenie nie daje wspaniałego komfortu. Jednakże 9 lat jeżdżenia po Śląsku bez wymiany ani jednej czesci, wynagradza ta niedoskonałość. Silnik wspaniałe mruczy i ma niezłe kopyto na wyższych obrotach i można objechać naprawdę niezle bryki tym brzdącem. Nie posiada turbiny i dziwnych rozwiązań. Przy normalnej eksploatacji ciężki do zarżnięcia. Spalanie mniejsze o pół litra czy litr byłoby naprawdę przyjemne, jednak prostota i bezawaryjność jest warta tych paru zł więcej na każde 100 km. Różne auta miałem, w tym wspaniałe VW i już w sumie nie wierze w bajki o niskich kosztach utrzymania Passata, BMW czy jakiegoś A4. Przykładowo spalanie 5l na trasie, a co rok remont zawieszenia za 1500zl. Auto jest budżetowe, nowe nie kosztowało wiele, na tle konkurencji oczywiście. Uzyte we wnętrzu materiały nie grzeszą jakością. Czuć i widać słabe plastiki, tapicerkę. Fotele są dla mnie niewygodne, wybieram wiec Renault, które tez posiadam, a Coltem popyla teraz głównie żona. Nic jednak nie trzeszczy i trzaska, wszystko działa. Plastiki tez jakoś nie wypłowiały. Podobnie jest z wnętrzem, również kompromisy. Nadmuchana kabina, to dość mały bagażnik. Auto duże nie jest generalnie wiec można to zaakceptować. Myśle, ze jednak projektanci mogli się bardziej wysilic i nieco inaczej zaprojektować wnętrze nie tracąc wiele miejsca w kabinie. Takie to właśnie auto, pełne kompromisów. Trzeba wiec świadomie wybrać.
Średnie spalanie dla Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d
6,0 – 6,9
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Srednie raporty z 2 lat jazdy na GAZIE (2013-2014) przy przebiegu 46550 tys. km. (realne stwierdzenie gdy jest zimno pali więcej a latem mniej) oraz 3955 litrów GAZU: ŚREDNIO WYNIOSŁO TO 8,5 litra. ŚREDNI KOSZT GAZU to 2,5 zł/litr (z uwzględnieniem droższych cen paliw przy autostradach i zagranicą). Dodam, że rekordowo najmniej udało mi się spalić tankując na stacji Aral za granicą bo 7,16 przy prędkości średniej ok. 110 - 115 km/h. ŚREDNI KOSZT CAŁOŚCIOWY z benzyną (zawsze kilkadziesiąt kilometrów na benzynie po skończonym gazie: ok. 50 km dystansu benzyny na 300 km na gazie) wyniósł 24,6 zł/ na 100 km. STOSUNEK LICZĄC Z PRZEGLĄDAMI USTAWIANIEM LUZÓW ZAWOROWYCH TO OK. 4 ZŁ WIĘCEJ czyli 28,6 zł na 100 km. Zaznaczam że jeżdżę BARDZO DYNAMICZNIE i stąd takie raporty spalania. W stosunku do benzyny na każde 100 km jest taniej ok. 9 zł po 2 latach. Dodam że koszt instalacji gazowej 5 lat temu wynosił mnie 3500 tys. zł a więc postawiłem na JAKOŚĆ INSTALACJI.
6,0
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
Jeżdżę piąty rok, trasa/miasto mniej więcej 50/50. Staram się jeździć oszczędnie, ale na pewno nie jak karawan. Opony leciutko więcej dopompowuję, niż w instrukcji - o 0,2 atmosfery. Z reguły wożę 2 osoby, a bagaż niewielki. Gdy gorąco, lekko włączam klimę. Trzeci bieg i gaz do dechy włączam wyjątkowo przy wyprzedzaniu. Myślę, że jakby były węższe opony, niż 195, to jeszcze trochę mniej by palił. Ale jak żona czasem nim jeździ, to pali więcej mniej więcej o litr. Podana średnia to oczywiście lato/zima.
6,4
Mitsubishi Colt VII
Hatchback 5d 1.3 MIVEC 95KM 70kW
MITSUBISHI COLT 95KM 2011r przebieg 1500 km. Trzeba go wyczuc, obserwować wskaznia komputera a będzie OK. Wydawałobysię że identycznie warunki, obciązenie i ta sama trasa a zszedłem z 5,9 na 5,2 (bez tamowania ruchu i z normalnymi redukcjami przy wyprzedzaniu). Delikatna noga na trasie ok 250km, ruch umiarkowany, sporo górek (wycieczka w góry), jazda "prawie" przepisowa, 3 dorosłe osoby, wyprzedzanie na wąskich drogach z gazem w podłodze tez bywało, choć nie za często, a samochodzik spalił 4,9l. Ten sam schemat powtarza się w mieście: zanim poznałem co "lubi" palił nawet 9 l, teraz jadąc z podobną dynamiką i absolutnie nie będąc zawalidrogą 7,2-7,7 l stojąc w umiarkowanych korkach okolice 8 l. Jadąc super oszczędnie w mieście(skrzyżowania, postoje, gaszenie, odpalanie, odcinki ok 2km) spalił 6,1 l. Wszystkie dane na podstawie komputera. Wynik z tankowania pod korek cykl mieszany z przewagą ok 60% jazdy pozamiejskiej 6,3-6,5. Stosunek dynamiki do spalania OK, jak chcesz oszczędzać, miękki bucik ale zawsze masz zapas. Może są oszczędniejsze auta w tej klasie cenowej ale mało z nich ma aż taki dynamiczny motorek. POLECAM.
Zacinający się pierwszy bieg.
  • Mitsubishi Colt VII
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 1
Trudności z włączeniem 1 biegu.Średnio zdarza się to trzy, cztery razy podczas ok.godzinnej jazdy.Usterka ta objawia się tym,że przy wciśniętym sprzęgle 1 bieg blokuje się całkowicie.Trzeba wtedy puścić sprzęgło i jeszcze raz je wcisnąć wtedy jedynka wchodzi.Jest to niezwykle stresująca sytuacja w przypadku gdy np.trzeba szybko ruszyć.Można się też ratować ruszając z 2 biegu.Mój Colt ma dopiero 3 mce.Mam przez to popsutą całą radość z jazdy.Zgłaszałem ten problem do serwisu.Serwis po obserwacji uznał,że jest wszystko ok.
9 komentarzy
Stukanie w zawieszeniu-lewy przód, podczas skręcania w lewo
  • Mitsubishi Colt VII Hatchback 3d 1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW 2008-2011
  • zawieszenie
  • 70 tys. km
Podczas jazdy, w czasie skręcania w lewo, o kąt od ok 50 stopni, do 90 stopni, po małym łuku, o promieniu rzędu 3 do 6 m, słychać szybie stukanie, niezbyt mocne, z lewej strony, z przodu. Czy ktoś z Państwa miał podobny przypadek w swoim aucie albo spotkał się z informacjami o takiej usterce*Przegląd techniczny pojazdu w ASO nic nie wykazał*Będę wdzięczny za informacje lub sugestie*Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wyłączenie silnika w czasie jazdy.
  • Mitsubishi Colt VII Hatchback 3d 1.1 DOHC 75KM 55kW 2008-2011
  • silnik
W trasie zapaliła lampka check silnik wyłączył się, rozrusznik kręci silnik nie uruchamia się. Silnik benzyna i LPG.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Mitsubishi Colt VII Hatchback 5d