Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012

Lata produkcji: 2005 – 2012
Segment: Auta małe
Szósta generacja modelu produkowana w latach 2004-2008. PrzeÅ‚omowa w historii Colta, głównie z powodu zmiany segmentu z C na B. Model otrzymaÅ‚ nowe nadwozie zaprojektowane przez Francuza Oliviera Boulaya. ByÅ‚ pierwszym owocem współpracy Mitsubishi oraz DaimlerChrysler. PÅ‚ytÄ™ podÅ‚ogowÄ… dzieliÅ‚ ze Smartem Forfour, modelem marki należącej do obecnego koncernu Daimler. Pierwszy model w rodzinie produkowany w holenderskiej fabryce firmy. DostÄ™pny również w wersji kabrio-coupe. Wielokrotnie nagradzany, m. in. „ZÅ‚otÄ… kierownicÄ…” wg „Bild Am Sonntag” oraz tytuÅ‚ami Samochodu Roku w szeÅ›ciu europejskich konkursach.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 75 x 75,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Karol
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Auto przez około 1,5 roku użytkowania pokazało mi jak często można odwiedzać mechanika. Remonty hamulców, trzykrotnie klimatyzacja, psujący się wyświetlacz na środku deski rozdzielczej, dość szybko zużywające się łożyska osprzętu silnika. Bardzo irytującą usterką były liczniki z kontrolkami, w pewnym momencie zaczęła mi mrugać dioda temperatury płynu chłodzącego co w połowie trasy potrafi zdenerwować. Z ręcznym trzeba obchodzić się bardzo delikatnie, zbyt gwałtowne jego użytkowanie to kolejny powód do częstego odwiedzania warsztatu, odradzam zostawianie Mitsu na wzniesieniu, bałbym się, że hamulec znowu puści. W budżecie jaki miałem dostępny w chwili zakupu wciąż uważam, że to jedna z lepszych opcji porównując do tego co było dostępne na rynku tj. Ford Fiesta, Fiat Punto, Renault Clio, Skoda Fabia. Mitsu jest od nich żwawsze i moim zdaniem ładniejsze. Napraw było wiele, ale na szczęście nie były one specjalnie drogie, poza wyjątkami, bo dostępne są zamienniki. Na pewno nie było to potwierdzenie japońskiej niezawodności, ale to może kwestia wadliwego modelu.
3,7
~Jakub
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Kupiłem to auto jako swoje pierwsze auto w życiu. Fajne krótkie, łatwo nauczyć się jeździć. Wszędzie można się tym autem wcisnąć. Niestety auto jest słabo wyciszone. Na autostradzie jak się jedzie to ciężko rozmawiać. Udało mi się tym autem przejechać w 5 osób+ pełen bagażnik ponad 700km w Bieszczady i jeszcze wrócić. Na autostradzie wtedy w 5 osób + pełen bagażnik (nie było nic widać w tylnej szybie) udało się 180km/h jechać. Więc niby auto ma moc. Ale ten hałas jest uciążliwy. Po mieście bardzo fajnie cichutko ale nie na jakieś wyjazdy auto.
3,0
~astachu88
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Dobre auto miejskie. Możliwość przesuwania tylnej kanapy daje sporą przestrzeń na zakupy, a kiedy jedziemy we 4 i nie mamy dużych bagaży można zrobić bardzo przyzwoita ilość miejsca dla pasażerów. 95 KM dobrze rozpędza samochód i poza wysoką pozycją za kierownicą to daje przyjemność z jazdy. Beznadziejne wyciszenie nie daje spokoju w trasie, mimo że bez problemu auto pojedzie zdecydowanie powyżej 150km/h. Ale od czego jest radio, które gra naprawdę ładnie. Mitsubishi colt cz3 to dobry pojazd dla początkującego kierowcy lub jako "wózek na zakupy" . Niestety samochód nie jest oszczędny i zżera go rdza.
Åšrednie spalanie dla Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012
6,7
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Jeśli ktoś szuka colta 1.3 to napiszę konkretnie: wielokrotnie sprawdzono w trasie, że przy 2 osobach i pełnym bagażniku, na letnich oponach i czystych filtrach jest przy 100 km/h 5.4 litra. Zawsze i za każdym razem miałem tyle. O maksymalnym spalaniu w korkach nie ma co pisać - jakie korki, takie spalanie. Za to najmniej (trasa 30km) wyciągnąłem z niego 5.0 - 5.1 litra przy jednej osobie i pustym aucie z prędkościami ok 70 km/h. (Ok, raz miałem 4.6, ale podczepiłem się za tirem i jechałem 90 :))
6,5
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
w miescie (ponad 500 tys mieszkanców)przy codziennych dojazdach do pracy na dystansie ok. 13 km w jedną stronę pali ok. 7,5-8 litrów, w dalekiej trasie spalania nie weryfikowalem , ale na ok. 100km (raczej drogi o mniejszym natęzeniu ruchu) komputer pokazywał 5,1 litra przy spokojnej jezdzie i prędkościach ok 80 - 90 km/h (czyli pewnie mniej niż 5 tez jest do osiągnięcia). spalanie mieszane - podane na oko - auto jezdzi własciwie tylko po mieście. autostrada - predkość ok. 130-140 km/h spalanie ok 8 litrów - powyżej tych prędkości spalanie rośnie i to mocno
7,0
Mitsubishi Colt VI
Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW
Na LPG jeździ bez problemu. Spalanie to nie więcej niż 7 litrów LPG. O dziwo na letnich oponach pali nieco więcej, szeroki profil. Praktyczne niezawodnych. Jedyny problem to sonda lambda po instalacji LPG zgłupiała, wystarczyło wkręcić dystans.

Usterki Mitsubishi Colt VI

Liczba wpisów: 18
Silnik szarpie przy równej jeździe około 2 tyś/obr.
  • Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012
  • silnik
  • 114 tys. km
Jadąc delikatnie, nie ma znaczenia na którym biegu ( tak najlepiej to widać przed 2000 obrotów), można odczuć wyraźne szarpnięcia silnika. I nie jest to jednorazowe a powtarzalne. A ogólnie auto jest trochę jakby zamulone. Na kompie brak błędów, styki na pedale gazu wyglądają ok, wymieniłem świecę i nic. HELP
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
stuki w przednim prawym kole
  • Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.3 i 16V CZ3 95KM 70kW 2005-2012
  • zawieszenie
nie zawsze, ale podczas jazdy słychać odgłosy metaliczne w okolicy prawego koła. dotychczasowe sprawdzanie w serwisie nic nie dało. Po przesmarowaniu niektórych części i wymianie podstawy amortyzatora na pewny czas likwidowało odgłosy, jednak wracały z powrotem. Uwidacznia się w czasie pokonywania nierówności, nawet jadąc po szosie. Samochód zachowuje się nerwowo na prostej. brak
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Wyskakuje II bieg, I i II bieg ciężko wchodzi.
  • Mitsubishi Colt VI Hatchback 1.5 12V DI-D 95KM 70kW 2004-2008
  • silnik
Jak w temacie, jedynka wchodzi średnio lekko, dwójka tragicznie a co gorsze-lubi sobie wyskoczyć co 5-6 raz. Dwójka wchodzi o tyle dziwnie, że nie czuć kiedy wskakuje... Skrzynia nie wydaje żadnych dźwięków. Proszę o pomoc. bajkowa1@o2.pl
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Mitsubishi Colt VI Hatchback