Szukaj

Informacje o Mitsubishi Colt V 1.6 i 16V GLS 103KM 76kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Piąta generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Colt V nieznacznie różnił się od swojego poprzednika zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Była to ostatnia generacja modelu klasyfikowana w segmencie C, kolejne zostaną przesunięte do klasy niżej. Colt V to również ostatni model w rodzinie produkowany wyłącznie w Japonii. Późniejsze będą wytwarzane również w holenderskiej fabryce Mitsubishi. Colt V został wycofany ze sprzedaży w 2003 roku, tuż po prezentacji swojego następcy.
czytaj więcej
Powagosław
Colt jeszcze nigdy nie był tak zgrabny, jak ostatni z jego przedstawicieli. Jego sylwetka mogła by służyć jako przykład poglądowy dla początkujących designerów. Poza tym, to pojazd znakomicie sprawdzający się w miejskiej jeździe. ~Powagosław
Luzacjusz
Na Dzikim Zachodzie bez Colta albo innego Winchestera można było co najwyżej czyścić spluwaczkę w saloonie. Na ulicach dzisiejszych miast Dziki Zachód miesza się z afrykańska dżunglą. Więc warto czasem mieć pod ręką jakiegoś Colta. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 141 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Robert
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 16V GLS 103KM 76kW
Samochód bardzo mało awaryjny, spalanie akceptowalne jak na silnik 1.6. Zawieszenie skonfigurowane tak, że zachęca do agresywniejszej jazdy, a silnik na to pozwala. Ceny części eksploatacyjnych bardzo niskie i dostępność jest ok. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę to korozja (przede wszystkim tylne podłużnice i podłoga w bagażniku). Polecam na samochód do miasta jak na pierwszy samochód dla młodego kierowcy. Mitsu przejechało ze mną już prawie 60 tysięcy kilometrów i jak do tej pory ani razu mnie nie zawiodło. Co roku przeglądy bez problemu zaliczane. Jedynie zabezpieczenie antykorozyjne mogłoby być lepsze, ale wystarczy dbać, konserwować i kontrolować :) w moim przypadku korozji brak.
4,3
~Mat1970
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 16V GLS 103KM 76kW
Przy 144 tys wymieniona uszczelka pod klawiaturą i świece i tylko po to by zobaczyć stan motoru. Mechanik powiedział--konstrukcja silnika rewelacja i precyzja i że już takich się nie robi. Silnik po takim przebiegu wyglądał jak dopiero na dotarciu, czysty że można by zupę z niego jeść. Mankament Japończyka to oczywiście blacharka, więc trzeba na samym początku w to zainwestować. Elementy mechaniczne z niezłą trwałością przewyższającą większość dzisiejszych reklamowanych konstrukcji. Zawieszenie wielowahaczowe, czyli świetne prowadzenie i trzymanie się drogi. Nie ma super komfortu jak w limuzynach i bujania na zakrętach. Trzeba sobie dodatkowo wyciszyć budę. Przyspieszenie jak na serię z tym motorem naprawdę daje nieźle radę. Ze wspólnego startu bmw czy tym podobne wózki zostają w tyle. Na trasie jechałem max 170 ale potrzebne jest dodatkowe wyciszenie. Pomimo tylnych bębnów hamulce sprawują się naprawdę nieźle. Na koniec przytoczę, że samochód ten nigdy mnie nie zawiódł.
4,8
~preem
Mitsubishi Colt V
Hatchback 1.6 i 16V GLS 103KM 76kW
Mały z zewnątrz, ze sportowym duchem, niezawodny, w środku lużniutko, super skrzynka i zawieszenie. Pełne wyposażenie, ekonomiczny, bo nie ma zadnych dodatkowych kosztów na naprawy. Opel to przy nim to wóz drabiniasty z XIX w.

Usterki Mitsubishi Colt V

Liczba wpisów: 10
Silnik przy odpalaniu, gdy jest zimno albo mokro szarpie.
  • Mitsubishi Colt V 1.3 i 75KM 55kW 1996-2003
  • silnik
Problem pojawił się tydzień temu, gdy rano przed wyjazdem do pracy odpalam silnik owszem odpalił ale trzymał obroty ok. 500rpm i nie wiem jak to nazwać ale "burczał" jakby się dławił albo coś zaraz po odpaleniu jak lekko dodałem gazu i go potrzymałem chwile na ok 3000rpm to po dłuższej chwili sie uspokoił. A jak się śpiesze gdzieś i nie mam czasu by go rozgrzać to wogule nie jedzie. Przeczytałem już podobny artykuł na tej stronie i tam pomogła wymiana aparatu obrotowego, czy u mnie też pomoże?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Zapłon.
  • Mitsubishi Colt V
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 4
W rocznikach 1996 - 1999 (te z podzielonymi przednimi reflektorami, przed liftem) zapłon lubi być awaryjny, czego już doświadczyłem 2-krotine. Objawy - oporne wychodzenie z niskich obrotów, \"duszenie się\" przy ruszaniu bez przygazowania lub przy próbie przyspieszenia bez redukcji (jeśli jest zamontowany LPG to również szarpanie i wystrzały). Diagnoza - najłatwiej stojąc w miejscu na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach raptownie pociągnąć linkę gazu i obserwować silnik, jeśli zanim wejdzie na obroty zacznie się przez chwilę \"trząść\" to mamy problem z zapłonem.
2 komentarze
Drgania podczas jazdy i szarpanie
  • Mitsubishi Colt V 1.6 i 90KM 66kW 1996-2003
  • zawieszenie
Tydzien temu dosc mocno najechalem na kraweznik od tego czasu trzesie cala buda szczegolnie tyl, jakby byl to guz na oponie lecz u wulkanizatora bylem i opony sa ok. Dodam jeszcze ze przy niskiej predkosci i malych obrotach szarpie i buja przy dodawaniu i puszczaniu gazu. Co to moze byc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mitsubishi Colt V